Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Tweedehands Malawi kopen, waar op te letten?  (gelezen 3176 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Tweedehands Malawi kopen, waar op te letten?
« Gepost op: december 21, 2014, 12:14:40 pm »

Wij gaan op zoek naar een tweedehands Malawi. Waar moet ik op letten bij de aankoop? Ik begreep al dat je een wagen zonder keuken niet meer van een keuken kan voorzien en dat er verschil zit in luifels mbt mogelijkheden van aanritsen/inritsen andere delen. Maar zijn er nog andere dingen om op te letten? Zwakkere plekken die je even moet nakijken?
Wij willen er eentje met een keuken, maar dat hoeft niet de luxe keuken te zijn. Het liefst eentje met voortent, maar die kunnen we eventueel ook zelf naderhand aanschaffen. Hetzelfde geldt voor de achtertent. Ik vermoed dat er nog niet veel tweedehands zullen zijn omdat ze vrij nieuw zijn. Weet iemand vanaf wanneer ze te koop waren?
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Tweedehands Malawi kopen, waar op te letten?
« Reactie #1 Gepost op: december 21, 2014, 03:08:38 pm »

Volgens mij wordt de Malawi alleen met de luxe keuken geleverd, niet met de basic. Ik zou verder vooral letten op het deel van het grondzeil dat met klitteband aan de wagenbak vastzit. Sluit dit goed? Geen scheuren? Beter nog is een rail ipv klitteband, dat hebben wij. Wij hebben gekozen voor een voortent ipv luifel. Deze is dieper en aan alle kanten open te zetten, waardoor je hem ook als luifel kunt gebruiken. Verder hebben wij (nog) geen zwakke plekken kunnen ontdekken.

Succes met je zoektocht!
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Tweedehands Malawi kopen, waar op te letten?
« Reactie #2 Gepost op: december 21, 2014, 04:08:41 pm »

Ze zijn bij mijn weten te koop vanaf 2012; in begin zijn er wel wat wijzigingen doorgevoerd om wat 'minpuntjes' van de eerste modellen te verbeteren, hoewel ik toen niet alle aanpassingen ook daadwerkelijk verbeteringen vond. Zoals Drees al aangeeft is een van de verbeteringen dat het grondzeil nu met een pees een de wagenbak vast zit, daar zijn wat verschillende opties voor geweest. Maar overigens is dat wel een aanpassing die o.a. De Wit wel nog uit kunnen voeren.
« Laatst bewerkt op: december 22, 2014, 11:25:24 am door C5CCV »
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Tweedehands Malawi kopen, waar op te letten?
« Reactie #3 Gepost op: december 22, 2014, 09:00:52 am »

Ik heb afgelopen seizoen al wel 2dehands Malawi's voorbij zien komen op Marktplaats hoor!! Dus de zoektocht wordt uiteindelijk vast beloond!! Succes alvast!!
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Tweedehands Malawi kopen, waar op te letten?
« Reactie #4 Gepost op: december 22, 2014, 12:55:48 pm »

Voorzover ik het weet is de Malawi vanaf 2011 op de markt. Nadien zijn een aantal kleine wijzigingen doorgevoerd. Degene die ik weet:
2012:
- Luifel voorzien van rits
- Ramen in de luifel veranderd + van kleur veranderd
2014:
- Beugel achter matras, zodat hij niet meer verschuift bij het omhoog zetten van de lattenbodem
- Klittenband op doorlopende strip ipv rondjes, en zwart ipv wit
- Extra vastzet-lusjes zodat je voorkomt dat de tent loskomt van de bak bij het gebruik van de extra achtertent

Wat wij nog extra hebben laten doen:
- Klittenband aangebracht tussen het kuipzeil van de achtertent en die van de zijtent
- Kraantje in de keuken
- Dempers

Wij hebben de klittenband en niet de bies. Persoonlijk vindt ik de klittenband beter. Het is sneller en flexibeler en bevalt ons uitstekend. Overigens zijn alle aanpassingen voor relatief weinig geld nog (zelf) uit te voeren, want er is niets structureel veranderd.
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Tweedehands Malawi kopen, waar op te letten?
« Reactie #5 Gepost op: januari 25, 2015, 07:08:51 pm »

De Malawi is inderdaad leverbaar zonder keuken, of met luxe keuken. Wij hebben afgelopen half jaar ook een keer een tweedehands Malawi langs zien komen, maar uiteindelijk toch besloten om een nieuwe aan te schaffen. Ze zijn redelijk waardevast en aangezien wij echt de voortent en achtertent wilden en een keuken, zou de tweedehands uiteindelijk nog vrij prijzig worden.
Succes met de zoektocht!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal