Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Gasfles  (gelezen 9441 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Domi

  • Gast
Gasfles
« Gepost op: april 04, 2015, 06:38:55 pm »

Hallo wij zijn trotse eigenaren van een mercury met de luxe keuken. Onze vraag is welk gasfles is het handigste (beste ) een losse grote fles voor er naast of is het handiger om een kleine voor in de keuken kastje. De bedoeling is dat we buiten koken dus de keuken moet in en uit de vouwwagen worden gereden. Als hier iemand tips over heefd hoor ik dat graag. Groetjes Saskia .
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Gasfles
« Reactie #1 Gepost op: april 04, 2015, 07:21:30 pm »

Wij gebruiken er een van vijf liter. Past in de keuken met rijden (is een speciale plek voor met riempjes) maar zodra je hem aankoppelt moet je hem naast de keuken zetten, anders kan het gas niet weg bij een lek.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Gasfles
« Reactie #2 Gepost op: april 04, 2015, 07:22:01 pm »

Wij hebben eigenlijk nog nooit een gasfles in de keuken gezet. Wij hebben hem altijd onder/achter de keuken staan, maar nou moet ik er wel bij zeggen dat wij de keuken altijd binnen hebben staan ( of als we zonder voortent kamperen onder de luifel) wel hebben we altijd de scottel buiten staan en daar koken we toch het meest op.

Wij gebruiken voor beide een 904 van campinggaz. Dit is niet de goedkoopste oplossing. Er zijn al heel wat topics geschreven over gasflessen, met de zoekfunctie zal je er genoeg over kunnen vinden denk ik zo !
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Domi

  • Gast
Re: Gasfles
« Reactie #3 Gepost op: april 09, 2015, 12:50:38 am »

Dank voor de tips
Dominique  :)
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Gasfles
« Reactie #4 Gepost op: april 09, 2015, 07:49:38 pm »

Wij gebruiken voor beide een 904 van campinggaz. Dit is niet de goedkoopste oplossing.

De 904 en 907 zijn ideale gasflessen.

Wij hebben 2 x een 907 gasflessen leeg gekocht op MP voor 20 euro p/s.
Deze flessen geruild bij Obelink voor volle voor 19,95 p/s.
We doen er ongeveer 2 a 3 jaar met een fles.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Gasfles
« Reactie #5 Gepost op: april 09, 2015, 08:57:38 pm »

De 904 en 907 zijn ideale gasflessen.

Wij hebben 2 x een 907 gasflessen leeg gekocht op MP voor 20 euro p/s.
Deze flessen geruild bij Obelink voor volle voor 19,95 p/s.
We doen er ongeveer 2 a 3 jaar met een fles.

Wij zijn er ook zeer tevreden over, ik kocht een lege voor 4euro op een rommelmarkt en we ruilen zo veel mogelijk in Frankrijk om, daar is het iets goedkoper.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Gasfles
« Reactie #6 Gepost op: april 09, 2015, 10:41:51 pm »

Zolang je hem maar niet in Oostenrijk omruilt: 42,95 voor een 904. :(
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Gasfles
« Reactie #7 Gepost op: april 09, 2015, 11:42:35 pm »

De 904 en 907 zijn ideale gasflessen.

Wij hebben 2 x een 907 gasflessen leeg gekocht op MP voor 20 euro p/s.
Deze flessen geruild bij Obelink voor volle voor 19,95 p/s.
We doen er ongeveer 2 a 3 jaar met een fles.

Maar dat is toch op zich peperduur? Een even grote 2,5 kg groene fles kost incl vulling 33 euro met 10 jaar keuring. Navullen kost 6 euro per keer. Vroeger gebruikte onze reisorganisatie ze ook vanwege het makkelijke omruilen, maar ook toen al was ik steevast meer dan 20 euro per omruiling kwijt. Was bijna dagelijkse kost.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Gasfles
« Reactie #8 Gepost op: april 10, 2015, 05:03:01 am »


Maar dat is toch op zich peperduur? Een even grote 2,5 kg groene fles kost incl vulling 33 euro met 10 jaar keuring. Navullen kost 6 euro per keer. Vroeger gebruikte onze reisorganisatie ze ook vanwege het makkelijke omruilen, maar ook toen al was ik steevast meer dan 20 euro per omruiling kwijt. Was bijna dagelijkse kost.
Ik zal niet zeggen dat het goedkoop is, maar € 10,- per jaar op het vakantie budget ...
Het ligt aan je verbruik, gebruik je het alleen om te koken en incidenteel voor het koelen, dan is het een prima oplossing. Maar wil je ook je tent er mee warm stoken, dan is het kostbaar.
Daarnaast is de verkrijgbaarheid een voordeel, overal kom je die blauwe flessen tegen.
Gelogd

joost huesken

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 11
Re: Gasfles
« Reactie #9 Gepost op: april 10, 2015, 09:04:37 am »

Ja campinggaz is relatief veel duurder dan de groene flessen.  Wij hebben ervoor gekozen omdat die fles wel goed in de keuken past en we dus geen gasflessen naast de keuken hoeven te zetten. Verkrijgbaarheid was het tweede argument maar daar is waarschijnlijk wel een mouw aan te passen.

Wij hebben een combicamp flexy comfort.  Maar van andere combicamps weet ik dat je de gasfles in de disselbak kan laten.  Dan is zo'n groene juist weer handig.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Gasfles
« Reactie #10 Gepost op: april 10, 2015, 09:40:12 am »

Verkrijgbaarheid is inderdaad wel een voordeel, hoewel relatief als je vaak naar noord europa gaat. Grootste voordeel van de (kleine) groene flessen vind ik vooral dat er veel meer keuze in veel betere drukregelaars is. 30 en 50 mbar, dubbel gezekerd, dubbel membraam. Onze huidige pitten werken nu op 50 mbar en daarmee beginnen ze een beetje in de buurt te komen van de benzinebranders die we de meeste tijd gebruiken.
Gelogd

joost huesken

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 11
Re: Gasfles
« Reactie #11 Gepost op: april 10, 2015, 11:07:45 am »

Benzinebranders klinkt ook wel stoer :-) En dat is overal verkrijgbaar. ...
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Gasfles
« Reactie #12 Gepost op: april 10, 2015, 11:10:37 am »

Benzinebranders klinkt ook wel stoer :-) En dat is overal verkrijgbaar. ...

Tja, ik zweer bij die dingen. Zo veel sneller dan de meeste gasbranders, licht, compact, buiten te gebruiken en ze kunnen omvallen zonder meteen met een steekvlam de hele omgeving in de hens te zetten.
Gelogd

LL

  • Gast
Re: Gasfles
« Reactie #13 Gepost op: april 11, 2015, 08:34:10 am »

De gasfles kan niet aangekoppeld in de keuken blijven, dat redt de slang niet en is volgens de Wit uit veiligheid zo ontworpen. Wij hebben een kleine tank ( ik denk 904) en die staat er naast. Als je hem steeds verplaatst lijkt dat mij makkelijker gaan met een kleine dan met zo'n grote fles gaan.

Succes en veel kampeerplezier!
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Gasfles
« Reactie #14 Gepost op: april 11, 2015, 11:01:37 pm »

Verkrijgbaarheid is inderdaad wel een voordeel, hoewel relatief als je vaak naar noord europa gaat. Grootste voordeel van de (kleine) groene flessen vind ik vooral dat er veel meer keuze in veel betere drukregelaars is. 30 en 50 mbar, dubbel gezekerd, dubbel membraam. Onze huidige pitten werken nu op 50 mbar en daarmee beginnen ze een beetje in de buurt te komen van de benzinebranders die we de meeste tijd gebruiken.

Een ander voordeel van de groene flessen is dat ze ook blijven werken bij temperaturen onder nul (even op dit spoor gebracht door de opmerking over 'noord europa'), Campingaz houdt er op dat moment mee op. Wij kamperen ondertussen 10 van de 12 maanden per jaar en hebben dit één keer aan den lijve mee gemaakt, niet echt fijn als op dat moment je gasvoorziening staakt. En ja, omdat wij zoveel kamperen en er een dikke 25 kg gas per jaar door heen jagen wordt het prijsverschil tussen Campingaz en 'groen' wel een argument.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal