Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Indeling keuken  (gelezen 7951 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Indeling keuken
« Gepost op: januari 29, 2015, 02:22:34 pm »

Ik ben benieuwd hoe jullie de keuken ingedeeld hebben. Staan er bakken in, of staan de spullen los? Hebben jullie er bakken onder/naast of past alles erin? Ik wil er sowieso een afsluitbare bak met levensmiddelen bij.
Ik wilde vorige keer bij De Wit graag de maten van de keuken (deluxe keuken bij de Malawi), maar ben het vergeten...
Ik meen me wel te herinneren dat de gaspitten niet heel dicht op elkaar zitten, dus dat een 'normale' maat pannen wel moet passen.
Ik heb al wel even bij pannen gekeken, maar wat ik zag was zo klein.... Volgens mij niet groot genoeg om eten voor een gezin in te maken. Iemand nog tips voor een pannenset?
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Indeling keuken
« Reactie #1 Gepost op: januari 29, 2015, 02:58:12 pm »

In de keuken van de Malawi past echt veel! Rechts is een speciaal vak voor de gasfles onderweg. Op bestemming gaat de gasfles eruit, plankje erin en zetten we daar wat potten en blikken, de kaarsjes, doekjes. Al het andere eten gaat in een afsluitbare kist. In het grote vak links gaan onderin alle pannen, vergiet, enzv. Volgens mij ook nog de borden. Bovenin alle bekers, bakjes, etc. Op het kleine plankje linksboven de kruiden. En dan heb je nog twee lades voor bestek, aansteker, schaar, etc. Wij houden ruimte over.
We laten alles er onderweg in staan. Daarom hebben we op elke plank een doek liggen. En als we gaan rijden proppen we onze schone handdoeken ertussen, dan rammelt het niet zo.
Wij hebben een pannensetje gekocht dat je in elkaar kunt zetten, speciaal voor kamperen, en een gewone koekenpan erbij. Wij zijn vier goede eters en voor ons is het voldoende.
Gelogd

LL

  • Gast
Re: Indeling keuken
« Reactie #2 Gepost op: januari 29, 2015, 04:18:21 pm »

Wij hebben een Mercury met een deluxe keuken, maar ik vindt de indeling nog lastig. Graag zou ik een plank in het grote vak links erbij willen, maar dat was best prijzig. Misschien eens zelf kijken of dat zou lukken, passende bakken nog niet gevonden dus ik ben benieuwd of iemand die wel heeft, graag stapelbaar. Wij ook een camping pannenset en ikea koekenpan, neem er niet 1 met te dikke bodem want dan duurt het langer met campinggas.
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Indeling keuken
« Reactie #3 Gepost op: januari 29, 2015, 05:12:55 pm »

Goed om te lezen dat de keuken lekker ruim is Drees! Ik krijg er wat meer idee van als ik het zo lees.
Nog maar eens rustig naar een pannensetje kijken bij de vrijbuiter of zo, daar moet vast wat tussen zitten!
Ik weet niet of de deluxe keuken van de Mercury hetzelfde is??
Gelogd

LL

  • Gast
Re: Indeling keuken
« Reactie #4 Gepost op: januari 29, 2015, 06:25:59 pm »

Die van de Malawi is volgens mij langer, diepte weet ik niet. Voor de rest hetzelfde, MY kan wel verschillen opleveren.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Indeling keuken
« Reactie #5 Gepost op: januari 29, 2015, 06:49:41 pm »

De keuken van een Raclet Safari.
Wij hebben in het vak voor de gasfles een extra lade gemaakt. En hebben er tupperware bakken in staan met voorraden. Ook voor het koken word bij ons veel tupperware gebruikt en we hebben een tefal camping pannen set. En een losse koekenpan.
Deze foto is gemaakt n.a.v. de verlichting die er toen net was ingebouwd. Dus niet in de camping modus.
« Laatst bewerkt op: januari 29, 2015, 06:52:32 pm door Theu »
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Indeling keuken
« Reactie #6 Gepost op: januari 29, 2015, 06:50:53 pm »

Mooi!! Ook met die lampjes!!
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Indeling keuken
« Reactie #7 Gepost op: januari 29, 2015, 09:06:58 pm »

Bij ons wisselt dat een beetje.

Het meeste hebben we los in de keuken.
We gebruiken wel 2 bestekbakken.

Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Indeling keuken
« Reactie #8 Gepost op: januari 29, 2015, 10:46:55 pm »

Bij onze keuken ook een grotere ruimte onder de gootsteen voor gasfles en andere "rommel" en verder "laatjes" en een bestekbak aan beide zijden van de koelbox. Kan heel veel in de keuken.

Hier 2 foto's, de 1e bij een enkele overnachting en de 2e bij een langere standplaats.



Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Indeling keuken
« Reactie #9 Gepost op: januari 30, 2015, 03:15:26 pm »

Mooi!! Ook met die lampjes!!

Dank je.
Ik heb ze ook in de bak onder de bankjes als je erin moet zijn heb je meteen wat licht in de bakken. :)106]:)41]:)16]
Het zijn strippen van Ikea. Ik heb alleen de bedrading aangepast om het passend te krijgen.
« Laatst bewerkt op: januari 30, 2015, 03:19:34 pm door Theu »
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Indeling keuken
« Reactie #10 Gepost op: januari 30, 2015, 11:53:30 pm »

We hebben na aanschaf van onze nieuwe vouwwagen ook even een redelijk efficiente keuken in elkaar geknutseld; Niet alles staat op de foto, maar in het verlaagde deel zit een inductie kookplaatje (het overige bak- en braadwerk gaat meestal op de Cobb)

Achter het deurtje zit alle elektra (incl. de basis van klik-aan-klik-uit-unit waarmee ik met een afstandsbediening alle verlichting van de vouwwagen kan bedienen (incl. RGB onder het schap van de keuken, staat altijd op oranje)). Daarnaast een selfmade koelkast, zo gemaakt dat de 2-liter flessen er goed in passen. En vervolgens rechts een grote besteklade, daaronder een lade met alle borden, bakjes e.d.. De 2e lade heeft een verlaagde rug zodat ik ook nog eenvoudig in de ruimte onder de lade kan komen. Daar wordt in de regel het snack-materiaal gelegd (en blijft er vaak ook liggen ....... ).
De aansluiting op de klep/deksels is om een 4-voudig stopcontact op te klikken (zie je een beetje op de foto rechts onder), daar wordt o.a. de Nespresso op aan gesloten.
« Laatst bewerkt op: januari 30, 2015, 11:57:45 pm door C5CCV »
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Indeling keuken
« Reactie #11 Gepost op: januari 31, 2015, 10:20:25 am »

Dat is mooi gemaakt!
Is dit op basis van een bestaande keuken of heb je het vanaf niks opgebouwd?
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Indeling keuken
« Reactie #12 Gepost op: januari 31, 2015, 12:28:25 pm »

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=8309.msg94029#msg94029

Met een beetje van een oude, maar als ik het opnieuw zou doen dan zou ik hem vanaf de bodem zelf maken. Wij keken eerst naar een Malawi, maar daar is het niet echt mogelijk  om er later nog een keuken aan te hangen. Bij de CC kun je (indien nodig) de as verzetten en zijn alle gaten e.d. al voorbereid.
« Laatst bewerkt op: januari 31, 2015, 12:29:57 pm door C5CCV »
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Indeling keuken
« Reactie #13 Gepost op: januari 31, 2015, 08:08:54 pm »

Heb het topic en je noeste arbeid aandachtig bewonderd.
Ziet er top uit!
Maar met zo'n werkplaats en de handen in de goede richting ben je al halverwege. :)6]:)106]:)106]
Gelogd

Thieyo

  • Gast
Re: Indeling keuken
« Reactie #14 Gepost op: februari 05, 2015, 09:33:28 am »

Zou een bermkeuken er niet zo uit moeten zien?  WW
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal