Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon Chamonix Ervaringsvragen  (gelezen 6255 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

emieltenberge

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Cabanon Chamonix Ervaringsvragen
« Gepost op: augustus 09, 2017, 06:18:52 pm »

Hoi,

wij hebben sinds het begin van het jaar een cabanon chamonix, we zijn er nu 3 keer mee weggeweest en tot zover bevalt hij prima.

Tijdens het gebruik van de laatste afgelopen keren is mij opgevallen dat wanneer ik het neuswiel omhoog of omlaag draai, de draaiknop steeds tegen mijn disselkist aan stoot. Dit is vrij irritant en ik ben benieuwd of dit bij anderen ook het geval is of dat de disselkist er bij mij gewoon niet goed gemonteerd is.

Een ander punt wat wij tegen kwamen bij het opzetten is dat wanneer het slaapgedeelte is opgezet de ritsen in de ronde voorhoeken niet mooi strak lopen. Wanneer wij hier de voortent aan vast ritsen gaat dit in de ronde hoeken altijd lastig en kost de nodige moeite omdat de rits in beide hoeken rare hoeken maakt. Is dit iets wat andere ook hebben en missen wij ergens wat met het opzetten of is dit normaal en moeten wij er gewoon aan wennen? :)

Groeten,
Emiel
Gelogd

ArjanF

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2017
Cabanon Chamonix Ervaringsvragen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 09, 2017, 07:51:00 pm »

Wij hebben een Mercury en van dat neuswiel herken ik wel, even wennen en oppassen voor de vingers.

Mercury is smaller geloof ik, voor de uitdraaisteunen aan de disselkant kom ik ook tegen de disselbak aan. 




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2017, 08:44:54 pm door ArjanF »
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Cabanon Chamonix Ervaringsvragen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 09, 2017, 08:38:29 pm »

Ook bij ons kwam de knop van het neuswiel tegen de bak. Ik heb er een extra gat in geboord en hem naar voren geplaatst. De ritsen in de korte bochten moet je aan wennen. Wat hierbij helpt is om wat ruimte te creëren door de stof wat aan te trekken waardoor je iets meer ruimte krijgt.
Gelogd

zambezi offroad

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
Re: Cabanon Chamonix Ervaringsvragen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 16, 2017, 02:37:59 pm »

Wij hebben een Mercury en van dat neuswiel herken ik wel, even wennen en oppassen voor de vingers.

Mercury is smaller geloof ik, voor de uitdraaisteunen aan de disselkant kom ik ook tegen de disselbak aan. 




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Neuswiel naar voren zetten :)106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Cabanon Chamonix Ervaringsvragen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 16, 2017, 05:35:16 pm »

Neuswiel hebben we ook, maar vind ik niet zo'n probleem.

Dat van die rits herken ik niet echt. Je moet de rits some wel wat helpen door het tentdoek wat op te tillen, maar dat is logisch.

Ik heb meer last van de zonneluifel die precies zo kort is dat bij regen het water precies op de rits drupt. Maar daarvoor gaan we binnenkort met de luifel naar De Wit.
Gelogd

bask

  • Gast
Re: Cabanon Chamonix Ervaringsvragen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 17, 2017, 03:55:54 pm »

Neuswiel hebben we ook, maar vind ik niet zo'n probleem.

Dat van die rits herken ik niet echt. Je moet de rits some wel wat helpen door het tentdoek wat op te tillen, maar dat is logisch.

Ik heb meer last van de zonneluifel die precies zo kort is dat bij regen het water precies op de rits drupt. Maar daarvoor gaan we binnenkort met de luifel naar De Wit.

Hallo Michiel,

Daar hebben wij ook last van. Wat heeft de Wit voor oplossing?

Groet, Bas
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Cabanon Chamonix Ervaringsvragen
« Reactie #6 Gepost op: augustus 17, 2017, 04:28:06 pm »

Gelogd

emieltenberge

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Re: Cabanon Chamonix Ervaringsvragen
« Reactie #7 Gepost op: oktober 07, 2017, 04:37:21 pm »

Met onze laatste trip heb ik het neuswiel wat naar beneden gezet, hierdoor komt deze niet meer tegen de bak aan, het is dan alleen nog een beetje opletten met de vingers. het neuswiel naar voren zetten zou ik niet snel doen, je moet hiervoor extra gaten boren waardoor er extra zwakte gecreëerd wordt.

Met de ritsen ging het wat makkelijker, dat is inderdaad een kwestie van wennen.
Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Cabanon Chamonix Ervaringsvragen
« Reactie #8 Gepost op: oktober 08, 2017, 07:54:39 pm »

Met een Malawi 2.0 ook dezelfde neuswielergernis.... Extra gat boren zou kunnen, maar zo ergerlijk vind ik het dan ook weer niet.
Gelogd

sneeuwgors

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Re: Cabanon Chamonix Ervaringsvragen
« Reactie #9 Gepost op: april 17, 2018, 02:57:27 pm »

Afgelopen zondagmiddag hebben wij voor het eerst onze Chamonix opgezet om er alvast wat ervaring mee op te doen.

Was even bekijken wat de onder/boven/voor- en achterkant was van de bepaalde onderdelen, maar na een kleine 1,5 uur hadden we de vouwwagen losjes afgespannen staan.

Het enige wat ons tegenviel was hoe lastig de binnenste 2 bogen in de voortent te ritsen waren.
De voorste boog kregen we prima in zijn huls geschoven waarna we die overeind konden zetten en afspanden (niet te strak) met 1 band.
De band het dichtste bij de slaapcabine ging met wat kracht zetten, maar de middelste boog was toch best lastig om op zijn plaats te krijgen.

Heeft iemand een idee hoe dat makkelijker kan, of gaan de laatste 2 bogen er altijd wat lastiger in?
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Cabanon Chamonix Ervaringsvragen
« Reactie #10 Gepost op: april 17, 2018, 04:53:05 pm »

Wij hebben de Columbia, de voorloper van de  Chamonix en bij ons gaat dat ook altijd lastig :J
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Klapkuikuh

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 174
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
  • Het is binnen buiten dan warmer.
Re: Cabanon Chamonix Ervaringsvragen
« Reactie #11 Gepost op: april 17, 2018, 06:07:51 pm »

De Malawi 2.0 werkt ook met die bogen en die gaan zeer makkelijk.
Misschien een inkoppertje, maar staan de pootjes op de laagste stand?
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Cabanon Chamonix Ervaringsvragen
« Reactie #12 Gepost op: april 17, 2018, 06:41:12 pm »

Mercury ook lastig....
Gelogd

Marcel78

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (voorheen Cabanon Mercury)
Re: Cabanon Chamonix Ervaringsvragen
« Reactie #13 Gepost op: april 17, 2018, 10:46:07 pm »

Afgelopen zondagmiddag hebben wij voor het eerst onze Chamonix opgezet om er alvast wat ervaring mee op te doen.

Was even bekijken wat de onder/boven/voor- en achterkant was van de bepaalde onderdelen, maar na een kleine 1,5 uur hadden we de vouwwagen losjes afgespannen staan.

Het enige wat ons tegenviel was hoe lastig de binnenste 2 bogen in de voortent te ritsen waren.
De voorste boog kregen we prima in zijn huls geschoven waarna we die overeind konden zetten en afspanden (niet te strak) met 1 band.
De band het dichtste bij de slaapcabine ging met wat kracht zetten, maar de middelste boog was toch best lastig om op zijn plaats te krijgen.

Heeft iemand een idee hoe dat makkelijker kan, of gaan de laatste 2 bogen er altijd wat lastiger in?

Waarschijnlijk heb je het kuipzeil al mooi strak vastgezet met haringen. Hierdoor is er te weinig ruimte in de hoogte. Tip voor de volgende keer, de haringen van het kuipzeil pas na het inritten van de bogen  :J
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Cabanon Chamonix Ervaringsvragen
« Reactie #14 Gepost op: april 18, 2018, 08:58:23 am »

Waarschijnlijk heb je het kuipzeil al mooi strak vastgezet met haringen. Hierdoor is er te weinig ruimte in de hoogte. Tip voor de volgende keer, de haringen van het kuipzeil pas na het inritten van de bogen  :J

Dat doen win ook, maar dan nog gaan de bogen er zeer lastig in...
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal