Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon Evasion - tenttapijt  (gelezen 8484 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Cabanon Evasion - tenttapijt
« Reactie #15 Gepost op: mei 22, 2015, 09:29:39 am »

Je gebruikt de het bouwplastick of worteldoek id ter bescherming van je grondzeil, ook ondertentjes kunnen goed vies worden trouwens.

Je schrijft dat de plekken deels verhard zijn. ook dan kan het geen kwaad om wat onder je tent te leggen hoor, deels verhard wil soms ook zeggen dat er wat scherpe steentjes zitten hier en daar.

Maar in je eerste post heb je het over tenttapijt en dat is wat anders. heb je wel een grondzeil? of gat het je eigenlijk daarom?  in het laatste geval zou ik gewoon een bouwplastick/afdekzeil te (kies dan wel voor de wat zwaardere) halen bij de bouwmarkt, als dat groter is, dan is dat prettig want dan kan je de randen wat omhoog zetten waardoor evt. waterval buiten je tent blijft.

Er zijn ook mensen die daar niet zo om geven en daarom juist kiezen voor een tenttapijt of worteldoek omdat het water dat dan binnenkomt ook snel weer vertrekt. helaas heb ik alleen maar ervaring met plekken waar het water niet vanzelf wegloopt...
Gelogd
Adventure Awaits

Larss

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi (2012, tweedehands)
Re: Cabanon Evasion - tenttapijt
« Reactie #16 Gepost op: mei 22, 2015, 09:30:05 am »

@kph: gebruikt in combinatie met alleen gaatjestapijt (dus geen folie) spaart worteldoek of z'n dure broertje eco-tentzeil wel degelijk het gras, zeker als je geen weken achtereen op dezelfde plek blijft.

En inderdaad, gebruikt onder dicht grondzeil is het voornaamste voordeel dat het minder (niet: niet) gaat stinken.

Iemand trouwens wel eens geprobeerd een aansteker langs de randen te halen om rafelen tegen te gaan?
Gelogd

Maarten77

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 60
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama Easy Access
Re: Cabanon Evasion - tenttapijt
« Reactie #17 Gepost op: mei 22, 2015, 09:34:01 am »

Ik heb onlangs ook worteldoek aangeschaft. Bij gebrek aan een aansteker of een soldeerbrander heb ik er de verfafbrander langsgehaald. Dat ging ook best goed. De draden van het worteldoek smelten in elkaar en rafelen niet meer. Helemaal strak is het niet, maar ik zou het gewoon proberen op een stukje, en als het er naar jouw eigen mening goed genoeg uitziet is het volgens mij prima werkbaar.
« Laatst bewerkt op: mei 22, 2015, 09:36:11 am door Maarten77 »
Gelogd

Grsnld

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 94
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Stratos
Re: Cabanon Evasion - tenttapijt
« Reactie #18 Gepost op: mei 22, 2015, 11:37:12 am »

Wij hebben vorig jaar deze gekocht:

http://www.wintergronddoekhandel.nl/tentzeil-tentdoek-130-gr

En die bevalt goed, vocht kan dan ook weer goed weg onder het kuipzeil, dus geen stank.
Verder ligt het bij ons onder de gehele vouwwagen, inclusief wagenbak en luifel (met tenttapijt erover).
Dit heeft als bijkomend voordeel dat we met het grondzeil de plaats van de vouwwagen kunnen bepalen,
want het zeil is net zo groot als de vouwwagen (zonder dissel)
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal