Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Stroom aansluiting  (gelezen 13657 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Stroom aansluiting
« Reactie #30 Gepost op: maart 06, 2015, 04:46:55 pm »

Ff snel afkoppelen en dan de steker vergeten los te maken dan heb je dat probleem al
Tja, als je van al dit soort doem scenario's uitgaat kun je beter geen kar meer achter je auto hangen. Gewoon jezelf aanleren eerst losbreekkabel en stroomkabel los te halen. Dan pas afkoppelen. Als je je losbreekkabel vergeet en je scheurt weg, gaat het ook raar.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Stroom aansluiting
« Reactie #31 Gepost op: maart 06, 2015, 07:29:05 pm »


Ik rijd beroepsmatig als roeibotentransporteur met een BE oplegger trekker met een koppelschotel, maar ook een trekhaak, omdat ik twee verschillende botenwagens heb. Op de auto zit een 13 polige jaeger stekkerdoos, terwijl de aanhanger een 7 polige multicon stekker heeft. Omdat ik lui ben  :P laat ik het verloopje altijd zitten, en heb nog nooit enige vorm van storing waargenomen in de drie jaar dat ik nu met de auto rijd. Ook niet als ik geen aanhanger of de oplegger aangekoppeld heb. Het hoeft dus niet mis te gaan.

Voordeel wat ik wel vind dat jaeger heeft boven multicon, is dat die multicon los kan schieten, terwijl de jaeger echt vastzit. Nadeel daarvan is weer dat als je draad ergens achter blijft haken, je bij een multicon geen schade hebt (schiet gewoon los), en bij een jaeger kun je de soldeerbout tevoorschijn gaan halen.

Ik haal tegenwoordig altijd de verloopstekker eruit. Door de verloop erin te laten zitten heb ik ooit een APK afkeur gehad.....
Als er een stekker of een verloopstekker in een jeager stekkerdoos word gestoken word het mistlicht van de auto onderbroken.
Voordat ik daar achter was. Pffff
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Stroom aansluiting
« Reactie #32 Gepost op: maart 07, 2015, 08:09:28 am »

Ik haal tegenwoordig altijd de verloopstekker eruit. Door de verloop erin te laten zitten heb ik ooit een APK afkeur gehad.....
Als er een stekker of een verloopstekker in een jeager stekkerdoos word gestoken word het mistlicht van de auto onderbroken.
Voordat ik daar achter was. Pffff
Da's een hele goeie om rekening mee te houden.
Overigens geldt dit ook voor een Multicon stekkerdoos.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal