Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Afdingen  (gelezen 5973 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wolbert

  • Gast
Afdingen
« Gepost op: juli 11, 2018, 10:20:32 pm »

Ik weet noet of er meer mensen zijn die het doen,

Maar voor de mensen die op de bonnefooi gaan.
Je kunt dan ook best goed afdingen.
In het verleden deed ik dat ook met de tent, en nu ga ik het ook weer met de vouwwagen doen.

Je kunt tegenwoordig mooi zien wat de prijzen zijn op de site.
En je kunt op de totale projs per nacht, best een stuk afdingen na beneden.

De campings staan vaak al niet helemaal vol, en je bent dan een beetje bij verdienste voor een camping.
Dus het werkt echt vaak, 25% geven ze meestal binnen 5seconden.

Ik zou zeggen, heb je het lef. Probeer het eens, kan je veel besparen op je staplaatsen 😉
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Afdingen
« Reactie #1 Gepost op: juli 12, 2018, 10:25:57 am »

Ah, nu weet ik hoe het komt dat er steeds meer kleinere campings verdwijnen. Zijn er weer Hollanders geweest die afdingen op de toch al lage prijs!
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Wolbert

  • Gast
Re: Afdingen
« Reactie #2 Gepost op: juli 12, 2018, 02:47:40 pm »

Ja, en ik schaam me er nog niet 1% voor.

Ik verplicht of dwing een eigenaar nergens toe.
Op het monent dat ik aan kom, en er is plaats over,
Dan heeft hij hier €0.- op verdient. En kan hij er toch nog wat op pakken.

Wanneer een camping daardoor verdwijnd, zou hij toch al gedoemd zijn te stoppen.

Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Afdingen
« Reactie #3 Gepost op: juli 12, 2018, 10:19:43 pm »


kan je veel besparen op je staplaatsen :)6]
Als je thuis blijft bespaar je maximaal meer ...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Wolbert

  • Gast
Re: Afdingen
« Reactie #4 Gepost op: juli 13, 2018, 06:47:26 am »

Dus even resume,

Wanneer ik ter plekke korting vraag, voor een plaats die nog ter plekke niet verhuurd is dat not done.

Maar een camping lidmaatschap laten betalen, evt een percentage van de totale som.
En vervolgens verplichte een korting te geven. Omdat mensen met een pasje zwaaien van 1 van de organisaties
Dat is mooi mee genomen.

Ik ben overigens ook lid van diverse organisaties.
Maar die pasjes blijven op vakantie mooi in mijn zak
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Afdingen
« Reactie #5 Gepost op: juli 13, 2018, 07:39:54 am »

Je moet het wat mij betreft zelf weten. Ik heb daar geen oordeel over.
Een campingeigenaar weet goed genoeg of hij wel of geen geld verdiend aan die plek met jou er op. Kan me voorstellen dat een lege plek soms  voordeliger is omdat het je dan ook niks kost. Het is natuurlijk niet alleen die plek maar ook alles er om heen.

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk

Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Afdingen
« Reactie #6 Gepost op: juli 13, 2018, 04:09:04 pm »

Ik zie het ook anders..Immers heeft de eigenaar ook vast onderhoud kosten voor de plek/camping...

Maar goed ieder zijn eigen ding.
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2018, 04:20:20 pm door superkoe32 »
Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Afdingen
« Reactie #7 Gepost op: juli 13, 2018, 04:11:26 pm »

Ik vind het knap als mensen af kunnen dingen. Ik kan het in elk geval niet. Vroeger wel meegemaakt, samen met een vriend naar de WE en hij ging afdingen op sokken, lukte overigens niet hoor.
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Afdingen
« Reactie #8 Gepost op: juli 13, 2018, 05:25:59 pm »

Goeie tip, dank!
Tegenwoordig dingen we overal af, alleen de camping was nog niet in beeld.

Onze cultuur veranderd, ook al door onze nieuwe medelanders, in hun cultuur hoort dit erbij, tegenwoordig bij de onze dus ook.Ik voel geen terughoudendheid meer om pveral te vragen of de prijs een gegeven is. Als dat wel zo is, dan betalen we die prijs ook, maar erg vaak blijkt er veel ruimte in vraagprijzen te zitten. Je bent dief van je eigen portemenee als je dit niet onderzoekt.
Wie heeft ooit een keuken gekocht zonder korting te vragen?
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2018, 05:32:25 pm door Spiegelbeeld »
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.236
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Afdingen
« Reactie #9 Gepost op: juli 13, 2018, 05:36:44 pm »

Goeie tip, dank!
Tegenwoordig dingen we overal af, alleen de camping was nog niet in beeld.

Onze cultuur veranderd, ook al door onze nieuwe medelanders, in hun cultuur hoort dit erbij, tegenwoordig bij de onze dus ook,

Bullshit!  :( :( Onze cultuur verandert niets door nieuwe medelanders, complete bangmakerij is dat. Om zulke opmerkingen kan ik erg boos worden.

Iemand die wil afdingen moet vooral zijn gang gaan, persoonlijk vind ik het stijlloos op zo'n klein bedrag af te dingen.
In een restaurant is het zelfs normaal om fooi te geven aan hardwerkende mensen die hun zaakjes goed voor elkaar hebben, en dan op een camping gaan lopen afdingen voor een paar euro??
Als je niet kunt betalen om op vakantie te gaan, blijf dan lekker thuis. De campinghouder moet ook het hele jaar hard werken om alleen in het seizoen zijn opbrengsten binnen te halen.

Grote uitgaven als een huis of auto of keuken, daar hoort afdingen een beetje in het "spelletje" - iemand die daar niet afdingt snijdt zichzelf in de vingers.
Er wordt in de vraagprijs al rekening gehouden.
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2018, 05:39:06 pm door KlapJoeri »
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Afdingen
« Reactie #10 Gepost op: juli 13, 2018, 06:49:20 pm »



Bullshit!  :( :( Onze cultuur verandert niets door nieuwe medelanders, complete bangmakerij is dat. Om zulke opmerkingen kan ik erg boos worden.

Grotendeels met je eens. "Die nieuwe medelanders" bestaan ook helemaal niet als één groep. Je hebt eerste, tweede en derde generatie Turken en Marokkanen, vluchtelingen uit talloze landen, statushouders, arbeidsmigranten en nog duizend verschillende achtergronden.

Afdingen is wel het laatste wat door hen in de Nederlandse cultuur ingebracht wordt, tenzij het gaat om de persoonlijke handel. Maar daarop dong de autochtone kaaskop ook al jaren af.

Er valt ook nauwelijks nog af te dingen want online concurreren de aanbieders elkaar de afgrond in.

Dat de cultuur verandert is dus juist -in mijn ogen helaas- niet of nauwelijks het geval. Behalve dan als het om eten gaat. Maar dat is dan ook zowat het enige. En dat gaat dan in de vorm van enerzijds de döner kebab en anderzijds de halal rookworst. Maar erg veel verder gaat het helaas niet.

In de praktijk zijn segregatie en separatie nog steeds keiharde realiteit. En daarvan verandert een cultuur niet.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Afdingen
« Reactie #11 Gepost op: juli 13, 2018, 07:05:08 pm »

waarom wordt je boos als ik stel dat onze cultuur door verandert door nieuwe inwoners?
Ik stel toch nergens dat dit negatief is?
Voor mij is die verandering positief, ik zie leuke, nieuwe en andere winkels in het straatbeeld verschijnen. nieuwe eet gewoontes en andere gebruiken.
Nederland verandert en dat heeft zeker ook minder leuke aspecten, maar vele en per saldo veel meer goede kanten.
Prima als je politiek correcte bijdragen wilt inbrengen, maar wel goed lezen dus!
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.236
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Afdingen
« Reactie #12 Gepost op: juli 13, 2018, 07:35:29 pm »

waarom wordt je boos als ik stel dat onze cultuur door verandert door nieuwe inwoners?
Ik stel toch nergens dat dit negatief is?
Voor mij is die verandering positief, ik zie leuke, nieuwe en andere winkels in het straatbeeld verschijnen. nieuwe eet gewoontes en andere gebruiken.
Nederland verandert en dat heeft zeker ook minder leuke aspecten, maar vele en per saldo veel meer goede kanten.
Prima als je politiek correcte bijdragen wilt inbrengen, maar wel goed lezen dus!

Omdat jij het kennelijk aangrijpt als een reden waarom het normaal zou zijn om af te dingen op campings. Dit slaat echt nergens op en heeft geen enkel verband.

Tegenwoordig roept iedereen over hoe  "nieuwe medelanders" onze cultuur zouden beïnvloeden. De groep "nieuwe medelanders" is procentueel nog altijd erg klein, ondanks wat sommige mensen je willen laten geloven.
Natuurlijk nemen mensen die verhuizen gewoontes uit eigen cultuur mee en leven zoals ze zelf willen leven in vrij Nederland.
Wat absoluut niet betekent "oude medelanders" ook maar iets van die cultuur moeten overnemen! Iedereen is vrij om te doen wat hij zelf wil. Dat is juist onze cultuur!

Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Wolbert

  • Gast
Re: Afdingen
« Reactie #13 Gepost op: juli 13, 2018, 09:05:33 pm »

Ik vind het knap als mensen af kunnen dingen. Ik kan het in elk geval niet. Vroeger wel meegemaakt, samen met een vriend naar de WE en hij ging afdingen op sokken, lukte overigens niet hoor.

Je kunt het al heel simpel eens proberen hoor,

Vraag gewoon als je bij een camping aan komt,(natuurlijk wel wanneer je niets geboekt hebt, heb je geboekt, ben ik van mening dat je al een prijs bent overeen gekomen)

Die plaats die leeg staat,
Wanneer ik er de komende (aantal dagen dat je er wil staan) ga staan, hoeveel korting wil je me geven.

Ik doe het zelf eigelijk alleen bij de grotere campings.
Maar dan kun je vaak voor een normaal tarief, op een heel luxe camping staan.

Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 338
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Afdingen
« Reactie #14 Gepost op: juli 13, 2018, 09:57:10 pm »

Die plaats die leeg staat,
Wanneer ik er de komende (aantal dagen dat je er wil staan) ga staan, hoeveel korting wil je me geven.
Wij kamperen altijd op de bonnefooi en weten bij aankomst niet de datum van vertrek waardoor bijvoorbeeld korting vanwege langere verblijfsperiode niet haalbaar is. Ik heb een grote hekel aan campings die bij aankomst gelijk willen weten hoeveel dagen je blijft en vooraf dit betaald willen hebben. En als je besluit een korte periode te ‘boeken’ om later als het bevalt te verlengen dan krijg je bovenop de extra kampeerprijs ook nogmaals administratie/boekings kosten... (Ik heb dit klantonvriendelijke gedrag tot nu toe alleen in Nederland meegemaakt waardoor ik alleen maar nog liever direct de grens over gaat.) Met het afdingen zoals je beschrijft doe je iets vergelijkbaars, maar dan vanuit de koperskant en in plaats van nadeel nu wel voordeel voor de koper...
Afdingen doe ik alleen als er een aanleiding voor is, als de prijs goed is voor het gebodene dan zou ik niet weten met welke redelijke reden ik korting kan vragen. Mijn uitgangspunt is dat bij elke deal beide partijen een goed gevoel moeten hebben.
Check je ook of de campingbaas er ook een goed gevoel heeft? Dit kan invloed hebben hoe je verder behandeld wordt!
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2018, 10:01:14 pm door JanJD »
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal