Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: stokken over na opzetten Malawi  (gelezen 25344 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GroeneMalawi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2012
Re: stokken over na opzetten Malawi
« Reactie #30 Gepost op: mei 11, 2015, 11:13:28 am »

ook wij hebben stokken over na het opzetten van de malawi. Geen idee waar ze moeten.
Maar ik lees net in voorgaande berichten dat de deur opengeritst moet zijn bij het inklappen van de wagen????
Wij hebben de achterkant en deur dichtgelaten. Zou dit de reden zijn dat de wagen daarna maar een klein stukje open kan om je spullen in te doen (want het tentdoek houdt verdere opening tegen).
Heeft iemand de goede instructie voor het opvouwen van de voortent en het basisgedeelte?

Invouwinstructie ? Gisteren onze Malawi in Luxemburg nog ingeklapt. Ik kan je wel vertellen welke instructies wij kregen bij aankoop bij de Wit in 2012. Heb het misschien zelfs nog op film staan. Nu alleen even geen tijd. Ben druk doende de spullen klaar te maken voor het voorjaarsweekend in Vessem. Vraag het me volgende week nog eens, dan zal ik je van tips voorzien.
Gelogd

GroeneMalawi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2012
Re: stokken over na opzetten Malawi
« Reactie #31 Gepost op: mei 11, 2015, 11:20:38 am »

In een notedop;

Kuipzeil losritsen en verwijderen.
Deur voorkant openritsen.
Achtervlak opritsen tot de helft.
Zwarte scheerlijnbanden ietsje laten vieren, halve meter of zo.
Stokken van de klapkonstruktie geheel kort maken, 3 voor en 3 achter gelijktijdig.
Voorwand boven op het dak gooien en vlak trekken. (Hoeken van het frame vrij van doek houden)
Achterwand boven op het dak gooien en vlak trekken. (Hoeken van het frame vrij van doek houden)
Zwarte scheerlijnbanden loshalen, iemand anders verhinderd het vanzelf inklappen.
Resterende kopwandje ook op het dak gooien en vlak trekken.
Langzaam inklappen.
Lange stokken dubbel knikken.
Zeil er over en klaar.

Eigenlijk niet alleen uit te voeren, moet je met zijn tweeen doen...

Tot dusver de theorie.
« Laatst bewerkt op: mei 11, 2015, 10:31:00 pm door GroeneMalawi »
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: stokken over na opzetten Malawi
« Reactie #32 Gepost op: mei 11, 2015, 11:13:44 pm »

Ik doe de voorwand en achterwand niet op het dak. In plaats daarvan leg ik ze op de keuken en disselbak, zodat de klittenband in ieder geval los blijven. De buitenste poten schuin naar binnen zetten, banden los, en dan kun je vanaf de slaapkant het doek steeds in het midden naar binnen drukken, waardoor hij inklapt. De stangen tenslotte weer iets naar je toe trekken. Dan het laatste stuk erop leggen, de voor- en achterwand erop leggen en verdelen, waarbij je ervoor zorgt dat de stangen zoveel mogelijk vrij liggen, en dan de stokken dubbel knikken en erop leggen.
Doe ik eigenlijk altijd alleen, werkt uitstekend.
Gelogd

GroeneMalawi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2012
Re: stokken over na opzetten Malawi
« Reactie #33 Gepost op: mei 12, 2015, 07:14:57 am »

Hebben de wagen nu 3 jaar. Eigenlijk zijn we iedere vakantie weer aan het experimenteren met uitklappen in inklappen. Al verschillende dingen geprobeerd, onder verschillende omstandigheden, zoals slecht weer. Er zijn inderdaad verschillende manieren.

Krijg je het pakket een beetje vlak op jouw manier ? Lijkt me dat wanneer je doek er tussen duwt ipv vouwt je minder compact inpakt. Er zit veel extra ruimte onder het zeil, maar de tafel en stoelen gaan er bij ons ook nog op.

Ik zag geloof ik op een instructievideo van de wit dat ze de zijwanden niet op het dak legden, maar eerst klapten en daarna het overgebleven doek over de wagen verdeelden. Bij de inklapinstruktie die we kregen tien we de wagen ophaalden, is de inklapmanier zoals in mijn eerdere post beschreven aan ons uitgelegd.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: stokken over na opzetten Malawi
« Reactie #34 Gepost op: mei 12, 2015, 08:19:40 am »

Ik vouw het doek ook ertussen. Is het dak, wat ook te stijf is om niet te vouwen. Ik doe dit door ongeveer in het midden tussen twee stangen met 1 hand links en de andere rechts het doek naar binnen te drukken/vouwen. En dan de voor/achterkant tussen de stangen losmaken, en dan verdelen. Is met elkaar behoorlijk vlak. Wij leggen er daarna ook van alles op. We beschermen wel de tent met een stuk zwart grondzeil voordat de spullen er op gaan.
Gelogd

GroeneMalawi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2012
Re: stokken over na opzetten Malawi
« Reactie #35 Gepost op: mei 12, 2015, 08:49:29 am »

Ik vouw het doek ook ertussen. Is het dak, wat ook te stijf is om niet te vouwen. Ik doe dit door ongeveer in het midden tussen twee stangen met 1 hand links en de andere rechts het doek naar binnen te drukken/vouwen. En dan de voor/achterkant tussen de stangen losmaken, en dan verdelen. Is met elkaar behoorlijk vlak. Wij leggen er daarna ook van alles op. We beschermen wel de tent met een stuk zwart grondzeil voordat de spullen er op gaan.

Gaan we ook eens proberen. Hier gaat er ook eerst een stevig stuk plastic over het doek voordat we er de stoelen op leggen  :)
Gelogd

john1311

  • Goldmember 2024
  • Klap fanaat
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 179
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
  • lekker klappen :-)
Re: stokken over na opzetten Malawi
« Reactie #36 Gepost op: mei 12, 2015, 01:12:45 pm »

Heel interessant. Dat verschuivende matras blijft idd heel irritant. Had zelf ook al bedacht om een verhoging aan te brengen aan de achterkant. Zou graag zien hoe dat tegenwoordig uitgevoerd is !

Die extra ventilatie is iets wat wij bij de dealer dealer duidelijk aangegeven hadden. Er werd gesteld dat er voldoende ventilatie aanwezig was. Vervolgens hebben wij zelf een tweede rits naast de andere ingenaaid in de slaaptent en de deur dus dubbel uitgevoerd, met gaas dus. Dat dit nu in het model is aangepast, bevestigd onze ervaringen dat het nodig was.

Zou je daarn a.u.b. een foto van willen maken wij vinden de ventilatie ook wat weinig ondanks de Malawi nog niet eens is afgeleverd.
thx Mariƫlle en john
Gelogd

GroeneMalawi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2012
Re: stokken over na opzetten Malawi
« Reactie #37 Gepost op: mei 12, 2015, 01:35:56 pm »

Zou je daarn a.u.b. een foto van willen maken wij vinden de ventilatie ook wat weinig ondanks de Malawi nog niet eens is afgeleverd.
thx Mariƫlle en john

Hier ook al eens gekeken ?
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=14284.0

We staan vanaf morgenmiddag op het klapweekend in Vessem. Nu er meerdere op het forum zijn met een Malawi, willen we de komende dagen veel foto's maken van allerlei puntjes aan onze Malawi. Zal er ook nemen van de gaasdeur van de slaapcabine. Overigens heeft mijn vrouw die er zelf ingezet. Ritsen zijn online gekocht via tentenmaterialen-speciaalzaak. Gaas is van een soepel en fijnmazig soort, geloof besteld bij het atelier van De Wit in Schijndel. Moet overigens wel handig zijn met de naaimachine, ennuh ... veel geduld hebben.

Of laten doen natuurlijk, kan ook.
Gelogd

john1311

  • Goldmember 2024
  • Klap fanaat
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 179
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
  • lekker klappen :-)
Re: stokken over na opzetten Malawi
« Reactie #38 Gepost op: mei 12, 2015, 01:39:24 pm »

Dank je wel
Gelogd

Alpha-mannetje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 77
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: stokken over na opzetten Malawi
« Reactie #39 Gepost op: juni 11, 2015, 09:29:58 pm »

Gisteren bij de Wit geweest om scheurtje in de achtertent te laten maken. Dit deden ze kosteloos en ze hebben de andere kant preventief versterkt. Wat een service!

Gelijk maar even de vraag gesteld over de stokken die wij overhouden.  Dit was een bekende vraag die ze al vaker hadden gehoord, echter wisten ze het antwoord niet. Ze hadden hem ook aan Cabanon gesteld maar nog geen reactie.
Gelogd
Een vouwwagen ligt beter achter je auto als hij is ingeklapt!

GroeneMalawi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2012
Re: stokken over na opzetten Malawi
« Reactie #40 Gepost op: juni 12, 2015, 08:51:07 am »

Beetje off-topic, maar waar zat dat scheurtje als ik vragen mag ? Wij hadden er ook een. Overigens ook door De Wit hersteld. Ben benieuwd of die op dezelfde plek zat.
Gelogd

Alpha-mannetje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 77
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: stokken over na opzetten Malawi
« Reactie #41 Gepost op: juni 12, 2015, 08:45:56 pm »

Het scheurtje zat in de achtertent, daar waar het grondzeil samenkomt met de wand omhoog, aan de voorzijde tpv de rits.
Gelogd
Een vouwwagen ligt beter achter je auto als hij is ingeklapt!

GroeneMalawi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2012
Re: stokken over na opzetten Malawi
« Reactie #42 Gepost op: juni 12, 2015, 10:59:00 pm »

Bij ons zat het scheurtje in het doek van de achtertent, linksboven overgang zijvlak-dakvlak ook vlak naast de rits. Vorig jaar zomer ontstaan, toen onze klapper bij een evacuatie van de camping is getrokken. Door de Wit is hier een driehoekig stukje doek overheen gestikt. Valt nauwelijks op. Wij vermoeden dat het doek tussen de rits heeft gezeten, bij het haastig afbreken. Waren er toen zelf niet bij.
Gelogd

Louis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: stokken over na opzetten Malawi
« Reactie #43 Gepost op: juni 22, 2015, 04:30:29 pm »

Wij hebben onze nieuwe Malawi met luifel (dus zonder voortent) in april opgehaald bij Ridderbeks. Daar vertelde men bij de opzetinstructie dat er stokken overblijven nadat de wagen is opgezet. Nog geen mogelijkheid gehad om een en ander uit te proberen, mogelijk komend weekend.
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: stokken over na opzetten Malawi
« Reactie #44 Gepost op: augustus 02, 2015, 11:11:27 pm »

Wij bouwden gisteren voor het eerst onze malawi mer voortent en luifel op. Tijdens de koop (hij is tweedehands) is er vanwege dreigende regen heel snel afgebroken. Gevolg: stokken van de luifel en voortent door elkaar. En voordat we dat doorhadden...nu alles voorzien van merktekens en het op de zakken gezet. Nou wist ik al dat je dus stokken over kon houden, maar ik zou niet weten hoe je die dwars op het frame zou kunnen plaatsen. Er zit maar aan 1 kant een klem toch?
Bij het invouwen hebben we alleen ritsen open gelaten, niks op het dak gelegd. Nu willen we tijdens de vakantie ook nog tafels en stoelen meenemen, dus die moeten bovenop. Mijn idee was ze op bed/in de slaaptent te leggen, maar jullie leggen het op het doek. Is daar nog een reden voor?
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal