Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Twijfel Cabanon Malawi 2.0 of Lazy Jack van Campooz  (gelezen 6762 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

evalouzzi_83

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: nog geen
Twijfel Cabanon Malawi 2.0 of Lazy Jack van Campooz
« Gepost op: december 21, 2019, 07:39:45 pm »

We twijfelen voor de aanschaf van een Lazy Jack van Campooz of de Malawi 2.0 van Cabanon. In de campingwinkel zeggen ze dat je ofwel voor de ene bent ofwel voor de andere... we komen er niet direct uit. Zijn er mensen die goeie argumenten hebben voor waarom de ene ofwel de andere? Qua prijs komt het volgens de winkel op ongeveer hetzelfde uit... we horen graag jullie mening hierover!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Twijfel Cabanon Malawi 2.0 of Lazy Jack van Campooz
« Reactie #1 Gepost op: december 21, 2019, 08:39:17 pm »

Zelf heb ik er geen kampeerervaring mee maar deze keuze is hier al wel eerder voorbij gekomen  :J
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=24758.0
Gelogd

Bucharestblues

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: Twijfel Cabanon Malawi 2.0 of Lazy Jack van Campooz
« Reactie #2 Gepost op: december 21, 2019, 09:11:34 pm »

We twijfelen voor de aanschaf van een Lazy Jack van Campooz of de Malawi 2.0 van Cabanon. In de campingwinkel zeggen ze dat je ofwel voor de ene bent ofwel voor de andere... we komen er niet direct uit. Zijn er mensen die goeie argumenten hebben voor waarom de ene ofwel de andere? Qua prijs komt het volgens de winkel op ongeveer hetzelfde uit... we horen graag jullie mening hierover!

Wij hebben drie maanden over het zelfde gedubd. Gisteren voor de malawi gekozen;
- Malawi lijkt degelijker te staan en hebben we vaak in het echt op campings zien staan
- ik heb ocd dus kan niet leven met een tent die niet strak staat
- voortent malawi leek ons fijner in het voorjaar en bergen. Voortent bij de campooz vond ik niet mooi
- dat hele aussie model vouwwagen lijkt me meer iets voor Australië achtige klimaten
- Malawi kar lager en makkelijker toegankelijk tijdens kamperen

Wij hebben echt lang getwijfeld en wij vonden eigenlijk de campooz veel sexier. Maar marketing...
De malawi was voor ons gewoon veel logischer.

Wij zijn 2 ouders en drie kinderen 1-3-5.

Na hemelvaart 2020 eerste ervaringen om te delen.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Twijfel Cabanon Malawi 2.0 of Lazy Jack van Campooz
« Reactie #3 Gepost op: december 21, 2019, 11:58:07 pm »

Kijk ook eens naar campwerk, heeft kenmerken van beide.
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Twijfel Cabanon Malawi 2.0 of Lazy Jack van Campooz
« Reactie #4 Gepost op: december 22, 2019, 10:25:05 am »

Wij hebben een Malawi 1.0 en hebben laatst ook gekeken naar de lazy jack. Maar als ik dan kijk naar hoe wij onze vouwwagen nu gebruiken dan vind ik het heel fijn om spullen onder het bed te laten en daar toch makkelijk bij te kunnen. Dat gaat bij een lj niet geloof ik.
Van de andere kant, als ik nu moest kopen zou ik moeite hebben met de boog voortent van de Malawi, die vind ik niet praktisch en aan de lage kant. Ook het grondzeil hoeft voor mij niet. Dan is de voortent voor de lj weer beter.
De wagentent van de Malawi is groter dan die van de lj, in de fase waarin wij nu zitten (kinderen slapen in aparte tentjes) is dat handig als het regent en je die ruimte daarvoor gebruikt.

Ik denk dat je met beide wagens geen miskoop doet en dat het dus van je eigen persoonlijke voorkeuren afhangt welke je kiest. Succes daar mee!
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Twijfel Cabanon Malawi 2.0 of Lazy Jack van Campooz
« Reactie #5 Gepost op: december 22, 2019, 06:30:05 pm »

Wij hebben een LJ uit 2019 met trekking luifel. Hiervoor hadden wij een Mercury, dus geen ervaring met de Malawi maar wel met Cabanon.

Afgelopen voorjaar en zomer zijn we 3 keer op pad geweest met de Campooz, we zijn er heel erg blij mee.


- Ventilatie van de LZ is super, rondom zijn er ventilatie panelen, dit is echt heerlijk als het warm is. In onze Mercury hadden we te weinig verse lucht in de slaapcabine.
- Het bed is heerlijk, maar wel met Froli systeem (zelf gemonteerd)
- De Campooz heeft een enorme bagage ruimte, als je een keuken neemt gaat deze in de bak maar hou je nog steeds een berg ruimte over.
- Omdat de keuken in de bak staat hoef je er deze dus niet af te halen zoals dat wel moet bij de Malawi, bij onze Mercury hadden we daar een hekel aan.
- De campooz kar is hoger dan die van de Malawi en ook breder. Dit vangt extra wind dus reken op extra brandstof verbruik voor de Campooz (rond 1 liter / 100 km). Op en neer naar zuid Frankrijk is dat zo'n 45 Euro extra. Als je een auto met kleinere motor hebt dan zal de Malawi makkelijker te trekken zijn.
- De campooz aanhanger ligt als een blok achter de auto, zeker als je er schokbrekers op zet (kan je makkelikk zelf doen)
- De slaapcabine van de LJ kan er aan blijven zitten, ik weet niet of dit kan bij de Malawi.
- Denk goed na of je de Trekking of Camping uitvoering van de LJ koopt. Veel LJ gebruikers zetten uiteindelijk alleen het dak van voortent op. Wij zijn zelf mooi weer kampeerders en leven graag onder een luifel, de binnenruimte is groot genoeg om met slecht weer een keer binnen te zitten. Groot voordeel van de Trekking luifel is dat je deze aangeritst kan laten met in en uitklappen. Dit scheelt een hoop werk met opzetten. Er zijn al diverse mensen die de Camping variant hebben en later toch de trekking luifel kopen. De trekking luifel heeft een lichte kleur dus daar onder wordt het een stuk minder warm dan onder het dak van de Camping.

Succes met kiezen!
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 410
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Twijfel Cabanon Malawi 2.0 of Lazy Jack van Campooz
« Reactie #6 Gepost op: december 22, 2019, 08:24:18 pm »

Wij waren onlangs in Obelink en daar ben ik ook gevallen voor de stoere looks van de Lazy Jack en ben lid geworden van de Facebook groep van Campooz bezitters om meer ervaringen te lezen. Het overgrote deel is zeer tevreden maar ik lees ook klachten waarvan ik denk dat ik mijn fijne Malawi nog maar niet ga inruilen.


Er wordt meerdere keren geklaagd over schimmel op het doek. Lekkages langs de naden. Ook lees ik over lekkage van het afdekzeil van de wagen met schimmel tot gevolg bij rijden door de regen. Ook is er iemand  blij met slechts lichte stormschade bij windkracht 6. Nou mijn ervaring met de Malawi is dat deze stabiel is bij hogere windsnelheden. Dit zijn natuurlijk incidenten, de meeste gebruikers zijn zeer tevreden. Wel lees ik dat de problemen  snel en vakkundig worden opgelost door Campooz. Dat is natuurlijk top! Campooz is een jong merk, ik heb het idee dat Campooz goed luistert naar de klachten/ wensen en daarop elk jaar kleine en grote wijzigingen doorvoert om de kwaliteit te verbeteren.


Ook de Cabanons/ Malawi hebben irritatiepunten. Daar is veel informatie over te vinden op dit forum en ook facebook heeft inmiddels een actieve groep van Cabanon bezitters. Zo zijn er bijvoorbeeld waterzakken op het wagenluifeltje  aan de zijkant(die overigens zorgt voor fijne ventilatie!), een neuswiel dat tegen de disselbak aantikt bij het draaien en bij mijn Malawi is het scharnier van het pack&go systeem losgeraakt. Die moet ik nog laten repareren. Ook wil ik een extra steunpunt voor het bed laten plaatsen omdat deze iets lijkt door te zakken.


Voor beide vouwwagens geldt als gezamenlijk irritatiepunt dat strak opzetten op aflopend terrein een lastig karweitje is. Wat ik zelf fijn vindt aan de Malawi is dat je deze bij stromende regen kan inklappen zonder dat je bed nat wordt. Geen idee of dat bij de Campooz ook kan. Persoonlijk vind ik het ook fijn dat het grondzeil los geritst kan worden bij de Cabanon.


Welke je ook kiest. De camping wordt er mooier van :)
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Twijfel Cabanon Malawi 2.0 of Lazy Jack van Campooz
« Reactie #7 Gepost op: december 23, 2019, 05:27:08 pm »

Wij zijn afgelopen jaar overgestapt op een campooz FF2. Geen LJ dus maar wel bekend met t merk. Zoals eerder al gezegd, de ventilatiemogelijkheden zijn werkelijk fantastisch, het grote bed ook. Als de wagen is opgezet kan je aan 2 kanten bij je spullen in de bak.
Het dak is donkergrijs, dat is wel warm als de zon er pal opstaat, ik heb van 2 witte lakens van die hemeltjes gemaakt. Werkt prima.
Wij vonden het niet-snaarstrakke juist wel leuk van de campooz.
Overigens vonden wij (2 ouders en 2 tieners) de LJ erg breed waarsoor we liever voor een compacte wagen kozen. Als je vaak op ruime campings kampeert hoeft dat geen bezwaar te zijn.

Zoals hierboven ook al is aangehaald, zijn er heel soms wat kinderziektes bij t merk, die zonder uitzondering allemaal netjes en snel worden opgelost, maar eerlijk gezegd vind ik dat erg beperkt als je kijkt hoeveel er worden verkocht. De FB-groep is in 8 maanden meer dan verdubbeld!
Cabanon doet natuurlijk al een tijdje mee, dus daar zit veel ervaring. Ik hou persoonlijk minder van die boogtenten, maar dat is een kwestie van smaak.
Succes met jullie keuze!
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Coran

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0 basic
Re: Twijfel Cabanon Malawi 2.0 of Lazy Jack van Campooz
« Reactie #8 Gepost op: februari 01, 2020, 05:40:07 pm »

Bij het maken van een keuken zou ik de plussen en minnen tegen elkaar af laten wegen. Wat vind jij belangrijk?

Wij hebben een Malawi 2.0 (zonder keuken), met luxe luifel. We kamperen met 2 kinderen.
LJ ken ik niet van gebruik, maar de pluspunten van de Malawi:
- snel op te zetten
- pack and go
- thuis het bed al opmaken en de SI-matten  + slaapzakken (van de kinderen) op het bed, scheelt een hoop ruimte én je bed is al heerlijk klaar bij aankomst.
- ruimte onder het bed voor bagage (wij hebben alles in ladebakken, makkelijk te stapelen en je hoeft niets over te pakken)
-Luifel is ruim en makkelijk op te zetten en in het voorjaar als voortent te gebruiken door voorwand. In de zomer met vliegengaas.
- bed nooit nat wanneer je bij regen opzet of inklapt.
- ruim dekzeil, waar je nog heel wat onder mee kunt nemen, bovenop de kar.

Nadelen:
- matras is erg hard (vervangen door matras 1,40x200 van IKEA)
- wagentent is bij schuin terrein moeilijker af te spannen (maar is dat niet bij iedere wagen zo?)

Succes!

Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Twijfel Cabanon Malawi 2.0 of Lazy Jack van Campooz
« Reactie #9 Gepost op: februari 01, 2020, 09:13:08 pm »

Bij het maken van een keuken zou ik de plussen en minnen tegen elkaar af laten wegen. Wat vind jij belangrijk?

Wij hebben een Malawi 2.0 (zonder keuken), met luxe luifel. We kamperen met 2 kinderen.
LJ ken ik niet van gebruik, maar de pluspunten van de Malawi:
- snel op te zetten
- pack and go
- thuis het bed al opmaken en de SI-matten  + slaapzakken (van de kinderen) op het bed, scheelt een hoop ruimte én je bed is al heerlijk klaar bij aankomst.
- ruimte onder het bed voor bagage (wij hebben alles in ladebakken, makkelijk te stapelen en je hoeft niets over te pakken)
-Luifel is ruim en makkelijk op te zetten en in het voorjaar als voortent te gebruiken door voorwand. In de zomer met vliegengaas.
- bed nooit nat wanneer je bij regen opzet of inklapt.
- ruim dekzeil, waar je nog heel wat onder mee kunt nemen, bovenop de kar.

Nadelen:
- matras is erg hard (vervangen door matras 1,40x200 van IKEA)
- wagentent is bij schuin terrein moeilijker af te spannen (maar is dat niet bij iedere wagen zo?)

Succes!

Voor de LJ geldt vrijwel hetzelfde:
Snel opzetten: check
Pack and go: check
Thuis bed al opmaken: check
Ruimte onder het bed: check
Luifel van campingvariant: ook dicht te maken als voortent: check
Bed nooit nat: check
Dekzijl: check

Daarbij de voordelen van ventilatie en hele grote bed

Nadelen: froli is wel een welkome aanvulling,  zonder vonden we het bed te weinig ventileren en te hard.
Donker dak (voordeel: wel donker als de zon vroeg opkomt, maar ook warm)

Voordeel: dakraam!!!!!
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal