Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen Cabanon Malawi  (gelezen 21569 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LL

  • Gast
Re: Ervaringen Cabanon Malawi
« Reactie #15 Gepost op: oktober 26, 2014, 08:29:13 am »

Wij hebben een Mercury zonder verlengd dekzeil, maar willen het graag als nog doen. Als de stoelen erop liggen met de tent er overheen prikken de poten toch lelijk in het zeil. Bij de Wit, voor garantie werkzaamheden, zeiden ze dat het geen aanrader is zo. Dus ik zou laten verlengen, achteraf is toch weer meer werk!

En wij vinden het kraantje een aanrader! Veel gebruikt, wij hebben kleine kinderen, dus vooral handen wassen, tanden poetsen etc
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Ervaringen Cabanon Malawi
« Reactie #16 Gepost op: oktober 26, 2014, 09:29:00 am »

Misschien nog een stomme vraag, maar hoeveel meter elektriciteitskabel hebben jullie? Ik zag bij de Action 20 m voor €19,95. Vroeg me af of dat genoeg is. Ik ben altijd tentkampeerder geweest zonder elektriciteit...

En hebben jullie ook tenttapijt op het kuipgrondzeil? Dat zag ik vorige keer bij De Wit in sommige vouwwagens. En wat leg je onder het kuipgrondzeil? Ik las hier een en ander over worteldoek?

Hoeveel kabel je nodig hebt ligt ook een beetje aan de soort campings die je bezoekt. Wij hebben een 20 mtr haspel die we naar behoefte afrollen, we gebruiken niet veel stroom dan kan dat wel. Dit is meestal voldoende. Voor de enkele gevallen dat het niet genoeg is heb ik een verlengsnoer van nog eens 20 meter. Ik gebruik 'm niet vaak maar ik zal 'm niet zo snel thuis laten.

Wij doen niks op het grondzeil maar dat is persoonlijke voorkeur, er zijn er ook die het wel doen. Wij zitten ook nooit in de voortent, altijd onder de luifel en je moet ook alles weer opruimen. Wij leggen het wel onder de luifel wat velen niet doen. Dat De Wit er een tapijt in legt ter bescherming van z'n showroommodel begrijp ik wel.

Onder het grondzeil leggen we een eco-doek als er een mooi grasveld is. Is het gras al weg of er staat nooit gras leggen we er nog een schildersfolie onder. Maar ook dit is allemaal persoonlijke voorkeur. Zo'n schildersfolie uitvouwen en neerleggen gaat heel erg ten koste van het snelklappen. Zeker met een beetje wind.
« Laatst bewerkt op: oktober 26, 2014, 02:11:22 pm door campingloge »
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Ervaringen Cabanon Malawi
« Reactie #17 Gepost op: oktober 26, 2014, 09:49:42 am »

Dekzeil verlengen is voor de Malawi echt niet nodig. Er past ontzettend veel onder. Wij leggen dekbed, slaapzakken en (lege) luchtbedden op het matras. Klappen vervolgens in en dan doen we vier stoelen, een ligstoel, twee tafels en een bodyboard onder het dekzeil. Houden we vaak nog ruimte over voor vuile was. Bovendien klappert een te groot dekzeil nogal irritant.

Wij leggen geen tapijt op het grondzeil, maar we nemen altijd één of twee picknickkleedjes mee en daar leg ik er één van op het grondzeil. Veel lichter en goedkoper, bovendien kun je ze ook gebruiken als de kinderen buiten op een kleed willen spelen, of als je ergens gaat picknicken natuurlijk:)) Onder de luifel (voortent) leg ik wel tapijt.
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Ervaringen Cabanon Malawi
« Reactie #18 Gepost op: oktober 26, 2014, 11:16:20 am »

En weer zulke vlotte reacties!  :)
Goed om te lezen dat een verlengd dekzeil bij de Malawi niet zo hard nodig is. Bij ons zal er ongeveer hetzelfde onder komen. Wel eillen we graag nog een, niet te dik, dekmatras op het matras leggen. Hebben jullie dat ook Drees?
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Ervaringen Cabanon Malawi
« Reactie #19 Gepost op: oktober 26, 2014, 12:41:16 pm »

Nee, hebben wij niet. Wij vinden het matras prima.
Gelogd

GroeneMalawi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2012
Re: Ervaringen Cabanon Malawi
« Reactie #20 Gepost op: december 11, 2014, 10:50:05 pm »

Het matras ligt (zelf na drie jaar) prima. We hebben er echter toch voor gekozen om een extra dekmatras als toplaag erop te leggen, voornaamste reden: extra bescherming van het matras.
We hebben een 5cm dik Ikea dekmatras (140x200cm) erop liggen. De hoes hiervan is afneembaar en dus ook wasbaar, wel zo prettig met een kind.

Het zwarte dekzeil heeft ruimte genoeg. We laten de slaapzakken altijd liggen en leggen ook hier ook nog een extra slaapzak en inflatable mat zonder de lucht bovenop (van ons zoontje uit het achtertentje).
Als we de wagentent dan hebben ingeklapt, leggen we hierop ook nog een tafel en drie stoelen op (wel zoveel mogelijk uitgespreid en in elkaar geschoven). Daarover heen leggen we dan een extra stevig stuk plastic, zodat evt. schuurplekken van de stoelen/tafel met het zwarte dekzeil hierdoor worden opgevangen.
Werkt al drie jaren prima en als je eenmaal weet hoe je alles neer moet leggen, ligt dit ook zo erop (of eraf...).

Voor de keuken: dit jaar hebben we een set wieltjes gekocht (behoort bij de Jamet, maar past dus ook onder de Cabanon keuken). Dit was dit voorjaar te zien bij De Wit. Wel prijzig, maar zeer degelijk en werkt perfect! Geen gezeul meer met een zware keuken en zelfs in het zand rijden deze wielen ook nog prima.

Als we op doorreis zo compact mogelijk staan (geen achtertentje, onze zoon slaapt dan in de wagentent) en geen luifel, dan zetten we de keuken buiten. We hebben zelf een passende hoes gemaakt van soepel (niet te dik) "kuipzeil"doek, die we over de keuken heen hangen.
Kraantje hebben we niet in de keuken en missen we ook niet. Ons kamperen met een vouwwagen is al luxe genoeg  ;)

Om het kuipzeil van de wagentent te beschermen, leggen we hier een stuk dik/stevig plastic onder (dus geen schildersfolie of boterhamzakjesplastic oid.). Ook voor het achtertentje hebben we zo'n stuk plastic op maat geknipt. Vooral, zoals afgelopen zomer met veel regen=modder, scheelt dit veel schoonmaakwerk, want dit plastic vouwen we op en stoppen we tijdens het rijden in de disselbak. Einde seizoen is vaak ook einde plastic, volgend jaar weer een nieuw schoon stuk...
Onder de luifel hebben we meestal een stuk tenttapijt liggen. Vooral als het zanderig is, is dit toch vaak prettig. Bij (mooi) gras leggen we dit dan ook niet altijd neer.

Zo... onze Malawi in een notendop.
En natuurlijk valt er nog veel meer over te vertellen!!
We hebben ons overigens zojuist aangemeld voor het klapweekend in Vessem, dus daar komen kijken kan altijd.  :zw

Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Ervaringen Cabanon Malawi
« Reactie #21 Gepost op: december 12, 2014, 12:04:33 am »

Over de lengte van de elektrakabel kan ik je melden dat ik een stroom blok heb met 20 mtr snoer. Maar dat ik ook een verlengsnoer van 10 mtr bij heb. Want je weet maar nooit. (De laatste campng was dit voor sommige plaatsen wel nodig) Oh ja. Alles wel met een CEE aansluiting En en een verloopje van het normale stroomaansluiting naar CEE.  En een stekkersafe. Eea klinkt allemaal misschien duur maar door slim shoppen valt het reuze mee. Evt kijken bij de Vrijbuiter.
Gelogd

Saskia

  • Gast
Re: Ervaringen Cabanon Malawi
« Reactie #22 Gepost op: januari 29, 2015, 10:11:45 pm »

Wij hebben sinds vorig jaar de Malawi. Bevalt prima.
We hebben geen verlengde dekzeil. Alles past er prima onder. Stoelen, tafel, wasrekje.
We hebben een toplaag op het matras en de kussens en dekbed erop liggen. Geen probleem.
We hebben geen disselbak, want alles past gewoon onder het bed.
We hebben een luxe luifel met inritsbare deuren. We kunnen dus kiezen of we het als luifel of als voortent gebruiken. Ruimte zat.
We hebben geen keuken, het moet natuurlijk niet te lux worden.

Saskia
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Ervaringen Cabanon Malawi
« Reactie #23 Gepost op: januari 31, 2015, 02:16:00 pm »

De zon scheen zo lekker vanochtend dat het klapgevoel helemaal de kop op stak en we wat dingen hebben verzonnen die de Malawi voor ons helemaal af maken. Simpele dingen, want we zijn nu al heel tevreden, willen niet teveel geld uitgeven en zijn helemaal niet handig:)

Allereerst een slotje in de bak maken, zodat we één van de zijbakjes met klep kunnen afsluiten. Daar kunnen we dan ipad en andere spullen van waarde in doen als we met de auto weg gaan.

Ten tweede willen we van een klein stukje landbouwplastic en elastiek een afdekhoesje maken voor het bovenste stuk van de keuken. Dat deel is niet waterdicht en dat is lastig als je de voortent niet opzet, bv bij een overnachting of weekeinde. De barbecuehoezen die verkocht worden vinden we te groot, die gaan namelijk helemaal tot de grond, terwijl alleen het bovenste stuk van de keuken niet waterdicht is.

We gaan kijken of we van de tarp die we al heel lang hebben een luifeltje kunnen laten maken. Heel simpel door er alleen een rits aan te zetten. Handig voor een weekendje met veel zon of af en toe regen.

Gelogd

kph

  • Gast
Re: Ervaringen Cabanon Malawi
« Reactie #24 Gepost op: februari 01, 2015, 08:05:39 am »

Wij hebben wel gekozen voor een verlengd afdekzeil. Ik verwacht dat we met 3 kids gewoon een hoop zooi moeten meeslepen. Geen idee of het echt nodig zal zijn, maar voor die 65,- euro extra laten we het toch maar doen. In het avantgarde pakket zit ook een grote disselbak, lijkt me altijd handig. Het moet allemaal blijken.........de eerste keer kamperen nemen we toch ongetwijfeld veel te veel mee vrees ik (en vast ook wat handige dingen te weinig haha). We hebben daarnaast ook nog een dikke renault Espace om vol te proppen  :P.

We moeten nu nog kijken voor verlichting etc. De stekkerdozen hier ergens boven genoemd daar gaan we ook maar eens voor rondsnuffelen. We willen ook zelf een klein koelkastje (geen campingbox, maar gewoon echt een klein koelkastje) aanschaffen.

En we moeten ook nog even kijken wat we voor onze 2 kids gaan aanschaffen voor het achtertentje (inflatables, slaapzakken??)........de jongste slaapt nog in een campingbedje, dus dat is gemakkelijk.

We zijn startende kampeerders dus beginnen echt bij 0 (wel (tent)kampeerervaring van vroeger met de ouders  8) ). Volgend weekend gaan we via Marktplaats bij iemand kijken die een hele caravan inboedel weg doet voor 6 personen (mepal servies, pannen, tafel, stoelen etc) dus daar hopen we veel (voor relatief weinig) van over te kunnen nemen.


Gelogd

kph

  • Gast
Re: Ervaringen Cabanon Malawi
« Reactie #25 Gepost op: februari 01, 2015, 08:42:00 am »

Weet iemand trouwens de echte afmetingen van de achtertent? Kan ik nergens terugvinden en als ik naar de bouwtekenening op de cabanon site kijk dan lijkt het alsof deze over de hele breedte van de wagentent is terwijl dit in het echt niet zo is.........
Past er een matje met een lengte van 1.96m in?
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Ervaringen Cabanon Malawi
« Reactie #26 Gepost op: februari 01, 2015, 08:44:29 am »

We willen ook zelf een klein koelkastje (geen campingbox, maar gewoon echt een klein koelkastje) aanschaffen.
Hebben wij ook gedaan en zou ik niet meer willen missen, we schuiven hem gewoon achter in de auto en vullen hem met handdoeken of zo ......

En we moeten ook nog even kijken wat we voor onze 2 kids gaan aanschaffen voor het achtertentje (inflatables, slaapzakken??)........
Wij hebben een aantal inflatebles 'versleten' en zijn daarna overgestapt naar opvouwbare logeermatrassen, deze hadden we steeds gewoon op de vouwwagen onder het zeil liggen; nooit gedoe met lek zijn en supersnel. De kinderen waren er ook heel blij mee.

Volgend weekend gaan we via Marktplaats bij iemand kijken die een hele caravan inboedel weg doet voor 6 personen (mepal servies, pannen, tafel, stoelen etc) dus daar hopen we veel (voor relatief weinig) van over te kunnen nemen.
Ooit bij de Hema gekeken? Wij hebben ons 'Mepal' (Melamine) servies geheel daar aangeschaft, mooi, degelijk en voor hele nette prijzen. Zo ook het bestek. Degelijk bestek voor een relatief lage prijs met messen die gewoon een stukje vlees kunnen snijden.

http://www.hema.nl/winkel?searchtext=melamine&searchlocation=%2F%2Fnlhema%2Fnl_NL%2Fpnl_product_type%3E%7Bbooks%3Bexoot%3Bshop%7D
« Laatst bewerkt op: februari 01, 2015, 08:47:45 am door C5CCV »
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Ervaringen Cabanon Malawi
« Reactie #27 Gepost op: februari 01, 2015, 08:46:28 am »

Weet iemand trouwens de echte afmetingen van de achtertent? Kan ik nergens terugvinden en als ik naar de bouwtekenening op de cabanon site kijk dan lijkt het alsof deze over de hele breedte van de wagentent is terwijl dit in het echt niet zo is.........
Past er een matje met een lengte van 1.96m in?

Ik weet de maat zo niet, maar er zal zeker een matje met een lengte van 196cm in gaan. De oppervlakte zal minimaal 200x140cm zijn.
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Ervaringen Cabanon Malawi
« Reactie #28 Gepost op: februari 01, 2015, 08:50:46 am »

Er passen in de achtertent precies 2 matjes naast elkaar, dus 140 is het niet. De lengte weet ik ook niet, maar er passen wel gewone lengte matjes in!
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Ervaringen Cabanon Malawi
« Reactie #29 Gepost op: februari 01, 2015, 08:57:18 am »

Waarom zou die 140cm dan niet kloppen? Op de site geven ze 145cm aan.
« Laatst bewerkt op: februari 01, 2015, 09:11:29 am door C5CCV »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal