Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Nog meer geocachers hier??  (gelezen 18931 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Qwaqa

  • Gast
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #30 Gepost op: januari 30, 2013, 10:31:56 am »

Met een app als c:geo kan je papierloos cachen op je Android telefoon zonder premium lid te hoeven zijn. Overigens, ik neem toch altijd papier en pen mee. Die hebben geen batterijen en kunnen zonder problemen tegen water en zand.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #31 Gepost op: januari 30, 2013, 10:49:58 am »

Overigens, ik neem toch altijd papier en pen mee. Die hebben geen batterijen en kunnen zonder problemen tegen water en zand.
Het beste is dan om geen pen maar potlood en papier mee te nemen. Potlood vloeit niet uit bij nat papier. Pen wel.  I:
Gelogd

Appeltje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #32 Gepost op: januari 30, 2013, 10:17:41 pm »

Ik heb geen ervaring met een losse GPS. Wij cachen met een android toestel en een iPhone inclusief app om coördinaten te projecteren en dergelijke. Werkt perfect. Je kunt alles van de app van geocaching.com afgelezen: omschrijving, locaties, hints en recente logs. Vaak maak ik van de multicaches (soort speurtocht) thuis een printje van alle vragen, dat leest wat makkelijker en heb ik direct papier om de antwoorden op te schrijven.  :) Met pen. Of met potlood. 8)
Gelogd
"Home is where the Holtkamper is"

Boraxx

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Bedouin 25th anniversary
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #33 Gepost op: januari 30, 2013, 10:41:41 pm »



Hoi hoi,

wij geocachen ook.
Erg leuk en verslavend.

De kinderen vragen, mam gaan we van het weekend
weer schatzoeken?

groetjes Mariska
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #34 Gepost op: januari 31, 2013, 09:46:25 am »

Ik liep er al jaren over te denken om daar eens mee te beginnen en werd weer wakker geschut door dit topic. Heb c:geo op mijn android smartphone geinstalleerd en gisteravond na het avondeten met dochterlief de eerste cache gevonden. Ze was helemaal hyper toen ik mijn vrouw moest uitleggen wat het was en het hoorde en wilde direct op pad. In ons stadsdeel liggen er best een aantal en ze wilde direct gaan schatzoeken  :>

Nummer 1 is gedaan en rondom mijn werkplek liggen er ook een stuk of 5 dus tijdens de lunch even naar buiten  :#

Zit nog wel even te denken om eventueel een Garmin aan te schaffen want via c:geo gaat je accu van de smartphone wel HEEL erg snel leeg.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #35 Gepost op: januari 31, 2013, 03:35:37 pm »

Wij doen het ook!! Mocht iemand ooit eens de "bende van vijf" in het logboek zien.... Dat zijn wij!! Wij deden het ook eerst met onze telefoon maar nu hebben we zo gps apparaatje gekocht bij Bever. We hebben het nu bijna 1 jaar en hebben ook 'schat zoeken' in Tsjechie gedaan. Als we ergens heen gaan dan nemen we voor de zekerheid onze gps mee. En dan hebben we dus ook al de dingen gedownload op onze telefoon. In Zeist kan je trouwens ook goed schat zoeken. Trouwens... ook in Houten is het erg leuk!!
Gelogd
Jevipro

rschoppema

  • Gast
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #36 Gepost op: januari 31, 2013, 06:38:20 pm »

En hier de RoDeSchoppe3.

Vooral Noord-Brabant.

Gebruiken een Garmin e-trex en Samsung Galaxy SII met c:geo.

Groetjes,

Rob
Gelogd

Appeltje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #37 Gepost op: februari 05, 2013, 09:21:01 pm »

Wij cachen onder de naam DimSanGC. Afgelopen zondag hebben we weer met dochters van 13 en 16 een aantal caches gezocht. Ook met windkracht 5 en regen over de Bommelse brug gelopen. :K Flinke frisse neus gehaald dus. En na afloop lekker warme chocomel met appelkruimelgebak. :P We hebben ook al een aantal mooie series gelopen. Bijvoorbeeld 10 traditionals en een bonuscache. Da's goed voor de score :H Maar vooral lekker buiten zijn en veel mooie plekjes leren kennen.

Met een app als c:geo kan je papierloos cachen op je Android telefoon zonder premium lid te hoeven zijn.
De officiele app van Groundspeak Inc. kost 7,99 euro maar is absoluut de moeite waard. Erg gebruikersvriendelijk en zeer nauwkeurig. Hiervoor hoef je ook geen premium lid te zijn.
Gelogd
"Home is where the Holtkamper is"

Boraxx

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Bedouin 25th anniversary
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #38 Gepost op: februari 05, 2013, 09:30:22 pm »


 :zw

Misschien een keer een geocache klapweekend  :J
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #39 Gepost op: februari 05, 2013, 10:19:40 pm »

De officiele app van Groundspeak Inc .... zeer nauwkeurig.
Apps rekenen niet zelf de locatie uit, dat doet de telefoon GPS chip. Voor de nauwkeurigheid zijn alle apps hetzelfde
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #40 Gepost op: februari 06, 2013, 07:54:28 am »

Wij zijn ook besmet met het Geocaching-virus!! Ik wilde het al een tijd proberen, maar afgelopen weekend dan eindelijk eens in verdiept. Dit is het verslagje wat ik op Lucas' website had gezet over afgelopen zondag:

Vandaag zijn Lucas en ik dan eindelijk begonnen met Geocaching. Gisteren de startershandleiding gedownload en de gratis app van Geocaching.com voor de iPhone en vanmorgen vroeg (08:30 uur!) met Lucas op pad.

Eerst naar het station hier gelopen waar een micro verstopt lag. Lucas vond het helemaal spannend en we hebben gauw onze naam in het logboekje geschreven. Toen wilde hij natuurlijk wel een cache vinden met goodies. Dus de auto gepakt om naar het industrieterrein hier even verderop te rijden (normaal best op de fiets te doen, maar beide nog herstellende van fikse verkoudheid en buiten erg koud). Daar de auto geparkeerd en op zoek naar de 2 caches die daar niet ver van elkaar lagen. Erg leuk!

Het virus is hier dus ook aangekomen. Morgen even een opwaardeerkaart voor iTunes halen om de volledige app te kunnen downloaden, want die werkt erg goed (en ook erg nauwkeurig trouwens).

Vreemd genoeg lag er in 1 van de caches een coin, terwijl er op de site stond dat er een TB in zou zitten. Omdat ik nog niet precies weet hoe dat allemaal werkt, hebben we die maar laten zitten (tot grote teleurstelling van Lucas).

We hebben net een doosje gemaakt voor in de auto met goodies om te ruilen, een klein notitieblokje om aantekeningen te kunnen maken en een pen.

(ik had trouwens ook de c:geo-app gedownload op mijn Samsung - de iPhone is van de zaak - maar dat werkte voor geen meter)
« Laatst bewerkt op: februari 06, 2013, 07:56:31 am door Ccindy »
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

rschoppema

  • Gast
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #41 Gepost op: februari 06, 2013, 09:36:16 pm »

Hé Ccindy,

Gefeliciteerd met de eerste cache. De Geocoin is ook een TravelBug, normaal kun je op de cache site zien wat er in de cache aan travelbugs/coins zit en wat ze als opdracht hebben.

Ook voor het cachen heb je nog een aantal handige hulpmiddelen die je altijd maar beter bij je kunt hebben.
Misschien wel weer een leuke voor een nieuw draadje  8)

We gaan cachen en nemen mee:
Goodies, spiegeltje, prikstok, potlood (schrijft ook op nat papier), zaklamp, rolmaat, fototoestel, rekenmachine.

Groetjes,

Rob
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #42 Gepost op: februari 07, 2013, 10:51:53 am »

We gaan cachen en nemen mee:
Goodies, spiegeltje, prikstok, potlood (schrijft ook op nat papier), zaklamp, rolmaat, fototoestel, rekenmachine.

Groetjes,

Rob

Dan denk ik dat jij/jullie weinig vind(en)............... mis namelijk een apparaat met GPS mogelijkheden  :P


Geintje, maaruh een rolmaat?
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #43 Gepost op: februari 07, 2013, 06:02:38 pm »

Een rolmaat is een vriend die je naar huis rolt nadat je een beetje bent doorgezakt op een terasje met  bier...
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #44 Gepost op: februari 07, 2013, 07:45:56 pm »

Een rolmaat is een vriend die je naar huis rolt nadat je een beetje bent doorgezakt op een terasje met  bier...

 :H :H
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal