Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Hoogte Cabanon Mercury trailer  (gelezen 3035 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WillemL

  • Gast
Hoogte Cabanon Mercury trailer
« Gepost op: september 02, 2012, 02:29:42 pm »

Beste allemaal,

Ik overweeg de aankoop van een cabanon mercury of manga. Ik wil deze dan aanschaffen met imperial om onze fietsen (4) mee te nemen, maar vroeg me af wat de hoogte van de combinatie ongeveer is. Of de hoogte van de trailer zelf dan kan ik daar m'n fiets bij optellen.

De reden is mijn vermoeden dat eea te hoog is voor de Franse peage poortjes of iig de reguliere dan. Iemand daar ervaring mee?

Beetje of topic, maar is het afritsbare grondzeil van de mercury (voor mij een van de belangrijkste voordelen) echt een must of werkt schoonmaken op locatie prima bij de Manga?

Bedankt alvast, Willem
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Hoogte Cabanon Mercury trailer
« Reactie #1 Gepost op: september 02, 2012, 04:29:24 pm »

Klasse 1
Auto's, busjes, campers of bestelwagens zonder en met aanhanger waarbij het hoogste punt van het voertuig of de combinatie maximaal 2 meter mag bedragen, gemeten
vanaf de grond. (Antenne, skibox, dakkoffer of imperiaal met fietsen, surfplanken of boot worden voor de hoogtebepaling niet meegerekend). Tevens: Auto's of busjes die qua afmeting tot klasse 2 behoren, maar die aantoonbaar voor invalidenvervoer zijn aangepast en ingericht en bij voorkeur zichtbaar van een invalidenparkeerkaart zijn voorzien
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Hoogte Cabanon Mercury trailer
« Reactie #2 Gepost op: september 02, 2012, 06:17:39 pm »

De bak van de mercury was ong 1,10m hoog. Met voortent, tenttapijt, grondzeil etc onder je dekzeil zal hij rond de 120 zijn. De hoogte van de imperial is nog iets hoger. Ik zou vanaf 1,25 a 1,3m  rekenen.
Gelogd

WillemL

  • Gast
Re: Hoogte Cabanon Mercury trailer
« Reactie #3 Gepost op: september 02, 2012, 08:10:46 pm »

@GJT,

Helder zal dus lastig worden met fietsen erop :-(
Iemand nog tips en trics in deze???

Gr. Willem

Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Hoogte Cabanon Mercury trailer
« Reactie #4 Gepost op: september 02, 2012, 09:41:42 pm »

Ik heb geen ervaring met het rijden met fietsen op de kar. Zoals Qwaqa ook aangeeft kun je met fiets gewoon voor klasse 1 door. Je moet dan wel door een bemand poortje rijden.

Je andere vraag: het los te maken grondzeil van de mercury vonden wij handig. Ideaal om thuis nog even goed schoon te maken. We deden dit echter bij verkassen ook. Het hoeft echter niet. Je kan er dus voor kiezen hem vuil mee te nemen en thuis aan de hobby te gaan.

Nu met de Kyte  zit het grondzeil vast (klapt mee). Door voor vertrek de binnenkant goed schoon te maken heb je hier geen last van. Het is echter wel een must om hem een beetje schoon te hebben anders wordt de binnenkant van je tent bij klappen vies van je kuipzeil.

De onderzijde ligt na inklappen naar boven dus kun je deze dan nog schoonmaken. Meestal is bij ons de onderzijde schoner als de binnenzijde. Ondanks dat we altijd tenttapijt in de tent hadden liggen loopt dit wel vies. De onderzijde houden we schoon met plastic folie en evt. worteldoek.
« Laatst bewerkt op: september 02, 2012, 09:46:20 pm door GJT »
Gelogd

boer

  • Gast
Re: Hoogte Cabanon Mercury trailer
« Reactie #5 Gepost op: september 03, 2012, 08:56:52 pm »

goeienavond,

hebben van t jaar een mercury gekozen met alle opties.
met volwassen fietsen op de drager was die ong. 2.30m. hoog.
het paste dus niet net niet maar bij lange na niet onder de poortjes van max 2m hoog.

let wel op de route de soleil lag die prima achter de auto en konden we lekker doorrijden.
Echter op binnenwegen vond ik hem erg schommelig door de hoogte en zijn hoge gewicht.

het inritsbare grondzeil is heerlijk en met een goedkoop folietje eronder dan blijft hij netjes schoon.

groet,
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal