Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon Malawi - muggen  (gelezen 8834 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GroeneMalawi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2012
Cabanon Malawi - muggen
« Gepost op: juni 16, 2014, 12:06:56 pm »

Beste mede-klappers,

Het begint al weer wat te kriebelen. Volgende week halen we de wagen weer uit de stalling.  :>

Ieder jaar weer passen we wel iets aan. Vooral het weren van ongedierte is nog niet geheel naar de zin. Het gesloten kuipzeil is fijn tegen alles wat over de grond kruipt. Vorig jaar hebben we de slaaptent van het vaste bed voorzien van muggengaas. De deuropening van de slaapbinnentent is nu mooi muggendicht, net als het 'raampje' langszij in de slaaptent.

Vorige week bij De Wit langs geweest. Daar stond nu de Malawi met luifel en inritsbare muggen-voorwand (nieuw vanaf seizoen 2014). Wij hebben de eerste luifel nog die er toen verkocht werd, dus helaas zonder rits  :N Maar aanpassen kan altijd nog.
Dus een losse muggen-voorwand gekocht en een losse rits. De rits inzetten lukte niet meer in het atelier van de Wit, vanwege de vakantiedrukte. Dus dat laten we elders doen. Zitten we deze zomer toch lekker onder de luifel 's avonds, zonder die stekende beesten.

Onze zoon van 7 slaapt in het aanzettentje aan de achterkant van de wagentent. De deur van deze tent is tegelijk ook de deur van de wagentent als er geen extra tentje tegenaan geplaatst is. Ook hier ontbreekt het aan muggenwering. Vooral als het warm weer is, wordt het knap benauwd in het tentje met de deur dicht. De ventilerende strook aan de achterzijde, overigens wel met horrengaas, geeft dan niet voldoende koeling. Rits je deur los, weten muggen altijd wel een doorgang te vinden tot in de wagentent. We gaan dit oplossen door zelf een tweede deur te maken van half tentdoek en half horrengaas, die we met de juiste rits inritsen.

« Laatst bewerkt op: juni 16, 2014, 12:54:52 pm door GroeneMalawi »
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Cabanon Malawi - muggen
« Reactie #1 Gepost op: juni 16, 2014, 08:34:02 pm »

Wij zitten ook iets te bedenken voor dit "probleem"
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Cabanon Malawi - muggen
« Reactie #2 Gepost op: juni 16, 2014, 08:46:47 pm »

Zit er in het raam dan geen muggengaas in de eerste uitvoering? Daarmee zou je toch moeten kunnen doorluchten.
Gelogd

dennismaus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 69
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Cabanon Malawi - muggen
« Reactie #3 Gepost op: juni 30, 2014, 09:30:23 pm »

Wij hebben ook de eerste "Luxe luifel" ook daar niets mee te beginnen.  Maar gaan naar oostenrijk en hebben daar vorig jaar niet veel last gehad van muggen. DUs heb nog niet echt zin om er iets aan te doen.
Gelogd

GroeneMalawi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2012
Re: Cabanon Malawi - muggen
« Reactie #4 Gepost op: december 11, 2014, 10:58:32 pm »

De voorzetwand van horregaas zit er inmiddels in. We hebben de losse rits met hulp zelf in de luifel ingenaaid. Vorig jaar in Oostenrijk juist veel last gehad van muggen. Er was toen een hittegolf en we stonden aan een meer...
Gelogd

GroeneMalawi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2012
Re: Cabanon Malawi - muggen
« Reactie #5 Gepost op: december 11, 2014, 11:07:53 pm »

Zit er in het raam dan geen muggengaas in de eerste uitvoering? Daarmee zou je toch moeten kunnen doorluchten.

Er zit muggengaas in het buitendoek van de wagentent.
In de wagentent hangt de binnentent geheel vrij in de ruimte.
Dus als je ook maar een rits open zet van deze binnentent, dan weten de muggen je te vinden.
Dit hebben we opgelost door met een tweede rits een stuk muggengaas in de "deur"opening en "raam"opening van de binnentent te zetten.
Omdat de binnentent van normaal stof gemaakt is, durfde ik daar wel een rits op vast te naaien.

We kunnen nu dus de binnentent geheel dichtritsen en hebben dan aan de voorkant en bij het zijraam muggengaas zitten.
De oorspronkelijke flappen rollen we gewoon op. Die kunnen we overigens ook nog steeds gebruiken.
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Cabanon Malawi - muggen
« Reactie #6 Gepost op: december 13, 2014, 09:09:42 pm »

Wij twijfelen over de aankoop van een Malawi. Die zou dan met achtertentje moeten zijn ivm de kinderen. Bij de Wit hadden ze nu geen tentje liggen, zodat we die niet konden bekijken. Heeft een van jullie misschien een foto van de wagen met achtertent? Ik weet de maten wel, maar kan me er weinig bij voorstellen zonder foto. Dank alvast!
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Cabanon Malawi - muggen
« Reactie #7 Gepost op: december 13, 2014, 09:24:20 pm »

Google is your best friend ...........


..... ennuh, ik zou daar niet zo over twijfelen; dat is gewoon super slim bij aan Malawi.
http://www.speurders.nl/overzicht/caravans-en-kamperen/vouwwagens/cabanon-malawi-2014-de-luxe-ex-huur-verkocht-bj-2014-138997052.html
« Laatst bewerkt op: december 13, 2014, 09:25:53 pm door C5CCV »
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Cabanon Malawi - muggen
« Reactie #8 Gepost op: december 13, 2014, 09:34:25 pm »

Wij twijfelen over de aankoop van een Malawi. Die zou dan met achtertentje moeten zijn ivm de kinderen. Bij de Wit hadden ze nu geen tentje liggen, zodat we die niet konden bekijken. Heeft een van jullie misschien een foto van de wagen met achtertent? Ik weet de maten wel, maar kan me er weinig bij voorstellen zonder foto. Dank alvast!
Klopt, superslim en een heel fijn slaapplekje. Geschikt voor 1 groter kind of twee kleintjes.
Gelogd

Alpha-mannetje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 77
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Cabanon Malawi - muggen
« Reactie #9 Gepost op: december 13, 2014, 09:37:57 pm »

Wij twijfelen over de aankoop van een Malawi. Die zou dan met achtertentje moeten zijn ivm de kinderen. Bij de Wit hadden ze nu geen tentje liggen, zodat we die niet konden bekijken. Heeft een van jullie misschien een foto van de wagen met achtertent? Ik weet de maten wel, maar kan me er weinig bij voorstellen zonder foto. Dank alvast!

Wij hebben 2 weken geleden de Malawi bekeken (en gekocht!) bij de Wit en toen stond de achtertent er aan. Ook op de site van de Wit zelf staat een uitgebreide foto serie.
Gelogd
Een vouwwagen ligt beter achter je auto als hij is ingeklapt!

GroeneMalawi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2012
Re: Cabanon Malawi - muggen
« Reactie #10 Gepost op: december 13, 2014, 10:05:07 pm »

Heeft me even tijd gekost onze foto's door te pluizen. Zie nu dat er inmiddels al gereageerd is. Zal de foto's toch maar posten, misschien heb je er nog wat aan...
Gelogd

GroeneMalawi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2012
Re: Cabanon Malawi - muggen
« Reactie #11 Gepost op: december 13, 2014, 10:05:56 pm »

En deze twee nog...
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Cabanon Malawi - muggen
« Reactie #12 Gepost op: december 14, 2014, 12:14:09 pm »

Ah super, bedankt! Het ging me inderdaad om foto's van de binnenkant. Dit is ruim genoeg voor onze jongens. Die sliepen eerst op de deksel van de flyer en dan lagen ze in de breedte, dus dan is dit ruimer.
Wij belden een maand geleden naar de Wit en toen was het verhaal dat ze niet op voorraad waren en dat het vanwege de verbouwing ook nog wel even ging duren. Goed om te weten dat ie nu staat, wij wonen in de buurt en kunnen dus zo naar Schijndel rijden.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Cabanon Malawi - muggen
« Reactie #13 Gepost op: december 14, 2014, 01:06:58 pm »

Ah super, bedankt! Het ging me inderdaad om foto's van de binnenkant. Dit is ruim genoeg voor onze jongens. Die sliepen eerst op de deksel van de flyer en dan lagen ze in de breedte, dus dan is dit ruimer.
Wij belden een maand geleden naar de Wit en toen was het verhaal dat ze niet op voorraad waren en dat het vanwege de verbouwing ook nog wel even ging duren. Goed om te weten dat ie nu staat, wij wonen in de buurt en kunnen dus zo naar Schijndel rijden.
Hoe oud zijn jullie kids? Die van mij sliepen toen ze klein waren samen met gemak op deze oppervlakte (toen nog in onze tent), maar vanaf een jaar of vijf gingen ze zich aan elkaar irriteren. Hadden ze meer ruimte nodig. Oudste is nogal wild 's nachts (en overdag)  :#
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Cabanon Malawi - muggen
« Reactie #14 Gepost op: december 14, 2014, 01:17:24 pm »

Ze zijn drie en vijf. Op de deksel van de flyer lagen ze beide in de breedte en dan stond er een klapkrat tussen. Het gevolg was dat beide jongens van de matjes afrolden en in de nacht tegen elkaar aan gingen liggen. Dat kunnen ze nu dan meteen doen, hoeven wij ze niet midden in de nacht terug te leggen op hun matje. Als ze het echt te klein vinden is de optie dat ze in een eigen tentje gaan liggen. Ik ken mijn oudste, dat durft hij niet  :P
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal