Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: vraag over Manga en Mercury  (gelezen 4144 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
vraag over Manga en Mercury
« Gepost op: juni 02, 2015, 08:22:41 pm »

Hoi leuke en aardige klappers  WW

De bomen door het bos zijn minder aan het worden.
Alleen had ik nog wat vragen namelijk wat is het grote verschil tussen de manga en de mercury als ik zo kijk is dat alleen het afritsbaar onderzeil?
En nu hoor ik mensen zeggen dat de lattenbodems boven het gras uitsteken schimmel op je matras veroorzaken en dat het erg koud op trekt klopt dit?
En dan hebben we nog de keuken ja we nemen er een keuken bij door jullie tips inderdaad meer ruimte etc. maar is de meerprijs voor de luxe keuken zijn geld waard of zeggen jullie pak de basis kooktoestel heb je zelf al.

Bedankt alvast om te beantwoorden.

groetjes martijn en marleen
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: vraag over Manga en Mercury
« Reactie #1 Gepost op: juni 02, 2015, 09:58:35 pm »

er is toch juist voldoende verluchting? Je ligt een behoorlijk stuk boven de grond.
Je zou er ook een zeil/worteldoek onder je wagenbak kunnen leggen.
Optrekkend kou geen last van, en anders leg je een open slaapzak op het matras, dat isoleert lekker.

Het verschil is inderdaad het kuipzeil. Maar ook de afmeting, de Mercury is wat groter en door de keukenuitbouw (extra boog aan de zijkant) heb je nog meer ruimte, vooral ook qua hoogte.
Dat gaf ons de doorslag.
Ook las ik ergens een review dat de voortent van de manga met zijn kuipzeil eraan erg zwaar is, ik kan me dat behoorlijk indenken nu, ik vind de losse voortent al zwaar... En mij lijkt het opvouwen, poetsen en opruimen van zo'n voortent met vast kuipzeil ook "intensiever".

Wij hebben een comfort keuken. Ik zal niet in de tent gaan koken, dus wilde ik een los stelletje voor buiten. Ondertussen zijn we van een 3 pits stelletje over naar een 1-pitter en de skottelbraai.
« Laatst bewerkt op: juni 03, 2015, 12:29:10 am door PetraL »
Gelogd

LL

  • Gast
Re: vraag over Manga en Mercury
« Reactie #2 Gepost op: juni 02, 2015, 10:39:33 pm »

Ze schelen in afmeting, Mercury heeft een langere voortent en door de uitbouw vd keuken staat de keuken verder uit de tent.

Ik vind de kou wel optrekken, maar was alleen met eeg koude en vochtige nachten. De rest begrijp ik niet, want het lucht genoeg zou je zeggen.

Wij hebben de luxe keuken en vinden het ideaal. Met kraantje, alle keukenspullen blijven erin.

Succes met de keuze!
Gelogd

dickp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 111
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: vraag over Manga en Mercury
« Reactie #3 Gepost op: juni 03, 2015, 06:57:56 am »

Kijk ook even naar de totale lengte van de vouwwagen en vergeet dan de dissel van 1.35m niet mee te tellen. De tunnelvouwwagens van Cabanon zijn best lang. Een Mercury komt met voortent erbij op 8.45m. Op een plek kleiner dan 100m2 sta je dan al aardig klem.
Wij gaan voor het mooie weer en kozen een Malawi met alleen voortent, die we als afsluitbare luifel gebruiken. Zonder kuip in de voortent en zonder keuken. Die viel ons kwalitatief wat tegen en we zijn als tentkampeerders geen keuken gewend. In de voortent leggen we gewoon Bolon tenttapijt, loopt het eventuele water zo weer weg. Bij de Wit konden we diverse dingen uit het voordeelpakket uitruilen.
Succes met jullie keuze!
Gelogd

Marco1985

  • Gast
Re: vraag over Manga en Mercury
« Reactie #4 Gepost op: juni 03, 2015, 04:57:37 pm »

Beste Marleen en Martijn,

Wij hebben 3 maanden geleden onze mercury opgehaald bij de wit.
Met Hemelvaart en Pinksteren weggeweest. Tijdens het slapen geen kou gemerkt terwijl het toch rond 3-4 graden was in de nacht.
In de voortent was het wel fris maar daar hadden we een ventilator kacheltje werkte prima, onder de dekens dus geen kou gehad.
Bij de keuken hebben we specifiek gekozen voor de comfort en niet voor de luxe. We vonden de pitten veel te dicht op elkaar zitten je kan er dan maar een pan kwijt. De laaitjes en het wasbakje vonden we overbodig en daarmee ook nog 500 euro bespaard.

Succes met de keuze.

Gr Marco
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: vraag over Manga en Mercury
« Reactie #5 Gepost op: juni 04, 2015, 01:40:58 pm »

Geen last hoor van optrekkende kou!

Verder hebben wij wel de luxe keuken. Laatjes gebruiken wij juist wel voor het bestek en kookgerei. Verder de wasbak is ideaal om je handen afte wassen of dekids even gauw de handen afspoelen. 1 pan op pitje? Ik heb er gewoon drie op staan hoor. Als je gewoon goede kampeerpannen koopt is het goed te doen!!

Succes!
Gelogd

Yvonne01

  • Gast
Re: vraag over Manga en Mercury
« Reactie #6 Gepost op: juni 04, 2015, 08:30:33 pm »

Wij zijn ook erg blij met luxe keuken. Hebben er kraantje in laten maken en zou niet zonder  willen. Inderdaad passen kleine pannen op als je er 2 op wil zetten, maar wat kook ik binnen,.... pannetjecwater voor rijst, soepje. Wij hebben er naast scottel voldoende ruimte aan en hoef niet met losse kookmogelijkheid te knoeien.
Ff tandenpoetsen, handen afspoelen, noem maarop, hoef nu niet voor ieder wissewasje naar buiten voor water....

succes met je keuze
Gelogd

rtmix

  • Gast
Re: vraag over Manga en Mercury
« Reactie #7 Gepost op: juni 05, 2015, 02:06:33 pm »

Wij hebben een paar weken geleden een Manga aangeschaft en zijn er een weekendje mee weggeweest.

De Manga heeft inderdaad een vast onderzeil. Wij vinden hem niet overdreven zwaar.

Compleet opzetten incl. de luifel uit het Avant Garde pakket duurde eerste keer een uur. Dat kan nog wel wat sneller.

De Mercury heeft een 80 cm diepere voortent met een "inham" voor de keuken. In de Manga heb je een oppervlak van 2.75 x 4.40 meter.

Verder heeft de Mercury een soort van zijluifeltjes, die heeft de Manga niet.

De Manga heeft vanaf de laatste serie niet meer de 2 lades tussen de beide bedden, alleen een wat stumperig schotje.

Toen we met Pinksteren weg waren vroor het aan de grond en hadden we het best koud. Of dat door de bedconstructie kwam...? We hadden er ook niet echt rekening mee gehouden.

De keuken biedt wat extra bergruimte voor bestek, borden, pannen e.d. waar je anders een andere plek voor moet zoeken.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal