Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon Charmonix bagageruimte  (gelezen 4365 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PatrickJ

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Cabanon Charmonix bagageruimte
« Gepost op: maart 29, 2015, 11:10:56 pm »

Na veel wikken en wegen hebben we afgelopen week onze eerste vouwwagen een Cabanon Chamonix besteld. Vooral de iets bredere bedden en iets meer bagageruimte tussen de bedden en heel ruime voortent heeft uiteindelijk de doorslag gegeven. Nu wordt de vouwwagen over zo'n 4 weken afgeleverd en gaan we er natuurlijk zo snel mogelijk mee op pad.

Nu ben ik echter nog op zoek naar een oplossing om de bagageruimte in het "gangpad" zo effectief mogelijk op te vullen. De voortent komt straks boven op de bedden te liggen dus de ruimte onder de bedden hebben we nog helemaal leeg. Echter ben ik vergeten op te meten hoe groot deze ruimte precies is. Uit de tekeningen kan ik wel opmaken dat de ruimte daar ongeveer 160 x 220cm zou zijn echter weet ik zo niet meer hoe hoog de kratten/kisten hier kunnen zijn.

Heeft hier iemand zo een idee ho hoog deze ruimte is? En wat de afmetingen precies zijn.

Alvast bedankt,
Patrick

 
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Cabanon Charmonix bagageruimte
« Reactie #1 Gepost op: maart 29, 2015, 11:24:21 pm »

Ik heb voordat onze Mercury hier op de oprit stond, ook al een aantal bakken/kratten gekocht.
Uiteindelijk (nu dus) gebruik ik er niet 1 van. Juist de grote spullen kan ik daar mooi kwijt, kleine dingen (die je allemaal in krat zou doen) kan je mooi onder de bankjes kwijt.

Dus mijn tip: wacht eventjes :-)
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Cabanon Charmonix bagageruimte
« Reactie #2 Gepost op: maart 29, 2015, 11:32:30 pm »

Wij hebben de voorloper van de chamonix en ik moet je eerlijk zeggen dat wij nooit kratten of bakken tussen de bankjes staan. Wel hebben we daar de stokken liggen en het opdekmatras, een of twee kastjes, koffiezetapparaat en het opstapje.

Volgens mij passen van die gewone klap kratten er precies in wat hoogte betreft. Ik zou eerst eens proberen wat jullie fijn vinden voordat je allerlei kratten of bakken aanschaft.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

PatrickJ

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Re: Cabanon Charmonix bagageruimte
« Reactie #3 Gepost op: maart 30, 2015, 09:15:39 pm »

Dank je voor de tip! Heb inderdaad hier al wel het een en ander aan kratten en bakken in huis staan. Eerst maar eens goed kijken welke het handigst zijn voor het gebruik en welke er ook standaard in blijven staan straks
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Cabanon Charmonix bagageruimte
« Reactie #4 Gepost op: maart 30, 2015, 09:33:33 pm »

Weet je al wanneer je hem mag halen Patrick?
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

PatrickJ

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Re: Cabanon Charmonix bagageruimte
« Reactie #5 Gepost op: april 01, 2015, 08:59:43 pm »

kan hem de 23ste ophalen bij de Wit in Schijndel dus nog even geduld
Gelogd

LL

  • Gast
Re: Cabanon Charmonix bagageruimte
« Reactie #6 Gepost op: april 01, 2015, 09:05:28 pm »

Ik zou inderdaad nog even wachten, vergeet niet dat je je stokken en grondzeil ook nog ergens kwijt moet.

Wij hebben de stokken, 3 kratten (gewoon boodschappenkratten) en wat losse dingen in het middenpad.

Maar zijn er na 1 jaar kamperen nog niet uit wat waar nou het handigst is :)
Gelogd

LL

  • Gast
Re: Cabanon Charmonix bagageruimte
« Reactie #7 Gepost op: april 01, 2015, 09:05:49 pm »

Ik zou inderdaad nog even wachten, vergeet niet dat je je stokken en grondzeil ook nog ergens kwijt moet.

Wij hebben de stokken, 3 kratten (gewoon boodschappenkratten) en wat losse dingen in het middenpad.

Maar zijn er na 1 jaar kamperen nog niet uit wat waar nou het handigst is :)
Gelogd

LL

  • Gast
Re: Cabanon Charmonix bagageruimte
« Reactie #8 Gepost op: april 01, 2015, 09:07:52 pm »

Dat was 2 keer  :(
Gelogd

hertogties

  • Gast
Re: Cabanon Charmonix bagageruimte
« Reactie #9 Gepost op: april 07, 2015, 11:04:06 am »

Ook wij hebben de chamonix en zijn er vorig jaar 2x mee op vakantie geweest.
Wij hebben bovenop ook de voortent/grondzeil etc liggen...zoveel mogelijk achter de as, omdat bij ons de vouwwagen snel "voorover" gaat.
In het gangpad liggen de stokken en hebben we 4 kratten staan...verder liggen er wat losse dingen in, ook hierbij de zwaarste spullen achterin.
Gelogd

Bas de Lange

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Cabanon Charmonix bagageruimte
« Reactie #10 Gepost op: april 20, 2015, 07:57:52 pm »

Hoi,

Wij hebben ook een Chamonix, maar hebben onze traagschuim topper bovenop liggen :)

Wij hebben de stokken, grondzeil, tent, luifel en zonneluifel, tafel, kast en 2 stoeltjes er tussen liggen. Er past heel veel in en mijn ervaring is dat het een fijnere wegligging geeft als de zwaardere dingen zoveel mogelijk onderop liggen. We hebben dus geen kratten oid. Losse spullen zitten bij ons in de zitbakken onder de bedden zeg maar.

Veel plezier alvast en goede keuze! :)
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Cabanon Charmonix bagageruimte
« Reactie #11 Gepost op: mei 05, 2015, 08:34:13 pm »

In onze Mercury hebben we wel 2 kratten met boodschappen staan tussen de bankjes op de grond.
daarvoor liggen de stokken, doek en grondkuipzijl...Past zo precies in het "gangpad";)

Erop hebben we aardig wat liggen..2 grote dukdalf campingstoelen, wasrek, tafel, 2 grote vouwstoelen, 2 kinderstoeltjes, 2 matrastoppers, kussens, speelgoed en schepnetjes... We hebben dan wel een verlengd afdekzijl (wat een uitkomst!! :K)
Gelogd

PatrickJ

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Re: Cabanon Charmonix bagageruimte
« Reactie #12 Gepost op: mei 06, 2015, 09:06:26 pm »

En net terug van de eerste trip. De ruimte was echt enorm en we konden zo'n betje alles kwijt in de wagen zelf en in de auto hoefde bijna niets.

Nu ook 2 ikea bakken (bakken met de kleine campeerspullen) De bankjes aan de zijkanten nu vol met kampeerspullen die niet altijd nodig zijn. Verder de stokken en koffers met kleren/speelgoed in het gangpad. Bovenop de kar de voortent, kuipzeil, zonneluifel, 2 stoelen en een tafeltje. (we hebben ook een verlengd dekzeil  :))  Voor in de disselbak nog kinderstoel/wandelwagen en andere lichte dingen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal