Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon Chamonix Ervaringsvragen  (gelezen 6234 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

der_roedie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury Comfort 2016
Re: Cabanon Chamonix Ervaringsvragen
« Reactie #15 Gepost op: april 25, 2018, 12:34:35 pm »

Dat doen win ook, maar dan nog gaan de bogen er zeer lastig in...
Tevens is het dan ook lastiger om het grondzeil netjes strak te krijgen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

emieltenberge

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Re: Cabanon Chamonix Ervaringsvragen
« Reactie #16 Gepost op: april 29, 2018, 07:30:41 pm »

Op zich gaan de boogstokken er bij ons wel redelijk makkelijk in, wat wij lastig vinden aan het inritsen is dat de rits gedraaid zit waardoor dit op sommige stukken een beetje lastig gaat, maar dat zal ook meer een kwestie van wennen zijn.

Wat ik mij verder afvraag, heeft iemand de chamonix wel eens opgezet zonder de inritsbare grondzeil? Blijft de voortent dan voldoende staan en schieten de pootjes niet weg? (omdat hier een soort van anti schuif rubbers onder zitten ipv de pin die aan de luifel in het gras drukt)
Gelogd

Kolja

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Colombia
Re: Cabanon Chamonix Ervaringsvragen
« Reactie #17 Gepost op: juli 28, 2019, 07:44:12 pm »

Op zich gaan de boogstokken er bij ons wel redelijk makkelijk in, wat wij lastig vinden aan het inritsen is dat de rits gedraaid zit waardoor dit op sommige stukken een beetje lastig gaat, maar dat zal ook meer een kwestie van wennen zijn.

Wat ik mij verder afvraag, heeft iemand de chamonix wel eens opgezet zonder de inritsbare grondzeil? Blijft de voortent dan voldoende staan en schieten de pootjes niet weg? (omdat hier een soort van anti schuif rubbers onder zitten ipv de pin die aan de luifel in het gras drukt)
Hallo
Wij hebben sinds kort een tweede hands columbia en ook bij ons was het inritsen van de bogen erg lastig.
Dat hebben we nu redelijk onder controle, maar we krijgen het grondzeil aan de voorkant niet goed op de grond.
Het lijkt wel of de voorwand te kort is ( of de middelste boog te hoog).
Het vervolg is dat we ieder keer struikelen bij de ingang omdat het grondzeil een drempel vormt. Je kan het niet op de grond krijgen zonder het doek  onder en te hoge spanning te plaatsen.

Komt dit iemand bekend voor?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Cabanon Chamonix Ervaringsvragen
« Reactie #18 Gepost op: juli 28, 2019, 08:00:28 pm »

Hallo
Wij hebben sinds kort een tweede hands columbia en ook bij ons was het inritsen van de bogen erg lastig.
Dat hebben we nu redelijk onder controle, maar we krijgen het grondzeil aan de voorkant niet goed op de grond.
Het lijkt wel of de voorwand te kort is ( of de middelste boog te hoog).
Het vervolg is dat we ieder keer struikelen bij de ingang omdat het grondzeil een drempel vormt. Je kan het niet op de grond krijgen zonder het doek  onder en te hoge spanning te plaatsen.

Komt dit iemand bekend voor?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Wij  hebben dit voorjaar onze Columbia verkocht maar dit herken ik totaal niet. Heb je het onderste stukje van de buis op zijn kortst gezet? De buis iets voorover laten leunen ipv kaarsrechtop? Heb je foto's misschien?
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Cabanon Chamonix Ervaringsvragen
« Reactie #19 Gepost op: juli 28, 2019, 08:09:54 pm »

Ikzelf heb een Monaco en zet mijn kuipzeil überhaupt niet vast: ik zie er de toegevoegde waarde niet van, zeker omdat we een gaatjes kleed in de voortent hebben liggen.
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Kolja

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Colombia
Re: Cabanon Chamonix Ervaringsvragen
« Reactie #20 Gepost op: juli 28, 2019, 09:06:15 pm »

Wij  hebben dit voorjaar onze Columbia verkocht maar dit herken ik totaal niet. Heb je het onderste stukje van de buis op zijn kortst gezet? De buis iets voorover laten leunen ipv kaarsrechtop? Heb je foto's misschien?
Hallo sannie75
Misschien heb ik wel je oude columbia gekocht via vd Slik Zoetermeer:)4]
Ik kan de buis niet schuin zetten door de tunnel wat de buis in geritst zit.
Hierbij wat foto's


Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Cabanon Chamonix Ervaringsvragen
« Reactie #21 Gepost op: juli 29, 2019, 09:19:44 am »

Hallo sannie75
Misschien heb ik wel je oude columbia gekocht via vd Slik Zoetermeer:)4]
Ik kan de buis niet schuin zetten door de tunnel wat de buis in geritst zit.


Was ik ook even benieuwd naar maar je hebt niet mijn oude wagen  :P Mijne is verkocht via Kole Tenttrailers  :J

Zo hoog als bij jou heb ik de mijne nooit gehad...Heb je de onderste stukjes stok op de kortste stand gezet? En toch proberen de boog iets voorover te duwen, dan heb je ook minder last van het inzakken van de zij ramen. Dat bleef voor mij wel een irritatiepuntje, zodra de zon erop gestaan had lubberden de ramen wat uit waardoor de zijkanten minder mooi strak stonden. Maar dat terzijde...

De boog van je luifel moet nog wel iets smaller, de bogen moeten op dezelfde breedte als de wagenbak.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

EmielenSaskia

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Neptune
Re: Cabanon Chamonix Ervaringsvragen
« Reactie #22 Gepost op: juli 30, 2019, 10:04:37 pm »

Hoi,

wij hebben sinds het begin van het jaar een cabanon chamonix, we zijn er nu 3 keer mee weggeweest en tot zover bevalt hij prima.

Tijdens het gebruik van de laatste afgelopen keren is mij opgevallen dat wanneer ik het neuswiel omhoog of omlaag draai, de draaiknop steeds tegen mijn disselkist aan stoot. Dit is vrij irritant en ik ben benieuwd of dit bij anderen ook het geval is of dat de disselkist er bij mij gewoon niet goed gemonteerd is.

Een ander punt wat wij tegen kwamen bij het opzetten is dat wanneer het slaapgedeelte is opgezet de ritsen in de ronde voorhoeken niet mooi strak lopen. Wanneer wij hier de voortent aan vast ritsen gaat dit in de ronde hoeken altijd lastig en kost de nodige moeite omdat de rits in beide hoeken rare hoeken maakt. Is dit iets wat andere ook hebben en missen wij ergens wat met het opzetten of is dit normaal en moeten wij er gewoon aan wennen? :)

Groeten,
Emiel

Wat mij is opgevallen dat wanneer er met warm weer veel (zware) spullen in de disselbak zitten, dat de voorwand iets bol gaat staan, doordat het enigszins flexibel materiaal is. Op dat moment komt het voor dat de knop van de slinger van het neuswiel hier tegenaan komt. Als je hier rekening mee houd, komt het “probleem doorgaans niet voor.

Groet, Emiel
Gelogd

Kolja

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Colombia
Re: Cabanon Chamonix Ervaringsvragen
« Reactie #23 Gepost op: juli 23, 2020, 08:49:08 pm »

Was ik ook even benieuwd naar maar je hebt niet mijn oude wagen  :)14] Mijne is verkocht via Kole Tenttrailers  :J

Zo hoog als bij jou heb ik de mijne nooit gehad...Heb je de onderste stukjes stok op de kortste stand gezet? En toch proberen de boog iets voorover te duwen, dan heb je ook minder last van het inzakken van de zij ramen. Dat bleef voor mij wel een irritatiepuntje, zodra de zon erop gestaan had lubberden de ramen wat uit waardoor de zijkanten minder mooi strak stonden. Maar dat terzijde...

De boog van je luifel moet nog wel iets smaller, de bogen moeten op dezelfde breedte als de wagenbak.
De luifel stond nog niet goed.  Mijn vrouw had de foto's gemaakt toen ik luifel opzette.

Las in een ander topic dat iemand hetzelfde probleem had en de boog stoken elk 4. tv cm had ingekort.
Ik heb de voorste stokken (dus aan de deur en raam kant) elk 5 cm ingekort.
Tent staat nu goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal