Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Nog meer geocachers hier??  (gelezen 18917 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.173
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #75 Gepost op: mei 13, 2019, 11:32:50 am »

Wil nog wel eens opzoek naar een GPS want vind de telefoon niet altijd even precies

Verstuurd vanaf mijn GS185 met Tapatalk

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #76 Gepost op: mei 14, 2019, 08:11:23 am »

Zeker leuk, goede reden om met de kids een eind te wandelen zonder dat ze het door hebben :-)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #77 Gepost op: mei 17, 2019, 01:24:41 am »

Wil nog wel eens opzoek naar een GPS want vind de telefoon niet altijd even precies

Verstuurd vanaf mijn GS185 met Tapatalk
GPS ook niet altijd hoor. Zeker in dichte bossen had die van ons nogal eens een fikse afwijking. Wij zijn inmiddels weer over op smartphone.
Gelogd

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #78 Gepost op: mei 17, 2019, 11:00:45 am »

Wil nog wel eens opzoek naar een GPS want vind de telefoon niet altijd even precies

Verstuurd vanaf mijn GS185 met Tapatalk

Voor een paar losse eenvoudige caches werkt een telefoon prima. Maar voor wat langere tochten of wanneer ik moet puzzelen met coördinaten maak ik liever gebruik van een GPS apparaat. Batterijen zijn makkelijk te verwisselen, betere gps bepaling, en veel meer mogelijkheden.

Ik maak al jaren gebruik van een Garmin GPS toestel. Inmiddels een Oregon 750t. Een erg secuur toestel met bluetooth verbinding met telefoon. Caches worden draadloos ingelezen, waar je ook bent. Je hoeft dit dus niet van de voren te doen via bv Pocket Queries. Zeer veel mogelijkheden om fiets of wandelroutes te maken via Basecamp. Wanneer je echt geïnteresseerde ben zou je eens naar een winkel van Waypoint moeten gaan. Daar verkopen ze allerlei navigatieapparatuur, met normale prijzen. Goede services, verstand van zaken, en achteraf niet moeilijk doen bij problemen of onduidelijkheden.
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #79 Gepost op: mei 17, 2019, 01:01:33 pm »

Ik heb een Garmin en vind het echte een  :(ding.
De opties zijn echt uitstekend hoor, maar man man man wat een gedoe steeds.
Op je laptop een wandeling maken, die op je apparaat zetten, wat totaal niet intuïtief werkt....
Normaal ben ik best handig met elektronica maar dit is geen pretje....
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #80 Gepost op: mei 17, 2019, 01:36:29 pm »

Ik heb een Garmin en vind het echte een  :(ding.
De opties zijn echt uitstekend hoor, maar man man man wat een gedoe steeds.
Op je laptop een wandeling maken, die op je apparaat zetten, wat totaal niet intuïtief werkt....
Normaal ben ik best handig met elektronica maar dit is geen pretje....
+1

Het apparaat is okay, de interface van zowel het apparaat als de software is bedroevend.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #81 Gepost op: mei 17, 2019, 03:10:50 pm »

Ik cache al sinds 2013 gewoon met mijn telefoon, eerst een iPhone en nu een Android. Ik heb absoluut geen last van (een grotere) onnauwkeurigheid qua GPS signaal als ik dat vergelijk met mede-cachers die wel speciale apparaten gebruiken. Voor de stroom neem ik een extra powerbank mee als ik een hele dag op pad ga.

Het grote voordeel van de telefoon is dat ik 'm gelijk als zakcomputer kan gebruiken met allerlei extra apps voor het uitvoeren van bijvoorbeeld berekeningen met coördinaten zoals GCBuddy, GeocachingToolbox en vele anderen, vaak ook met de optie om dan gelijk naar het berekende (eind)coördinaat toe te navigeren.

Ben meerdere keren wezen kijken naar een Garmin oid maar heb nog steeds de meerwaarde van zo'n apparaat niet kunnen ontdekken...
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #82 Gepost op: mei 20, 2019, 09:43:38 pm »

Wij geocachen ook, toen we nog geen kinderen hadden vrij actief, sunds we kinderen hebben nog maar zelden, maar wel altijd tijdens de vakanties omdat je dan op leuke plekken komt.

Wij geocachen ook met de telefoon. Gps ontvangst is prima dus ik zie het nut ook niet van een stand-alone gps. De telefoon heb je toch ook nodig voor andere apps.

Deze zomer gaan we naar camping Lazy in Slowakije daar schijnen ook een aantal leuke caches te zijn dus die gaan we zeker doen. Hebben we in iedergeval weer een nieuw land op ons lijstje.
Gelogd

meulenbeld

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Jamet texas de luxe
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #83 Gepost op: juni 27, 2019, 02:09:21 pm »

Sinds wij op geocachen op vakantie komen wij op de mooiste plekken waar we ander nooit zouden komen. Dus zeker een aanrader.
Gelogd

Gavia

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 53
  • Merk Vouwwagen: CombiCamp Venezia
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #84 Gepost op: augustus 23, 2019, 10:13:17 pm »

Ik geocache al 9 jaar. Tijdlang niet gedaan, maar sinds een paar maanden weer fanatieker opgepakt. Ik geocache wel met een GPS. Inmiddels wel ingewikkelder, omdat de software niet geupdate kan worden. Maar hij is accurater dan mijn telefoon en ik heb op mijn telefoon niet alle caches, omdat ik geen premium lid ben. Via de website kan ik die wel bekijken en op de GPS zetten. (De multi's en mystery's, de premium caches natuurlijk nog steeds niet)
Gelogd

stieven.struyf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 82
  • Merk Vouwwagen: none yet
    • /
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #85 Gepost op: augustus 23, 2019, 10:28:19 pm »

Sinds wij op geocachen op vakantie komen wij op de mooiste plekken waar we ander nooit zouden komen. Dus zeker een aanrader.
Ook de reden dat wij geocaches zoeken in de buurt van onze verblijfplaats.
Laatste tijd wat minder omdat de kinderen het wat beu zijn. Was naast het ontdekken van leuke plekjes nochtans een goeie manier om toch een doel te koppelen aan het wandelen.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

Gelogd

CJ-Albert

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 138
  • Merk Vouwwagen: Gordigear Taiga
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #86 Gepost op: augustus 23, 2019, 11:03:42 pm »

Deze zomer gaan we naar camping Lazy in Slowakije daar schijnen ook een aantal leuke caches te zijn dus die gaan we zeker doen. Hebben we in iedergeval weer een nieuw land op ons lijstje.

Nog bijzondere tegengekomen?
Wij hebben er al een heel aantal in de regio gehad. Vaak  bijzondere locaties, maar niet zo creatief als we hier in Nederland tegengekomen.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.173
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #87 Gepost op: augustus 23, 2019, 11:25:29 pm »

Merk dat er steeds meer premium zijn jammer genoeg.
Dit jaar zaten we op de 2caps in Frankrijk.
Wel een paar gevonden meer deze keer niet echt bijzondere.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #88 Gepost op: augustus 24, 2019, 06:15:47 pm »

Wij komen met onze vakanties altijd wel op mooie of bijzondere plekken met geocachen. Plekken die je anders nooit gezien zou hebben.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.173
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #89 Gepost op: augustus 24, 2019, 06:55:10 pm »

Klopt

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal