Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen Cabanon Malawi  (gelezen 21568 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Ervaringen Cabanon Malawi
« Reactie #30 Gepost op: februari 01, 2015, 09:02:35 am »

Achtertent is maar 125 breed (2x 63 past dus). Wij hebben een extra lange inflatable erin, dus de lengte is minimaal 205.
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Ervaringen Cabanon Malawi
« Reactie #31 Gepost op: februari 01, 2015, 09:20:53 am »

C5CCV: omdat ik weet dat 2 'gewone maat' matjes echt net naast elkaar kunnen liggen. Het is ergens tussen de 125 en 130 schat ik
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Ervaringen Cabanon Malawi
« Reactie #32 Gepost op: februari 01, 2015, 09:24:44 am »

Apart, ik zou zeggen dat ie groter zou zijn dan de gastencabine van onze CC.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Ervaringen Cabanon Malawi
« Reactie #33 Gepost op: februari 01, 2015, 10:49:29 am »

Er passen in de achtertent precies 2 matjes naast elkaar, dus 140 is het niet. De lengte weet ik ook niet, maar er passen wel gewone lengte matjes in!
De lengte weet ik niet precies, maar volgens mij meer dan twee meter. De breedte is 1.20 volgens mij. Twee matjes van 60 cm passen precies. Maar ik kan het niet nameten. Wij gebruiken trouwens luchtbedden voor de kinderen, de jongste slaapt in het achtertentje en heeft er één van een meter breed, de oudste heeft een eigen tentje en een luchtbed van 1.20 breed. Van die lekkere dikke. Vinden ze heerlijk:) Wij een goed bed, zij een goed bed en iedereen slaapt heel lekker.

We hebben het heel wat jaartjes met de tent op zelfopblaasbare matjes gedaan en dat ging ook goed, maar die zijn zo glad, dat de kinderen er telkens naast lagen en dat is toch wel koud, zo op het zeil.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Ervaringen Cabanon Malawi
« Reactie #34 Gepost op: februari 01, 2015, 10:52:51 am »

Apart, ik zou zeggen dat ie groter zou zijn dan de gastencabine van onze CC.
Nee, hij is niet zo groot. Twee grotere kinderen zou ik er niet de hele vakantie in leggen. Liggen ze echt heel dicht op elkaar.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Ervaringen Cabanon Malawi
« Reactie #35 Gepost op: februari 01, 2015, 12:20:30 pm »

Volgens de bouwtekening is íe 1.27m breed, dat zou goed kunnen kloppen. Fijn dat er lange matjes in kunnen, kan ik eens geen rondsnuffelen wat ik neer ga leggen voor de kids. Goede dikke inflatables (thermarest oid) lijken me fijner dan een luchtbed.....
Gelogd

Alpha-mannetje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 77
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Ervaringen Cabanon Malawi
« Reactie #36 Gepost op: februari 01, 2015, 12:42:30 pm »

Wij hebben bij de Wit de proef op de som genomen door op de luchtbedjes afdeling 2 self inflatables te nemen en die er in te leggen. Deze waren van Safarica (63x193) deze paste precies in de breedte en in de lengte hielden we iets over.
Gelogd
Een vouwwagen ligt beter achter je auto als hij is ingeklapt!

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Ervaringen Cabanon Malawi
« Reactie #37 Gepost op: februari 01, 2015, 01:53:22 pm »

Ik heb nu voor de kinderen een polydaun matje van 7,5 cm met een polydaun badstof hoes er omheen tegen het glijden, want dat probleem had ik zelf ook altijd. Ik deed er wel een hoeslaken om, maar omdat dat altijd te breed is zat het nooit goed. Vandaar nu de bijpassende hoezen! Overigens nu in de aanbieding bij karstentravelstore
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Ervaringen Cabanon Malawi
« Reactie #38 Gepost op: februari 16, 2015, 02:16:55 pm »

Hebben jullie trouwens schokdempers laten plaatsen?? Ik had eigenlijk wel deze optie opgegeven, maar bij Ridderbeks vonden ze dit een rare optie als je er geen tempo100 bij liet doen (voor alsnog niet nodig, we gaan naar Spanje). Ze vertelden dit eigenlijk alleen te doen in combinatie met tempo100 en wanneer je geen tempo100 laat uitvoeren vinden ze schokdempers ook overbodig. Ik had het als optie genomen voor een betere wegligging, maar dat blijkt niet echt van toepassing te zijn als ik Ridderbeks mag geloven. Dus we hebben de optie weer weggehaald. Hoe zijn de ervaringen van wel/niet schokdempers bij andere Malawi bezitters??
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Ervaringen Cabanon Malawi
« Reactie #39 Gepost op: februari 16, 2015, 03:01:01 pm »

Niet geheel vergelijkbaar, maar wij hebben nu een vouwwagen met schokdempers en daarvoor zonder; maar de wagen is veel minder springerig. Onze Conway kon soms nog wel eens even nadansen, daar hebben we nu totaal geen last meer van.


... het heet tenslotte niet voor niets 'schokdemper'
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Ervaringen Cabanon Malawi
« Reactie #40 Gepost op: februari 16, 2015, 04:21:28 pm »

Wij kregen bij aanschaf van onze Malawi ook te horen (bij De Wit) dat het bij deze vouwwagen niet nodig is. De wegligging schijnt goed te zijn zonder schokdempers.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Ervaringen Cabanon Malawi
« Reactie #41 Gepost op: februari 16, 2015, 04:47:12 pm »

Wij kregen bij aanschaf van onze Malawi ook te horen (bij De Wit) dat het bij deze vouwwagen niet nodig is. De wegligging schijnt goed te zijn zonder schokdempers.

Ok, als ze het bij 2 verschillende dealers zeggen dan zal er wel een kern van waarheid inzitten  :J
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Ervaringen Cabanon Malawi
« Reactie #42 Gepost op: februari 16, 2015, 08:19:52 pm »

Wij hebben tempo 100, dus nooit zonder schokdempers gereden.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Ervaringen Cabanon Malawi
« Reactie #43 Gepost op: februari 16, 2015, 10:03:29 pm »

Natuurlijk is de wegligging goed, maar met dempers is ie gewoon beter ............ een Cabanon Jaguar is ook maar waarschijnlijk vinden jullie een Cabanon Malawi ........ beter. Het zijn gewoon keuzes die je maakt.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Ervaringen Cabanon Malawi
« Reactie #44 Gepost op: februari 17, 2015, 08:06:27 am »

Natuurlijk is de wegligging goed, maar met dempers is ie gewoon beter ............ een Cabanon Jaguar is ook maar waarschijnlijk vinden jullie een Cabanon Malawi ........ beter. Het zijn gewoon keuzes die je maakt.

Maar als het echt zoveel zou schelen qua wegligging is het toch niet vreemd dat je deze optie zou willen zonder een tempo100 keuring er bij te nemen?? Bij de dealer vonden ze dit vreemd..........
Nou ja, we zullen het zien hoe de wagen achter de auto ligt. We hebben nog nooit eerder een vouwwagen achter de auto gehad, dus waarschijnlijk vinden wij alles "normaal" rijden. We hebben er een dikke 3.0 Espace voor rijden, dus waarschijnlijk zal  het wel goed gaan..............en anders laten we alsnog de schokdempers plaatsen........
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal