Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon Malawi of imperia?  (gelezen 7620 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Djstrike

  • Gast
Cabanon Malawi of imperia?
« Gepost op: mei 17, 2015, 09:17:53 am »

Beste forum leden,

Als nieuw kid van het forum hebben wij een vraag:
Wij zijn op dit moment in het bezit van een Gerjak Tago Atlantic maar willen deze nu gaan
Verkopen na een aantal jaren met veel plezier gecampeerd te hebben.

We zijn al bij meerdere zaken geweest en de cabanon steekt er voor ons met kop en schouders
Bovenuit. We willen in ieder geval een vouwwagen waar we op de bak slapen.

Wij hebben 2 kinderen (7 en 5) en zitten erg te twijfelen tussen bovenstaande 2 vouwwagens.
In eerste instantie hebben wij gisteren in de winkel enkel gekeken naar de Malawi maar als je
Deze gaat uitbreiden met opties (voortent/grondzeil/zijnent/etc) kom je totaal gezien bijna op de prijs
Uit van de imperia. We willen in ieder geval de basis (geen keuken er bij aangezien we deze nu ook
Bijna nooit gebruiken) De imperia heeft een feel grotere voortent. Het voordeel van de Malawi is
Het opzet gemak en dit is vouwwagen die je ook goed met z'n 2en kan gebruiken op het moment
Dat de kinderen in een eigen tentje zitten. De imperia is weer een stuk kleiner, dus met slecht
Weer of vrienden op bezoek/vriendjes die op vakantie meegaan hebben wij het gevoel weer ruimte
Te kort te komen met de Malawi. Aan de andere kant is de imperia weer erg groot.

We hebben nu een Lengte van 13 meter dus zijn wel verwend met de ruimte. Zijn er andere forum
Leden die ook voor deze keuze gestaan hebben?

Wat heeft jullie doen besluiten om voor de Malawi of de imperia te gaan?

We horen graag jullie advies/tips!
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Cabanon Malawi of imperia?
« Reactie #1 Gepost op: mei 17, 2015, 02:13:01 pm »

De Malawi kun je ook een grote binnenruimte creëren, door de voortent + luifel met inritsbare voorwand. Je hebt dan nog meer binnenruimte dan met de Imperia. Je bent dus veel flexibeler en toekomstbestendiger. Nadelen zijn geen inritsbaar grondzeil, en 1 kleiner bed.
Gelogd

Djstrike

  • Gast
Re: Cabanon Malawi of imperia?
« Reactie #2 Gepost op: mei 17, 2015, 03:18:18 pm »

Dank voor je reactie, wat bedoel je met meer binnenruimte?
Als ik naar de maatvoering van beide kijk dan is de imperia volgens
Mij juist groter, de voortent is standaard al een meter groter,
Daarnaast zit er standaard ook een luifel bij die het geheel nog groter maakt.
Hierdoor is de imperia denk ik groter dan de Malawi.

Wat bedoel je met toekomstbestendige?

De aangegeven nadelen vind ik idd een groot nadeel.

Ik hoor graag van je
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Cabanon Malawi of imperia?
« Reactie #3 Gepost op: mei 17, 2015, 05:00:10 pm »

De vraag is natuurlijk ook of je nog een dubbele klapper wilt. Binnen een paar jaar staat er dan een bed leeg denk ik. Ik vind de boogconstructie zelf erg mooi en wij keken eerst naar de mercury, maar uiteindelijk vind ik dat er door de boogconstructie veel van de ruimte minder functioneel is en het opzetgemak van de Malawi won het ook bij ons. Wij vinden het juist prettig dat de Malawi compacter is en hadden de afgelopen week met 2 kinderen van 3 en 5 meer dan genoeg ruimte! Je wint bij de Malawi ook ruimte doordat je zo veel spullen onder het bed kwijt kunt en je dus in feite een grote kast hebt.
Uiteraard is het een heel persoonlijke keuze en moet je bepalen wat voor jullie het zwaarst weegt.
Succes met jullie keuze!!
« Laatst bewerkt op: mei 17, 2015, 05:01:44 pm door Vlinder73 »
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Cabanon Malawi of imperia?
« Reactie #4 Gepost op: mei 17, 2015, 06:58:48 pm »

De voortent van de Malawi is 60 cm minder diep, maar de luxe luifel juist weer 60 cm dieper. Je kunt de luxe luifel weer voorzien van een voorwand. De 'tussenwand' oftewel de voorwand van de voortent kun je dan oprollen. Je hebt dan een ruimte van 4.40 breed, en 4.40 diep. Je kunt de vouwwagen dus op elke situatie aanpassen.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Cabanon Malawi of imperia?
« Reactie #5 Gepost op: mei 17, 2015, 09:22:21 pm »

Mij lijkt ook de eerste vraag: wil je een of twee bedden? Wij hebben twee jongens van nu 10 en 12 en hebben een jaar geleden de Malawi gekocht. Twee bedden vonden we niet nodig, aangezien de kinderen gewend zijn op de grond te slapen (voorheen hadden we een tent) en je bovendien al snel tegen de vraag aan loopt wie van de twee op het bed mag slapen. Samen op het bed was geen optie, aangezien de oudste heel onrustig en beweeglijk is in zijn slaap. Dus dan maar allebei op de grond (oudste sliep al een paar jaar in zijn eigen tentje en jongste heeft het achtertentje). Gaat prima en wij zijn blij met onze keuze. Wij gebruiken de voortent vooral als luifel, we zitten toch altijd buiten. We hebben geen grondzeil en geen luifel.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Cabanon Malawi of imperia?
« Reactie #6 Gepost op: mei 19, 2015, 04:27:58 pm »

Wij hebben 3 kleine kids (6-4-2) en hebben meer dan genoeg ruimte in de Malawi. We hebben wel de totale uitbreidingsset zeg maar  :). Met het achtertentje erbij passen we maar net op onze campingplaats, maar op kleinere plaatsen als in Italie oid kunnen we ook de voortent zonder luifel opzetten en de voorent als luifel gebruiken. Ik vind het ideaal dat íe in diverse opstellingen op te bouwen is! En qua ruimte kan ik me niet voorstellen dat je zoveel meer ruimte hebt dan bij de Imperia, vooral om dat de boogconstructie niet echt ruimte-effectief is zeg maar. Daarnaast moet je alle troep die je kwijt kunt in de wagenbak van de Malawi ergens in je tent zetten van de Imperia (ik zweer bij die heerlijke opbergruimte onder het bed!!!!).
Dus ja, ik kan je de Malawi aanbevelen..............over de Imperia kan ik je verder niet zoveel zeggen aangezien dit onze eerste vouwwagen is  :P.
Gelogd

dickp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 111
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Cabanon Malawi of imperia?
« Reactie #7 Gepost op: mei 19, 2015, 08:54:41 pm »

Wij hebben ook naar de Imperia gekeken en hebben uiteindelijk de Malawi gekocht. Belangrijkste reden voor ons was dat we liever niet pal naast de kinderen slapen en het aanritstentje van de Malawi met een popup bijzettentje voldoende plek biedt voor onze drie kids. Daarnaast vonden wij de ruimte indeling van de Malawi prettiger. Maar eerlijk is eerlijk, de Imperia is zeker ook een mooie wagen!
Gelogd

john1311

  • Goldmember 2024
  • Klap fanaat
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 179
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
  • lekker klappen :-)
Re: Cabanon Malawi of imperia?
« Reactie #8 Gepost op: mei 19, 2015, 09:15:40 pm »

Wij zijn voor de Malawi gegaan omdat deze maar 1 bed heeft en onze kinderen in hun eigen tentje willen. Voor als het onweert hebben we ook een achter tentje erbij genomen zodat onze jongens dan bij ons in de vouwwagen kunnen slapen. Met horrengaas in de luifel hopen wij muggenvrij te kunnen genieten :>
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Cabanon Malawi of imperia?
« Reactie #9 Gepost op: mei 19, 2015, 09:34:45 pm »

Met horrengaas in de luifel hopen wij muggenvrij te kunnen genieten :>

Wel het horrengaas inritsen bij het opzetten van de luifel en niet achteraf! Door die beginnersfout hebben wij de eerste scheur in onze luifel zitten. Daarnaast vond ik het ook tegenvallen dat het horrengaas niet helemaal lekker sluit van onderen (is van de onderkant natuurlijk ook niet dicht te ritsen voor een 100% afdichting) waardoor er zeker nog beestjes binnen kunnen vliegen via de onderkant............maar goed, allicht minder beestjes met dan zonder horrengaas   :P
Gelogd

john1311

  • Goldmember 2024
  • Klap fanaat
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 179
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
  • lekker klappen :-)
Re: Cabanon Malawi of imperia?
« Reactie #10 Gepost op: mei 19, 2015, 09:38:24 pm »

Wel het horrengaas inritsen bij het opzetten van de luifel en niet achteraf! Door die beginnersfout hebben wij de eerste scheur in onze luifel zitten. Daarnaast vond ik het ook tegenvallen dat het horrengaas niet helemaal lekker sluit van onderen (is van de onderkant natuurlijk ook niet dicht te ritsen voor een 100% afdichting) waardoor er zeker nog beestjes binnen kunnen vliegen via de onderkant............maar goed, allicht minder beestjes met dan zonder horrengaas   :P

Dankjewel voor de tip WW
Gelogd

Larss

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi (2012, tweedehands)
Re: Cabanon Malawi of imperia?
« Reactie #11 Gepost op: mei 20, 2015, 09:57:43 am »

Wel het horrengaas inritsen bij het opzetten van de luifel en niet achteraf! Door die beginnersfout hebben wij de eerste scheur in onze luifel zitten.
Oei, kun je daar iets meer over vertellen? Gescheurd tijdens inritsen, of later door te veel spanning op doek?

Vreemd dat dat niet later kan, lijkt me nu juist dé manier om dat ding te gebruiken... Dank je.

Edit: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=15488.msg210963#msg210963
Opletten dus dat luifel op juiste manier over stokken ligt.
« Laatst bewerkt op: mei 20, 2015, 09:59:44 am door Larss »
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Cabanon Malawi of imperia?
« Reactie #12 Gepost op: mei 20, 2015, 10:18:57 am »

Oei, kun je daar iets meer over vertellen? Gescheurd tijdens inritsen, of later door te veel spanning op doek?

Vreemd dat dat niet later kan, lijkt me nu juist dé manier om dat ding te gebruiken... Dank je.

Edit: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=15488.msg210963#msg210963
Opletten dus dat luifel op juiste manier over stokken ligt.

Als de tent al opstaat en je probeert dan het horrengaas aan te ritsen is dat bijna onmogelijk omdat je 'm niet langs de bovenhoeken geritst krijgt (net als dat je bijvoorbeeld de deur open laat met het strak zetten van je tent en daarna de deur probeert dicht te ritsen, er staat dan teveel spanning op.
Wij kregen dus het horrengaas niet vastgeritst toen de tent op stond en besloten de luifel even van de tentstok af te halen, dicht te ritsen en daarna de luifel weer op de stok terug te zetten. Blijkbaar hadden we de luifel niet goed terug door de ring gezet waardoor de punt van de luifelstok door het tentdoek heen scheurde toen we ditzelfde aan de andere kant probeerde te doen.
Volgens onze dealer moet je dus het horrengaas inritsen, dan de luifel opzetten en dan kun je daarna het horrengaas weer opritsen/afritsen of oprollen oid zodat alles gewoon goed past.

Je hoeft dit advies niet te volgen, maar je komt er snel genoeg achter als je op een andere manier gaat doen (neem dat maar van me aan  :J ).
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Cabanon Malawi of imperia?
« Reactie #13 Gepost op: mei 20, 2015, 10:20:52 am »

Onze luifel is ondertussen vakkundig gerepareerd, kosten 75,- euro voor een scheurtje van 1 cm. Dus als je jezelf deze kosten wilt besparen raad ik je bovenstaande tip(s) aan  :)
Gelogd

Djstrike

  • Gast
Re: Cabanon Malawi of imperia?
« Reactie #14 Gepost op: mei 25, 2015, 03:58:15 pm »

Zo, vandaag de knoop doorgehakt en een nieuwe cabanon Malawi aangeschaft. Na wikken en wegen toch voor de Malawi gekozen, dank ook voor jullie reacties.

Wel nog even een vraag: waar hebben jullie de vouwwagen verzekerd? Wil deze voor meerdere jaren tegen nieuwwaarde verzekeren (incl alle accessoires). We horen graag!
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal