Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Laadruimte Holtkamper Flyer 2005  (gelezen 13984 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

barbera82

  • Gast
Laadruimte Holtkamper Flyer 2005
« Gepost op: juli 01, 2010, 12:51:05 pm »

Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoeveel bergruimte (aantal vouwkratten bijvoorbeeld) ik kwijt kan in een Holtkamper Flyer uit 2005?

Hartstikke bedankt! Groeten Barbera
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Laadruimte Holtkamper Flyer 2005
« Reactie #1 Gepost op: juli 01, 2010, 01:13:42 pm »

De netto-laadruimte is een bak van 210x160x24 (lxbxh), minus de wielkasten. Reken voor de wielkasten maar op een kratje per wiel :)

Deze ruimte kan nog aan de zijkanten gevuld zijn met bankjes, waar je niet zomaar kratten kan plaatsen. Dit is afhankelijk van het model. Deze ruimte is natuurlijk wel als bergruimte te gebruiken.

Een bank is ca 40cm breed, waardoor er een ruimte van ca 80cm x 210cm overblijft die geheel vrij is.

Voordat je jezelf rijk rekent aan ruimte, als je de kussens van de bankjes, de voorwand, het grondzeil en tenttapijt, dan is de ruimte toch al redelijk gevuld.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

barbera82

  • Gast
Re:Laadruimte Holtkamper Flyer 2005
« Reactie #2 Gepost op: juli 01, 2010, 02:06:31 pm »

Bedankt voor je reactie.
Even voor mijn beeldvorming, kan ik bijvoorbeeld badlakens, beddegoed en het kampeerservies/pannen etc in de vouwwagen meenemen?
Wij willen er 1 huren voor deze zomer, en hebben 2 kleine kinderen en een hond, dus de auto zit daarmee al behoorlijk vol, ik hoop dus een groot deel van onze bagage in de holtkamper mee te kunnen nemen. Kan dat?
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Laadruimte Holtkamper Flyer 2005
« Reactie #3 Gepost op: juli 01, 2010, 02:27:14 pm »

Dat moet wel gaan lukken hoor.
Wat je dan nog wel even vooraf wil weten is of je de laadruimte kunt bereiken terwijl de wagen ingeklapt is...
Aan de achterkant gok ik dat je een luikje kunt weghalen, zodat je erbij kunt. Sommige, nieuwere, modellen hebben ook nog storage-luiken aan de zijkanten, zodat je bij de laadruimte kunt.


Lakens en beddegoed kun je er altijd wel bijproppen. Pannen en servies zou normaliter ook makkelijk passen.
Ik had er, boven de tent-spullen 2 tafels, 2 opvouwstoelen, 2 dikke slaapmatten (opgerold), een grote jerrycan, een opvouwkeuken, een 3-pits gasstel, 3 slaapzakken, een kacheltje en 2 vouwkratten met kleren in de laadruim. En dan is er nog ruimte over.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

barbera82

  • Gast
Re:Laadruimte Holtkamper Flyer 2005
« Reactie #4 Gepost op: juli 01, 2010, 08:15:19 pm »

Dat is het antwoord waar ik op hoopte!
Ik heb de vouwwagen gereserveerd voor 3 weken, ben heel benieuwd hoe het zal bevallen.
Hebben nu een de Waard Albatros (tent) maar dat opzetten is steeds zo'n gedoe.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Laadruimte Holtkamper Flyer 2005
« Reactie #5 Gepost op: juli 01, 2010, 08:38:04 pm »

Ik weet niet waar je woont, maar als het in de buurt van Nieuw-Vennep is kan ik best een keertje 'een workshop' geven hoor ...
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Mieke

  • Gast
Re:Laadruimte Holtkamper Flyer 2005
« Reactie #6 Gepost op: juli 02, 2010, 08:17:16 am »

Huur je er een keukentje bij? Daar kan je heel wat in kwijt.
Ik zie nergens in je lijstje tafels en stoeltjes neem je die niet mee dan?
Wij doen het iets anders maar wij hebben dan wel een keukentje. Daar gaat al het keukengerief in inclusief de bbq
kratten met kleding, toilet en handdoeken in de vouwwagen. Daarbovenop de tafel
boven op het bed: bed opgedekt, slaapmatten voor de kids en slaapzakken
In de wagen 4 stoelen en nog wat losse spullen (schoenen, boeken, spellen, ...°
Gelogd

barbera82

  • Gast
Re:Laadruimte Holtkamper Flyer 2005
« Reactie #7 Gepost op: juli 02, 2010, 11:02:28 am »

Er zit een keuken op de dissel bij.
Kan ik daar de pannen etc in kwijt?
We wonen in zeeland, het verhuurbedrijf zit in Limburg, dus even gaan kijken is geen optie.
Bovendien kan ik het niet met mijn man overleggen, het is namelijk een verassing voor hem. Hij is ziek, wordt nu bestraald gedurende 7 weken, en wil daarna heel graag toch 'gewoon' gaan kamperen. Met deze vouwwagen hoop ik hem wat meer comfort (en minder 'opzet'stress/inspanning) te kunnen geven.
En ja, we nemen natuurlijk ook een tafel, stoelen, speelgoed, campingbedje etc etc mee.
Ik ben blij te lezen dat we zoveel in de wagen kwijt zullen kunnen!
Hoeveel kratten kun je erin kwijt Mieke?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Laadruimte Holtkamper Flyer 2005
« Reactie #8 Gepost op: juli 02, 2010, 11:16:32 am »

Supergaaf initiatief! Heel veel beterschap gewenst voor je man en uiteraard een mooie vakantie.

Wellicht even met het verhuurbedrijf overleggen: mijn ervaring is dat bedrijven in speciale gevallen graag een stapje harder lopen om het de klant extra naar de zin te maken. Misschien kunnen zij e.e.a. extra leveren of advies geven omtrent belading etc.

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Laadruimte Holtkamper Flyer 2005
« Reactie #9 Gepost op: juli 02, 2010, 12:45:33 pm »

Prachtige verrassing van je! Mijn complimenten.

Als  er een keuken op de dissel zit heb je helemaal plenty ruimte! Ik heb alle keukenspullen  (bestek, pannen, bekers, borden, fluitketel, hand/theedoeken, afwas, etc, etc) daarin gemikt.

Kijk maar even op :

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,5193.msg49841.html#msg49841
Daar staan foto's van de HK Mobiele Keuken van mij. Dan zie je een beetje de belading van onze keuken.

Limburg zeg  je .. Is dat soms www.akclimburg.nl ? Want daar zie ik wat foto's en een plattegrond. Die plattegrond klopt overigens niet helemaal, want uitgeklapt zit de dissel onder het bed en moet de keuken dus van de dissel af...
Vraag dan gelijk nog even na of die keuken inderdaad de HK Mobiele Keuken is met koelkast is...
Verder staat er dat je hem binnen 1 minuut hebt opgezet, wat erg optimistisch is, en dat het haringloos kan, wat zeker niet waar is. Met 5 haringen op de 3 hoekpunten staat het prima, maar haringloos ...'nee'.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

barbera82

  • Gast
Re:Laadruimte Holtkamper Flyer 2005
« Reactie #10 Gepost op: juli 02, 2010, 09:29:16 pm »

Ja, denken jullie dat het een goed idee is?
Hoe lang ben je als beginner bezig om hem op te zetten?
Ik hoopte namelijk dat het zo gemakkelijk zou zijn dat we na een aantal uren rijden de wagen op een camping konden 'uitvouwen' om te overnachten om de volgende dag verder te rijden.
We huren hem inderdaad bij AKC Limburg. Dat was het enige adres dat ik kon vinden waar ze HK's verhuren.
Gelogd

barbera82

  • Gast
Re:Laadruimte Holtkamper Flyer 2005
« Reactie #11 Gepost op: juli 02, 2010, 09:32:40 pm »

PaneVino, ik kan jouw foto's niet zien... Zie alleen rode kruisjes, jammer, want ik was wel erg nieuwsgierig!
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Laadruimte Holtkamper Flyer 2005
« Reactie #12 Gepost op: juli 02, 2010, 09:53:58 pm »

PaneVino, ik kan jouw foto's niet zien... Zie alleen rode kruisjes, jammer, want ik was wel erg nieuwsgierig!

Vreemd he? Ik kan ze ook nooit van Marcel zien  :N
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Laadruimte Holtkamper Flyer 2005
« Reactie #13 Gepost op: juli 02, 2010, 10:34:54 pm »

( over die foto's : ga even in je browser naar https://bpgw.panix.nl . Dan krijg je een melding dat het certificaat ongeldig is. Als je dit accepteert en zegt dat het voor de rest goed is, dan zullen die foto's de volgende keer gewoon laden. )

Het opzetten is echt wel rap te doen hoor. En opruimen ook. Maar dan wel relatief aan het opruimen van vouwwagens ...  Als je de dag voordat je gaat de boel al een beetje klaar zet en opruimt ... Dan kun je gaan slapen en de volgende dag met 30 minuutjes vertrokken zijn.

Geloof me, het is op zeker een goed plan om een Flyer te huren. Je bent een stuk rapper dan met een De Waard tent. (Niets ten nadele van die fantastische tenten overigens.)
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Mieke

  • Gast
Re:Laadruimte Holtkamper Flyer 2005
« Reactie #14 Gepost op: juli 03, 2010, 10:38:34 am »

Er zit een keuken op de dissel bij.
Kan ik daar de pannen etc in kwijt?
We wonen in zeeland, het verhuurbedrijf zit in Limburg, dus even gaan kijken is geen optie.
Bovendien kan ik het niet met mijn man overleggen, het is namelijk een verassing voor hem. Hij is ziek, wordt nu bestraald gedurende 7 weken, en wil daarna heel graag toch 'gewoon' gaan kamperen. Met deze vouwwagen hoop ik hem wat meer comfort (en minder 'opzet'stress/inspanning) te kunnen geven.
En ja, we nemen natuurlijk ook een tafel, stoelen, speelgoed, campingbedje etc etc mee.
Ik ben blij te lezen dat we zoveel in de wagen kwijt zullen kunnen!
Hoeveel kratten kun je erin kwijt Mieke?

In de keuken kan je echt al het keukengerief kwijt. Vermits jullie al kampeerden hebben jullie toch ook wel wat compact materiaal vermoed ik. Bij ons gaat er echt alles in wat ik maar nodig heb. Natuurlijk weet ik niet welk type van keuken er bij is, Holtkamper heeft namelijk verschillende modellen. Vraag wel eens na bij de verhuurder of er een gasfles bij is. ZO niet moet je zelf een kopen.

Wij hebben grote platte kratten die heel de breedte in nemen. Zo gaan er vijf in. Hou er wel rekening mee dat de kratten maar ongeveer 27 cm hoog mogen zijn. Als ik kan tellen denk ik toch wel dat je er zo'n 10 exemplaren van een kleiner model in krijgt.

Echt een super idee voor jullie!  Op een goed 1/2uurjte staat alles netjes opgesteld;
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal