Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon 2001 frame  (gelezen 1525 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

frankdrim

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2021 zonder keuken
Cocoon 2001 frame
« Gepost op: maart 10, 2017, 09:10:53 pm »

Sinds 3 jaar hebben wij een Cocoon uit 2001. De nieuwere modellen hebben oranje framebuizen, die van ons heeft een donkerbruin frame. Op foto's van nieuwere modellen valt het mij op dat er ook een frame deel in de vorm van een U vastzit aan de grootste boog, die dan weer rust op het grondzeil bij de oprolbare zijwand.
Omdat onze Cocoon niet goed strak op te zetten is, wil ik die extra boog ook aanbrengen en bij Esvo tentstokken bestellen om dit te realiseren.
Mijn vraag is dan ook, hoe zit deze extra boog vast aan het hoofdframe en blijft deze zitten tijdens het invouwen en wat zijn ongeveer de afmetingen?

Frank
Gelogd

mpostma

  • Gast
Re: Cocoon 2001 frame
« Reactie #1 Gepost op: maart 11, 2017, 03:13:08 am »

In de Cocoon die wij begin vorig jaar gekocht hebben zat het U-buisdeel ook niet. De twee verstelbare poten die je er zelf aan moest "hangen" stonden voor ons gevoel het gemak van het "snelle opzetten" in de weg. En inderdaad strak zetten was een uitdaging. Dus zijn we naar Emmen gereden en hebben de U laten plaatsen. Deze blijft gewoon aan het frame "hangen" en klapt prima mee in. Het was niet goedkoop (ik meen €195) maar na het gebruik vorig jaar wat ons betreft de investering meer dan waard. Ik zou zeggen bel of mail even met Holtkamper.
Gelogd

frankdrim

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2021 zonder keuken
Re: Cocoon 2001 frame
« Reactie #2 Gepost op: maart 12, 2017, 03:42:21 pm »

Dank voor de uitleg. Ik ga dit voorjaar proberen om de U-buis zelf te maken. Als dit niet helemaal lukt kan ik altijd nog naar Emmen.
Heeft er iemand toevallig een foto van de bevestiging van de U-buis?
Gelogd

TitaMeep

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: Cocoon 2001 frame
« Reactie #3 Gepost op: maart 12, 2017, 04:28:16 pm »

Geen foto, maar de poten van de U schuif je in de buizen van het frame. Vastzetten met de schroefklemmen of met powergrips.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

frankdrim

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2021 zonder keuken
Re: Cocoon 2001 frame
« Reactie #4 Gepost op: april 02, 2017, 10:06:07 am »

Ik vraag mij af hoe de U-buis vast zit aan het hoofdframe. Worden dezelfde klemmen gebruikt als de losse poten die er nu bij zitten?
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal