Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Schuifpassant oid op scheerlijnen Cabanon.  (gelezen 1512 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Schuifpassant oid op scheerlijnen Cabanon.
« Gepost op: juli 07, 2020, 12:58:16 pm »

Op de scheerlijnen van de door ons verkochte Cabanon Malawi 2.0 (ik weet niet of het op alle modellen zo is?) zaten zwarten kunststof gespjes waar je het loshangende deel van de band/scheerlijn tussen kon schuiven. Daardoor geen los slingerde delen. Nu ben ik op het internet aan het zoeken of die gespjes (worden ook wel 'Schuifpassant genoemd"?) ergens los verkrijgbaar zijn. Heeft iemand hier deze wel eens los gekocht, of weet waar je deze kunt kopen? Wellicht onder een andere naam?

Gr. Stiebelo
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Schuifpassant oid op scheerlijnen Cabanon.
« Reactie #1 Gepost op: juli 07, 2020, 01:38:00 pm »

Ik vind de spanbanden van Cabanon ondingen: het losse eind gaat inderdaad altijd losfladderen: aan de luifel doe ik twee gewone witte scheerlijnen en alleen bij heftige storm een derde band in het midden. Verder doe ik nog twee Cabanonbanden aan de achterzijde: die einden rol ik op en zet ik vast met een tywrap, dan gaat het nooit meer wapperen en knip ik het een keer aan het einde van de vakantie los.
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Schuifpassant oid op scheerlijnen Cabanon.
« Reactie #2 Gepost op: juli 07, 2020, 01:42:55 pm »

tiewraps kan maar isolatie tape of duct tape werkt ook wel. Je kan de uiteinden ook om de band draaien en dan een knoop maken flappert het ook niet meer.
Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Schuifpassant oid op scheerlijnen Cabanon.
« Reactie #3 Gepost op: juli 07, 2020, 08:02:52 pm »

Ik ben een klein beetje kwijt hoe het er precies uit zag, maar als ik het goed heb is dit het:

https://www.extremtextil.de/en/webbing-attachment-25mm.html

Dat is btw een hele leuke en betrouwbare webshop. Ze hebben de 25 en 40 mm versie, hopelijk is 1 van die 2 je maat.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Schuifpassant oid op scheerlijnen Cabanon.
« Reactie #4 Gepost op: juli 07, 2020, 08:30:55 pm »

Ja dat is hem :J
Gelogd

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: Schuifpassant oid op scheerlijnen Cabanon.
« Reactie #5 Gepost op: juli 07, 2020, 09:19:46 pm »

Ik ben een klein beetje kwijt hoe het er precies uit zag, maar als ik het goed heb is dit het:

https://www.extremtextil.de/en/webbing-attachment-25mm.html

Dat is btw een hele leuke en betrouwbare webshop. Ze hebben de 25 en 40 mm versie, hopelijk is 1 van die 2 je maat.

Super, dit is een antwoord waar ik wat mee kan, bedankt!!!
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Schuifpassant oid op scheerlijnen Cabanon.
« Reactie #6 Gepost op: juli 07, 2020, 09:58:49 pm »

Succes. Ik heb btw wel eens een nacht wakker gelegen en me afgevraagd waar dat gezoem vandaan kwam... Die banden kunnen behoorlijk klapperen in de wind!
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Schuifpassant oid op scheerlijnen Cabanon.
« Reactie #7 Gepost op: juli 07, 2020, 10:30:22 pm »

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Schuifpassant oid op scheerlijnen Cabanon.
« Reactie #8 Gepost op: juli 07, 2020, 11:43:50 pm »

Succes. Ik heb btw wel eens een nacht wakker gelegen en me afgevraagd waar dat gezoem vandaan kwam... Die banden kunnen behoorlijk klapperen in de wind!
als je ze een slag draait heb je daar geen last meer van  :J
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Schuifpassant oid op scheerlijnen Cabanon.
« Reactie #9 Gepost op: juli 08, 2020, 05:58:16 am »

Wasknijper werkt ook. :J
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Schuifpassant oid op scheerlijnen Cabanon.
« Reactie #10 Gepost op: juli 08, 2020, 08:29:51 am »

En als het gaat om het klapperen van de spanbanden: maak er 1 of 2 draaien in...

Op onze vorige kar, een Trigano Odyssée hadden we ze ook. Het oogt wel mooi, maar zet iets lastiger op dan een reguliere scheerlijn.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Schuifpassant oid op scheerlijnen Cabanon.
« Reactie #11 Gepost op: juli 08, 2020, 09:17:50 am »

En als het gaat om het klapperen van de spanbanden: maak er 1 of 2 draaien in...

Op onze vorige kar, een Trigano Odyssée hadden we ze ook. Het oogt wel mooi, maar zet iets lastiger op dan een reguliere scheerlijn.
een draai doet al veel idd. Lastiger vind ik ze juist niet dan zo'n dun scheerlijntje deze zitten tenminste niet altijd in de  :#knoop. En het lijkt me sterker dan een scheerlijn.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Schuifpassant oid op scheerlijnen Cabanon.
« Reactie #12 Gepost op: juli 08, 2020, 12:53:37 pm »

Over de breeksterkte van lijnwerk valt veel te zeggen. De lijnen die ik voor scheerlijnen gebruik hebben een breeksterkte van 200 kg, maar door de knopen in de lijn is dat in de praktijk minder.
De banden zijn net zo sterk als het zwakste stiksel en kunnen onder invloed van inwerkend vocht breeksterkte verliezen.
Ach, beide zijn met een ruime marge dus het maakt niet heel veel uit.
Scheerlijnen bewaar ik altijd volgens wat ik de Franse methode noem. Hoewel ik als scout en zeiler veel ervaring met lijnwerk heb, ook bij mij voorheen altijd in de knoop. Nu dus niet meer.

Hoe: neem de lijn dubbel, en nogmaals dubbel net zo vaak tot er een handzaam geheel ontstaat. Leg daar een losse, enkelvoudige overhandse knoop in. Klaar. Ik noem dit de Franse methode omdat de scheerlijnen bij onze nieuwe Trigano Odysée op deze wijze waren gebundeld. Sinds ik het ook zo doe, nooit meer last van scheerlijnen die in de knoop zitten ondanks dat we er best wat meenemen. 
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Schuifpassant oid op scheerlijnen Cabanon.
« Reactie #13 Gepost op: juli 08, 2020, 01:12:09 pm »

Over de breeksterkte van lijnwerk valt veel te zeggen. De lijnen die ik voor scheerlijnen gebruik hebben een breeksterkte van 200 kg, maar door de knopen in de lijn is dat in de praktijk minder.
De banden zijn net zo sterk als het zwakste stiksel en kunnen onder invloed van inwerkend vocht breeksterkte verliezen.
Ach, beide zijn met een ruime marge dus het maakt niet heel veel uit.
Scheerlijnen bewaar ik altijd volgens wat ik de Franse methode noem. Hoewel ik als scout en zeiler veel ervaring met lijnwerk heb, ook bij mij voorheen altijd in de knoop. Nu dus niet meer.

Hoe: neem de lijn dubbel, en nogmaals dubbel net zo vaak tot er een handzaam geheel ontstaat. Leg daar een losse, enkelvoudige overhandse knoop in. Klaar. Ik noem dit de Franse methode omdat de scheerlijnen bij onze nieuwe Trigano Odysée op deze wijze waren gebundeld. Sinds ik het ook zo doe, nooit meer last van scheerlijnen die in de knoop zitten ondanks dat we er best wat meenemen.
Goede tip ga ik volgende week op de camping uitproberen.
En idd lijnen of banden zal weinig uitmaken zijn er beide voor gemaakt om de tent tegen te houden. Ik sla aan de luifel altijd (als we langer dan een weekend staan) zware stormpennen in de grond met een veer aan de band om zo bij rukwinden de krachten te verdelen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal