Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: tabora kopen??  (gelezen 5232 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

keesw

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: holtkamper
tabora kopen??
« Gepost op: februari 10, 2015, 06:01:38 pm »

Neen, de titel is niet bedoeld als vraag wie er een Tabora wil kopen... :)
Wij hebben een afspraak om een Tabora  (in België) te gaan bekijken. Gezien de afstand wil ik zo mogelijk meteen over de koop beslissen en dus zou ik graag beslagen ten ijs komen.
Op het net kan ik niet zoveel info vinden, dus roep ik voor mijn voorbereiding de hulp in van forum leden.
De wagen die we op het oog hebben is een Tabora uit 2009. Een opzetinstructie (filmpje..) zou mooi zijn, ik heb het op het net  niet kunnen vinden... Verder lees ik nogal wat 'narigheid' over het bed. Belangrijkste vraag: kan ik in de Tabora, net als bij de Malawi, het bed op z'n plek laten bij het in- en uitklappen? Suggestie die ik hier heb gelezen van Self inflating mattrasses tot luchtbedden wijs ik af, ik wil juist een VW omdat ik dan de boel op z'n plek kan laten en snel kan 'staan'.
Ook niet onbelangrijk: Kan ik de wagen laden zonder hem helemaal te openen? (vgl ook hier de Malawi).
Zo kan ik nog wel wat vraagjes verzinnen, maar eerst maar eens zien of er een ervaren Tabora bezitter is die mij wegwijs wil maken, ik hoop van wel..
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: tabora kopen??
« Reactie #1 Gepost op: februari 10, 2015, 06:09:54 pm »

Ik heb de Tabora eens bekeken bij Pauw in Heerhugowaard. Ik vond het wat hokkerig, 3 kleine compartimenten. Bed, zitdeel in de wagenbak en een klein soort voortent/zijtent. Voor ons met 3 personen te krap. De Malawi is wat dat betreft een stuk handiger. Bed op de wagen, kun je overal makkelijk bij en 1 grotere voor/zijtent. Veel logischer eigenlijk omdat je meer aan de beschikbare ruimte hebt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: tabora kopen??
« Reactie #2 Gepost op: februari 10, 2015, 06:21:56 pm »

http://www.cabanon.nl/manga-vouwwagen/

De tabora is heeft dezelfde tent en wagenbak als de Cabanon Manga, echter is het rechterbed niet aanwezig! Hierdoor ontstaat die open plek waar je kunt zitten.
Hopelijk heb je wat aan deze informatie!
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: tabora kopen??
« Reactie #3 Gepost op: februari 10, 2015, 08:05:48 pm »

Ken de Tabora niet.

Maar zonder meer de vouwwagen helemaal op zetten. Zeker omdat je een eind moet rijden.

Doek goed bekijken op weer, schimmel en scheuren. Muffe luchtjes zit er zonder meer wel in.
Banden zullen wel vervangen moeten worden advies in om de 6 jaar.
Onderkant bekijken op eventuele schade. (neem anders een zaklamp mee)
Kijken of er geen kromme buizen in zitten.
Vast zullen mede klappers nog kunnen aanvullen.

Bij grote (dure) aankopen op Marktplaats (oid) is mijn motto bij twijfel niet doen.

Suc6

PS
Bij aanschaf natuurlijk direct aanmelden voor het voorjaarsklapweekend  :#
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

keesw

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: holtkamper
Re: tabora kopen??
« Reactie #4 Gepost op: februari 10, 2015, 08:29:19 pm »

dankjewel voor de tips Olaf..
Zaklantaarntje meenemen heb ik genoteerd.. :)
Opzetten van de wagen heb ik al afgesproken met de huidige eigenaar.
Ik hoop op meer adviezen van Tabora-eigenaren..
bye!
Kees
Gelogd

Roosje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Taiga
Re: tabora kopen??
« Reactie #5 Gepost op: februari 10, 2015, 11:25:19 pm »

Wij hebben in onze zoektocht naar een vouwwagen op het punt gestaan om de Tabora te kopen. Het bed klap je uit en komt dan op pootjes te staan. Zoek op You Tube naar opzetinstructie Cabanon en je snapt wat ik bedoel. De Tabora heeft één bed ipv twee. Verder gaat opzetten volgens mij hetzelfde. Je moet bij het laden de vouwwagen openklappen, alleen het middenpad kun je vanachter beladen. Bij de Tabora zit geen keuken, dat vonden wij een nadeel. Er is een topic over de Tabora. Wij hebben uiteindelijk een andere keus gemaakt. Succes!
Gelogd

keesw

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: holtkamper
Re: tabora kopen??
« Reactie #6 Gepost op: februari 12, 2015, 08:44:51 am »

Met dank voor jullie reacties: we hebben de afspraak voor de bezichtiging afgezegd. Doorslag heeft gegeven de idd wat hokkerige indeling (je kunt ook niet van het zij-zitgedeelte rechtstreeks naar de slaapcabine en da's vervelend als je alleen een luifel hebt..). Maar ook het feit dat je niet kunt laden zonder de wagen gedeeltelijk op te zetten. Als je in de stad woont (geen voortuin dus..) is dat onhandig.
We zoeken verder, nu naar een Malawi, maar die zijn er nog niet veel tweedehands en sowieso duurder.
Kees
Gelogd

kph

  • Gast
Re: tabora kopen??
« Reactie #7 Gepost op: februari 12, 2015, 04:28:47 pm »

Met dank voor jullie reacties: we hebben de afspraak voor de bezichtiging afgezegd. Doorslag heeft gegeven de idd wat hokkerige indeling (je kunt ook niet van het zij-zitgedeelte rechtstreeks naar de slaapcabine en da's vervelend als je alleen een luifel hebt..). Maar ook het feit dat je niet kunt laden zonder de wagen gedeeltelijk op te zetten. Als je in de stad woont (geen voortuin dus..) is dat onhandig.
We zoeken verder, nu naar een Malawi, maar die zijn er nog niet veel tweedehands en sowieso duurder.
Kees

Grappig, want hij hebben ook de tabora overwogen, ook van die mensen in Belgie. En wat hebben wij uiteindelijk aangeschaft? Een Malawi!!!! haha. Goede keuze  :P
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: tabora kopen??
« Reactie #8 Gepost op: februari 12, 2015, 05:24:00 pm »

Met dank voor jullie reacties: we hebben de afspraak voor de bezichtiging afgezegd. Doorslag heeft gegeven de idd wat hokkerige indeling (je kunt ook niet van het zij-zitgedeelte rechtstreeks naar de slaapcabine en da's vervelend als je alleen een luifel hebt..). Maar ook het feit dat je niet kunt laden zonder de wagen gedeeltelijk op te zetten. Als je in de stad woont (geen voortuin dus..) is dat onhandig.
We zoeken verder, nu naar een Malawi, maar die zijn er nog niet veel tweedehands en sowieso duurder.
Kees
Groot gelijk, dat hokkerige was ook voor ons meteen een afknapper. Ruimte waar je niet veel aan hebt. Malawi is stukken handiger, of de Raclet Panama. Of een oudere HK Cocoon. Maar Pack& Go is eigenlijk van de laatste jaren en zul je in een ouder model dus niet aantreffen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

keesw

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: holtkamper
Re: tabora kopen??
« Reactie #9 Gepost op: februari 12, 2015, 10:07:19 pm »

'even' doorsparen dus maar. :#
hoewel: alternatieven zijn er wellicht ook: raclet en hk cocoon...nooit gezien...weer wat te zoeken dus!
dankjewel hoor!
bye
Kees
Gelogd

Ingeltje23

  • Gast
Re: tabora kopen??
« Reactie #10 Gepost op: februari 26, 2015, 03:11:08 am »

Kijk, nuttige info ook voor mij, Dank iedereen  :)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal