Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon 2019 veel wijzigingen en een nieuw model de 'Monaco'  (gelezen 4963 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richard

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: Cabanon of CCC ?
Re: Cabanon 2019 veel wijzigingen en een nieuw model de 'Monaco'
« Reactie #30 Gepost op: november 04, 2018, 11:26:52 am »

Vouwwagenzaak Zeist heeftchem staan nu....
Gelogd

PCM_Smeets

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: Cabanon 2019 veel wijzigingen en een nieuw model de 'Monaco'
« Reactie #31 Gepost op: januari 03, 2019, 05:45:49 pm »

Weet iemand of de malawi al bij De Wit staat?

Verstuurd vanaf mijn Samsung S8 met Tapatalk

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Cabanon 2019 veel wijzigingen en een nieuw model de 'Monaco'
« Reactie #32 Gepost op: januari 03, 2019, 06:50:04 pm »

Bij de Wit zal hij zeker staan  :J
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Cabanon 2019 veel wijzigingen en een nieuw model de 'Monaco'
« Reactie #33 Gepost op: januari 03, 2019, 08:00:35 pm »

De Malawi zou er sowieso wel staan ;-) . De nieuwe Monaco vast ook. De Wit is importeur voor Nederland van Cabanon en Europa camper.
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Cabanon 2019 veel wijzigingen en een nieuw model de 'Monaco'
« Reactie #34 Gepost op: januari 14, 2019, 10:13:37 pm »

Ook nieuw in 2019 is, de nieuwe website van Cabanon. Staat nog wel de oude productencatalogus op.
Gelogd

Remaca

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Cabanon 2019 veel wijzigingen en een nieuw model de 'Monaco'
« Reactie #35 Gepost op: februari 09, 2019, 11:18:14 pm »

Hallo, als nieuw member kan ik meedelen dat wij vandaag de Monaco hebben aangeschaft in Schijndel.
Voormalig tentgangers en nu voor het eerst een vouwwagen. Gelijk een nieuwe...omdat het kan... ;-)
We zijn er erg blij mee. En ja, wat bredere bedden dan de Manga en Mercury en de voortent wat minder diep dan de Chamonix. Dus, helemaal zin in het nieuwe seizoen.
Gr. René
« Laatst bewerkt op: april 02, 2019, 07:59:47 pm door Remaca »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Cabanon 2019 veel wijzigingen en een nieuw model de 'Monaco'
« Reactie #36 Gepost op: februari 11, 2019, 09:25:02 am »

Gaaf :> veel plezier ermee en we lezen graag hoe hij bevalt :J
Gelogd

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: Cabanon 2019 veel wijzigingen en een nieuw model de 'Monaco'
« Reactie #37 Gepost op: februari 20, 2019, 05:45:10 pm »

Vandaag even bij de Wit geweest voor een onderhoudsbeurt. Ondertussen nog even langs de klapkarren gelopen. Wat ons nog opviel wat dat de luxe panoramaluifel nu is voorzien van een doek voor de ramen wat is dicht te ritsen. Eea zoals ook al mogelijk was bij de voortent. Onze panoramaluifel uit 2017 heeft alleen maar ramen zonder doek ervoor.
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Cabanon 2019 veel wijzigingen en een nieuw model de 'Monaco'
« Reactie #38 Gepost op: maart 07, 2019, 10:20:59 pm »

Vandaag even bij de Wit geweest voor een onderhoudsbeurt. Ondertussen nog even langs de klapkarren gelopen. Wat ons nog opviel wat dat de luxe panoramaluifel nu is voorzien van een doek voor de ramen wat is dicht te ritsen. Eea zoals ook al mogelijk was bij de voortent. Onze panoramaluifel uit 2017 heeft alleen maar ramen zonder doek ervoor.

Vorig jaar waren er ook panoramaluifels met "gordijnen" maar alleen bij de luifel voor de Malawi.
Was dit een luifel voor een Mercury? Dan spring ik een gat in de lucht, wij gaan nml de luxe luifel kopen en willen graag een gordijntje.
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Cabanon 2019 veel wijzigingen en een nieuw model de 'Monaco'
« Reactie #39 Gepost op: april 02, 2019, 04:38:46 pm »

Hallo, als nieuw member kan ik meedenken dat wij vandaag de Monaco hebben aangeschaft in Schijndel.
Voormalig tentgangers en nu voor het eerst een vouwwagen. Gelijk een nieuwe...omdat het kan... ;-)
We zijn er erg blij mee. En ja, wat bredere bedden dan de Manga en Mercury en de voortent wat minder diep dan de Chamonix. Dus, helemaal zin in het nieuwe seizoen.
Gr. René

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, ook ik heb afgelopen zaterdag een Monaco gekocht. Na enkele jaren huurtenten/leententen werd het nu toch echt tijd voor eigen spulletjes  :K Net voor hemelvaart halen we hem op, zodat we (ik, vrouw en kind) hem met HE-PI kunnen uitproberen. Ik ben wel benieuwd wel accesoires jij er allemaal bij hebt gekocht. Ik heb de Luxe keuken en het Avantgarde pakket gekocht.
Gr. Sammy
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Cabanon 2019 veel wijzigingen en een nieuw model de 'Monaco'
« Reactie #40 Gepost op: april 02, 2019, 08:32:33 pm »

Helaas heeft alleen de Panoramaluifel voor de Malawi gordijnen, net als in 2018. De uitvoering voor de overige modellen heeft dat niet.
Gelogd

Remaca

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Cabanon 2019 veel wijzigingen en een nieuw model de 'Monaco'
« Reactie #41 Gepost op: april 02, 2019, 08:42:43 pm »

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, ook ik heb afgelopen zaterdag een Monaco gekocht. Na enkele jaren huurtenten/leententen werd het nu toch echt tijd voor eigen spulletjes  :K Net voor hemelvaart halen we hem op, zodat we (ik, vrouw en kind) hem met HE-PI kunnen uitproberen. Ik ben wel benieuwd wel accesoires jij er allemaal bij hebt gekocht. Ik heb de Luxe keuken en het Avantgarde pakket gekocht.
Gr. Sammy
Hoi Sammy,
Wat leuk dat jullie ook een Monaco hebben gekocht. Ziet er goed uit he.
Wij gaan in de meivakantie naar Hunzedal in Drenthe en in augustus naar Karinthie. En tussendoor een klapweekend met Hemelvaart via dit forum.
Naar het Pinkpop campingweekend mag helaas geen vouwwagen, dus hebben we daar nog een Bardani tentje voor aangeschaft. Het kan niet op dit jaar. Helemaal zin in.
Omdat wij vorig jaar al veel spulletjes hadden aangeschaft voor vakantie met een tunneltent, zijn we al in het bezit van een keukentje. Die nemen we mee en vandaar dat we die er niet bij hebben genomen. Wel een aparte zij-flap voor aan de extra zonneluifel en het ondertentje hebben wij 1 op 1 kunnen omruilen voor een disselbak.
Na een duidelijke uitleg bij De Wit na het ophalen hebben we deze 2 weken geleden getest met opzetten. We begonnen meteen uit te klappen zonder eerst waterpas te zetten, dus hou dat ook ff in de gaten. We zijn gestopt nadat de bak stond. We kwamen er al wel achter dat de stokken van de voortent in een Chamonix zak zaten en we na het monteren dachten dat ze te groot voor de tent waren. Lichtelijk gespannen nog even naar de Wit gebeld die aangaf dat de stokken voor beide typen geschikt waren. De stokken moeten nog krachtiger naar binnen worden geduwd, zodat ze gewoon op het grondzeil passen. Daar stopte onze test en we gaan er vanuit dat het opzetten in Drenthe gewoon gaat lukken. Hou dat dus ook in je achterhoofd bij het opzetten.
Gaan jullie hem ook nog testen of op goed geluk de vakantie in?
Jullie nog speciale vakantie of weekend reserveringen staan dit jaar?
Gr. René
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Cabanon 2019 veel wijzigingen en een nieuw model de 'Monaco'
« Reactie #42 Gepost op: april 02, 2019, 09:13:23 pm »

@Rene: Ik weet niet of het de bedoeling is om heen en weer te reageren en zo een subforum te beginnen maar ik doe het maar gewoon :I wij gaan hem uitproberen met hemelvaaart en Pinksteren. Waar we van de zomer heengaan weten we nog niet helemaal zeker: we zitten wel in de hoek van Italië Oostenrijk of Kroatië te kijken. Gelukkig hadden wij ook al enige ervaring en spulletjes van andere jaren. Ikzelf ging altijd met mijn ouders kamperen in een Scout Eurocruiser (volgens mijn moeder is het eeuwig zonde dat Scout failliet is gegaan, maar ik denk dat ik wel blij ben met het tunnel idee van de Cabanon ipv 100.000 stokken van de scout :O) voor mijn vrouw is het het eerste eigen kampeermiddel maar die was na een paar jaar lenen ook wel ‘om’. Wij zaten nog een beetje te twijfelen of we ook de imperiaal er bij zouden kopen, uiteindelijk niet gedaan want ik gok dat die nog wel een tijdje leverbaar blijft mocht ik dat in de toekomst willen. En anders fabriceren we tzt zelf wat in elkaar.
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Cabanon 2019 veel wijzigingen en een nieuw model de 'Monaco'
« Reactie #43 Gepost op: mei 02, 2019, 02:08:01 pm »

Omdat ik natuurlijk niet kan wachten tot ik mijn nieuwe speeltje kan ophalen kwam ik op de Duitse site van Cabanon (http://www.tf-freizeitfahrzeuge.de) de volgende 3d walk through van de Cabanon Monaco tegen: https://my.matterport.com/show/?m=h5v1Z8oaMtr

Dit is zonder een keuken van Cabanon (maar die kennen we natuurlijk allemaal al :) ) en zonder grote luifel (luifeltje wat vast aan de voortent zit valt me ook nog niets tegen, in Schijndel heb ik hem alleen zien staan met grote luifel ervoor)

Overigens staan er op de site van TF nog meer walk throughs door andere modellen: dit maakt het allemaal een stukje duidelijker dan de foto's die meestal alleen van de voorkant gemaakt zijn.
« Laatst bewerkt op: mei 02, 2019, 02:18:44 pm door sammyvannorel »
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Essie75

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Cababon Monaco deluxe
Re: Cabanon 2019 veel wijzigingen en een nieuw model de 'Monaco'
« Reactie #44 Gepost op: mei 29, 2019, 11:47:17 am »

Vanaf 29-6-2019 zijn wij ook in het bezit van een Monaco Deluxe met avantgarde pakket. Waarschijnlijk gaan we hem dan 's middags direct even opzetten (plantsoen voor huis), en de inpakruimte opmeten (is er iemand met ervaring met inpakken van deze wegen, wat is het gemakkelijkst?). Twee weken later gaat deze schoonheid dan achter de auto naar Frankrijk.
Vanaf de zomer 2014 hebben we altijd gekampeerd in een (grote) tunneltent (Redwood Willow 420), maar nu toch over naar een vouwwagen. 
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal