Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: voortent Holtkamper Cocoon  (gelezen 5845 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vdmark

  • Gast
voortent Holtkamper Cocoon
« Gepost op: april 18, 2010, 12:25:43 pm »

Goedendag,

Wij staan voor de beslissing van het aanschaffen van een vouwwagen. Ben met name  ge?nteresseerd  in de CocoonS. Er is echter één ding wat me doet twijfelen. De voortent kan aan de voorkant niet dicht gemaakt worden. Dat betekent dat iedereen mijn spullen ziet staan als ik een dag op pad ben, in de binnentent moet gaan zitten als er muggen zijn, of als het kouder of vochtig wordt en tenslotte het naar binnen kan regenen als ik achter de dissel sta te koken.

Hoe zijn de ervaringen van de gebruikers hiermee? Valt het nadeel van een open voortent mee?

Niels
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.174
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:voortent Holtkamper Cocoon
« Reactie #1 Gepost op: april 18, 2010, 01:02:36 pm »

Ik denk dat je het zelf al zegt.
Bij vochtig nat weer kun je niet even lekker binnen zitten.
Dit hoeft geen probleem te zijn als je altijd naar de zon gaat.
Maar ik zit in Nederland/Duitsland en dan vind ik het wel makkelijk om even lekker binnen te zitten.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Gerrit1000

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero windforce (2020)
Re:voortent Holtkamper Cocoon
« Reactie #2 Gepost op: april 18, 2010, 01:25:53 pm »

Beste Niels,

Wij hebben vorig jaar een Cocoon M gekocht en zaten toen ook met die beslissing.
Wij gaan nog met zijn drieën op vakantie, bij slecht weer kan je goed zitten in de voortent en in de voortent hebben wij dan ook nog een kastje staan en 2 koelboxen.
Het voordeel van een Cocoon M is dat er nog een kleine ruimte aan zit die wij benutten voor ons wc-je en kleding.
Bij slecht weer en zijn de temp. goed kan je nog tent doek oprollen, tussen de deur trailer.
Dus veel rommel zie je niet van buiten, onder de luifel hebben wij naast onze tafel en stoelen de uit klapbare keukentje die er standaard bij zit.
Verder hebben wij het onderstel laten omdraaien, hierdoor heb je onder de luifel nog meer ruimte.
Wij vinden het cocoon M een aanrader met veel voordelen t.o.v. de Roadmaster Familie S die wij hiervoor hadden.

Sterkte met de beslissing,
Groet,
Gerrit
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:voortent Holtkamper Cocoon
« Reactie #3 Gepost op: april 18, 2010, 01:28:49 pm »

bij onze vouwwagen, de Zambezi River Lodge heb je standaard het zelfde "probleem".
Gelukkig is er bij de River Lodge optioneel een voorwand voor de luifel leverbaar zodat je een voortent krijgt die dicht kan.
In warme gebieden is het misschien niet nodig, maar als je zoals wij naar Scandinavie gaat dan is het wel prettig als je tent dicht kan.
Gelogd

Egbert

  • Gast
Re:voortent Holtkamper Cocoon
« Reactie #4 Gepost op: april 18, 2010, 09:07:23 pm »

....volgens mij is dit een probleem zoeken. Je hebt toch de tent zelf, die je uitklapt? Bij een HK Cocoon S is deze misschien aan de kleine kant maar bij een River Lodge is deze zeker groot genoeg. De zogenaamde voortent is een luifel en die gebruiken wij tijden de vakanties het meest. Als het koud wordt doe je een trui aan, het enige wat ons naar binnen heeft gejaagd de afgelopen 8 jaar zijn knutjes (kleine steekmugjes inhet binnenland van Zweden). Overigens kampeerden wij die jaren in een De Waard Papegaaiduiker. In al die jaren is er ook nog nooit wat gestolen onder onze luifel vandaan. Als men echt wat wil stelen dan is een tent ook zo open geritst.

Dus naar mijn mening is jouw "probleem" geen probleem.

Veel succes bij het maken van een keuze.
Gelogd

vdmark

  • Gast
Re:voortent Holtkamper Cocoon
« Reactie #5 Gepost op: april 21, 2010, 02:01:01 pm »

bedankt voor alle snelle reacties. Voor mij was het verhelderend. Mijn grootste zorg was de open voortent en vochtig koud weer of veel muggen bij mijn lamp. Merk dat ik vanwege de afsluitbare voortent toch meer naar de nieuwe Comby Camp Valley begin te neigen. Vind de keuken van de Comby Camp ook mooier en praktischer. Het enige nadeel is dat het geen Holtkamper is ;)
Gelogd

muis

  • Gast
Re:voortent Holtkamper Cocoon
« Reactie #6 Gepost op: april 21, 2010, 02:52:27 pm »

Ik weet niet of je een mogelijkheid hebt om op het klapweekend (pinksterweekend) te komen, daar staan als het goed is een Flyer en een cocoon. Dan heb je de mogelijkheid om het "live" te vragen aan mensen die ervaring hebben.
« Laatst bewerkt op: april 21, 2010, 03:15:38 pm door screech »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal