Ik rijd beroepsmatig als roeibotentransporteur met een BE oplegger trekker met een koppelschotel, maar ook een trekhaak, omdat ik twee verschillende botenwagens heb. Op de auto zit een 13 polige jaeger stekkerdoos, terwijl de aanhanger een 7 polige multicon stekker heeft. Omdat ik lui ben laat ik het verloopje altijd zitten, en heb nog nooit enige vorm van storing waargenomen in de drie jaar dat ik nu met de auto rijd. Ook niet als ik geen aanhanger of de oplegger aangekoppeld heb. Het hoeft dus niet mis te gaan.
Voordeel wat ik wel vind dat jaeger heeft boven multicon, is dat die multicon los kan schieten, terwijl de jaeger echt vastzit. Nadeel daarvan is weer dat als je draad ergens achter blijft haken, je bij een multicon geen schade hebt (schiet gewoon los), en bij een jaeger kun je de soldeerbout tevoorschijn gaan halen.
Ik haal tegenwoordig altijd de verloopstekker eruit. Door de verloop erin te laten zitten heb ik ooit een APK afkeur gehad.....
Als er een stekker of een verloopstekker in een jeager stekkerdoos word gestoken word het mistlicht van de auto onderbroken.
Voordat ik daar achter was. Pffff