Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: DoubeLock Eagle op Cabanon Manga  (gelezen 4725 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rtmix

  • Gast
DoubeLock Eagle op Cabanon Manga
« Gepost op: mei 19, 2015, 05:22:35 am »

Hallo allemaal,

We hebben net onze nieuwe Cabanon Manga opgehaald... en naar de stalling gebracht. We hebben bij huis geen plek om deze te stallen, maar wie weet kunnen we er met Pinksteren even tussenuit om 'em te proberen.

Heeft iemand ervaring met montage van het DoubleLock Eagle disselot? Dat is de DoubeLock uit het rode koffertje. Wat we vooral willen weten is hoe montage van die veiligheidsmoeren werkt. Het lijkt erop dat er 2 keer een extra moer geplaatst moet worden, dat daar een metalen staafje in geslagen moet worden en dat er dan niets weggebroken moet worden....? Wordt er een deel van het staafje afgebroken?

Heeft iemand hier dat eerder gedaan?
Gelogd

PatrickJ

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Re: DoubeLock Eagle op Cabanon Manga
« Reactie #1 Gepost op: mei 19, 2015, 12:55:15 pm »

Bij ons heeft de wit hem bij t afleveren er meteen opgezet. Het lijkt dat er maar 1 verzekerde moer wordt gebruikt. (Zie foto)

Dus helaas geen ervaring met het zelf erop zetten van de moeren. Slot is we erg handig in gebruik.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: DoubeLock Eagle op Cabanon Manga
« Reactie #2 Gepost op: mei 19, 2015, 03:46:22 pm »

Ik heb het zelf gedaan bij de Jametic. Moest alleen langere bouten halen Omdat de originele precies lang genoeg waren voor de standaard bouten. Maar gewoon de borgmoer er op en het stalen pennetje in het gleufje meppen. Het is de bedoeling dat het er goed klem tussen zit en de bout niet meer wil draaien. That's all. Nu gebruik ik het slot voor de Cocoon. Ik heb daar alleen geen goede borgmoer op. Maar gebruik dit slot alleen onderweg omdat het zo handig klein is en makkelijk te bevestigen. Het bij de Cocoon geleverde slot van Alko ben ik niet zo kapot van en gebruik ik alleen in de stalling en bij huis.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: DoubeLock Eagle op Cabanon Manga
« Reactie #3 Gepost op: mei 19, 2015, 05:02:34 pm »

Bij ons heeft De Wit dat ook gedaan. Vraag het anders even aan je dealer! Dat is toch service zou je zeggen.
Gelogd

rtmix

  • Gast
Re: DoubeLock Eagle op Cabanon Manga
« Reactie #4 Gepost op: mei 19, 2015, 05:59:10 pm »

Bedankt voor de tips! Mijn dealer zit bepaald niet in de buurt, daarom wil ik het zelf doen. In de online handleiding staat nog zoiets dat je na het erin slaan van het pennetje met een beitel of schroevendraaier en hamer een stuk van het pennetje moet slaan. Komt dat jullie bekend voor?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: DoubeLock Eagle op Cabanon Manga
« Reactie #5 Gepost op: mei 19, 2015, 06:08:28 pm »

Bedankt voor de tips! Mijn dealer zit bepaald niet in de buurt, daarom wil ik het zelf doen. In de online handleiding staat nog zoiets dat je na het erin slaan van het pennetje met een beitel of schroevendraaier en hamer een stuk van het pennetje moet slaan. Komt dat jullie bekend voor?
Klopt. Het pennetje mag niet uitsteken. Anders is het er wellicht met een tang weer uit te trekken. Gewoon flink er in meppen en dan krom slaan, breekt ie wel af. desnoods met een vijl vlak vijlen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

rtmix

  • Gast
Re: DoubeLock Eagle op Cabanon Manga
« Reactie #6 Gepost op: mei 19, 2015, 06:20:00 pm »

Oke, dus samengevat: Moer achter de bestaande moer plaatsen. Als dit niet past de bout door een langere vervangen. Daarna pinnetje in de toegevoegde moer slaan en uitstekende deel van het pinnetje afbreken. Dat is het? Klinkt niet heel ingewikkeld...
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: DoubeLock Eagle op Cabanon Manga
« Reactie #7 Gepost op: mei 19, 2015, 06:42:30 pm »

Oke, dus samengevat: Moer achter de bestaande moer plaatsen. Als dit niet past de bout door een langere vervangen. Daarna pinnetje in de toegevoegde moer slaan en uitstekende deel van het pinnetje afbreken. Dat is het? Klinkt niet heel ingewikkeld...
Is het ook niet. Succes. Overigens, de bouten in de dissel moeten wel een bepaalde sterkte hebben. Even op de kop kijken wat er in moet.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

rtmix

  • Gast
Re: DoubeLock Eagle op Cabanon Manga
« Reactie #8 Gepost op: mei 19, 2015, 06:47:06 pm »

Bedankt. We kunnen verder...
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: DoubeLock Eagle op Cabanon Manga
« Reactie #9 Gepost op: mei 19, 2015, 06:47:50 pm »

Behalve dat het pinnetje er bijna onmogelijk in te krijgen is, is het idee inderdaad simpel genoeg :)
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
DoubeLock Eagle op Cabanon Manga
« Reactie #10 Gepost op: mei 19, 2015, 07:15:42 pm »

Volgens mij is een dubbele moer niet nodig.

Zie ook de foto van PatrickJ.

Herstel: het staat in de gebruikshandleiding (op de website). De veiligheidsmoer(en) horen achter de bestaande moer. Indien de bout te kort is, dan langere bout (met zelfde kwaliteit) voorzien.
« Laatst bewerkt op: mei 19, 2015, 07:19:16 pm door Jos Montana »
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: DoubeLock Eagle op Cabanon Manga
« Reactie #11 Gepost op: mei 19, 2015, 07:20:52 pm »

Ik heb overigens ook de compact eagle. Tweedehands op MP gekocht vorig jaar. Er zit nog een veiligheidsmoer bij. Heb deze nog niet gemonteerd maar gebruik het slot eigenlijk ook enkel voor onderweg.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal