Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Aanschaf Cabanon Mercury disselbak of niet  (gelezen 9038 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wytze

  • Gast
Aanschaf Cabanon Mercury disselbak of niet
« Gepost op: januari 29, 2012, 04:09:48 pm »

Hallo forumleden,

Ik ben voor mijn gezin van plan een Cabanon Mercury aan te schaffen.
Ons gezin van 5 personen (3 kids van 3jr, 2jr en 0jr).

Ik vraag me af waar ik het beste voor kan kiezen.
Een grote disselbak of geen disselbak en daar een bevestiging voor onze twinny load zodat we de fietsen hier kunnen vervoeren.
Ik weet dat de fietsen ook op een bagagerek bovenop de vouwwagen kunnen, maar dit lijkt mij minder handig.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Aanschaf Cabanon Mercury disselbak of niet
« Reactie #1 Gepost op: januari 29, 2012, 04:13:30 pm »

Wij hebben zo'n grote bak bij onze Cabanon en ik moet zeggen dat als we die niet hadden ik het lastig zou vinden om de spullen die daar in zitten ergens anders te moeten plaatsen. Wij hebben geen fietsenrek op de wagen, bij onze vorige wel en natuurlijk is het onhandiger als ze er bovenop zitten.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Aanschaf Cabanon Mercury disselbak of niet
« Reactie #2 Gepost op: januari 29, 2012, 05:04:47 pm »

Het is natuurlijk een heel persoonlijke kwestie,
Wij zijn begonnen met een fietsenrek voor de kleine kinderfietsjes, toen na een jaar of 4 een grote disselbak er op gezet i.v.m. het volumineuze speelgoed van de kinderen destijds, alsook de skottel, koelkastje e.d.. Die ruimte hebben we nooit meer kunnen missen, maar ook het fietsenrek bleven we een beetje missen. Meestal had ik mijn fiets plat op de hoes van de vouwwagen liggen (met 2 spanbanden vastgezet) en dat ging prima. Ook tijdens de vakantie vonden we de disselbak ideaal om de 'zwemzooi', de voetballen e.d. snel in op te bergen.
Nu we een nieuwe vouwwagen hebben gekocht en de kinderen groter zijn (en waarschijnlijk snel niet meer meegaan) hebben we weer voor een fiestenrek gekozen.
Blijft lastig.........
 
« Laatst bewerkt op: januari 29, 2012, 09:40:56 pm door nunogconway »
Gelogd

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2024 + zelfbouw tenttrailer
Re: Aanschaf Cabanon Mercury disselbak of niet
« Reactie #3 Gepost op: januari 29, 2012, 06:30:23 pm »

Als de financiële gedeelte het toelaat; doen.

Ongelooflijk hoeveel erin kan.
Gelogd

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2024 + zelfbouw tenttrailer
Re: Aanschaf Cabanon Mercury disselbak of niet
« Reactie #4 Gepost op: januari 29, 2012, 06:31:08 pm »

Als de financiële gedeelte het toelaat; doen.

Ongelooflijk hoeveel erin kan.

Het
Gelogd

zippey

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi DL 2013 groen
Re: Aanschaf Cabanon Mercury disselbak of niet
« Reactie #5 Gepost op: januari 29, 2012, 07:49:15 pm »

Met kinderen zou ik zeker voor een grote disselbak kiezen. Er kan een heleboel in (vooral volumineuze dingen). En je kunt op de camping inderdaad allerlei speelgoed van de kids direct kwijt. Maar... goeie keuze de Mercury. Succes met jullie aankoop.

Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapatalk
Gelogd
Cabanon Malawi DL 2013 groen

Wytze

  • Gast
Re: Aanschaf Cabanon Mercury disselbak of niet
« Reactie #6 Gepost op: januari 29, 2012, 08:06:48 pm »

Bedankt voor de snelle reacties:)

Misschien is het goed om te melden dat we een Renault Grand Scenic als (trek)auto hebben.
Waarbij we dus een flinke ruime kofferbak tot onze beschikking hebben.
Ik vermoed dat we zonder disselbak ook nog flink veel spullen in de vouwwagen kwijt kunnen.
Ik las ook dat er bovenop de vouwwagen met gemak ook stoeltjes e.d. geplaatst kunnen worden.
Mijn voorzichtige voorkeur gaat uit naar een fietsendrager.
Omdat de fietsen ons zeer handig lijken om van huis mee te kunnen nemen.
Hier zitten alle zitjes voor de kinderen al op.

Heeft er iemand nog tips als je voor de aanschaf staat?
Ik heb zo het de indruk dat 2e hand niet in verhouding staat tot een nieuwe kopen.
er stond één model Mercury 2e hands te koop (bj 2009 stond erbij, maar volgens mij is het model van 2010) maar vraagprijs was 6.500 euro. Dan kun je toch beter een fonkelnieuwe kopen is mijn idee.

Daarnaast ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met schokdempers. Voor 125 euro heb je ze erbij.
Maar is het zinvol?

Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Aanschaf Cabanon Mercury disselbak of niet
« Reactie #7 Gepost op: januari 29, 2012, 09:34:07 pm »

Hoi hoi,

Wij hebben afgelopen jaar een nieuwe columbia gekocht. Bewust gekozen voor nieuw omdat de tweedehands prijzen nog flink hoog liggen en voor het kleine verschil heb ik dan graag de garantie en service van een nieuwe!

Wij rijden een Renault Grand Espace en toch hebben wij gekozen voor de enorme disselbak! Ongelofelijk hoeveel daar in kan! Zeker met nog jonge kinderen heb je toch wel wat spul bij je dat veel ruimte inneemt, zoals, buggy, kinderstoel, campingbedje enz enz.

Nou was voor ons de keuze niet zo heel moeilijk want wij zijn niet van die fietsers. Misschien dat we komend jaar wel de kinderfietsjes bovenop de wagen mee gaan nemen maar daar gaan we nog ff over nadenken...

Succes met je keuze!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

biccie

  • Gast
Re: Aanschaf Cabanon Mercury disselbak of niet
« Reactie #8 Gepost op: februari 01, 2012, 09:00:17 pm »

Tja, ook wij hebben destijds gekozen voor de disselbak en de fietsen op de vouwwagen op een bagagedrager met fietsdragers.
we zijn nu alleen op zoek naar hele goede fietsdragers, want die we hadden waren heel slecht. Mijn fiets is er de eerste vakantie al bijna van af gedonderd en die namen we al niet meer mee (te zwaar ook), maar afgelopen zomer was de fiets van mijn dochter er af gevallen (midden op de A16 in de file ging hij om en hing alleen nog vast aan de spanbandjes :( ) dussssssss!
investeren in goede fietsdragers is een must :#
fietsen op de dissel mee is handig, maar dan kan je maar 2 fietsen kwijt denk ik.. op het bagagerek 3 tot 4....
en de disselbak is zeker handig, wij zetten de gasfles erin, past beter en dan staat hij niet in de auto.
succes met jullie keuze!
Gelogd

Jeroenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re: Aanschaf Cabanon Mercury disselbak of niet
« Reactie #9 Gepost op: februari 02, 2012, 12:26:43 am »

Hallo,

Wij hebben ook vorig jaar een nieuwe cabanon columbia gekocht met een disselbak. Dat ding is echt super. We hebben de koelkist er in staan(met 12volt aansluiting) en dan hebben we nog de helft over in de disselbak. Het is dus echt en grote disselbak

Ander punt is dat de disselbak ook zorgt voor een hogere kogeldruk. Maar als je je fietsen op de dissel zet zal de situatie vrijwel gelijk zijn.

Groet jeroen
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re: Aanschaf Cabanon Mercury disselbak of niet
« Reactie #10 Gepost op: februari 02, 2012, 07:42:34 am »

hoi Wytze,

ook wij hebben 1,5 jaar geleden een nieuwe Cabanon Columbia gekocht met de ABS disselbak.
Als we vertrekken zet ik de VW voor de deur, schuif ik de kleding in bakken onderin de vouwwagen (als de keuken eraf is) en donder ik de rest van het spul (gasflesje, dekbedden, kussen etc) allemaal in de disselbak. En daar kan een hele hoop rommel in. Als ik zou moeten kiezen zou ik voor een fietsendrager voor op de vouwwagen kopen. Dan is gelijk het gewicht van je VW goed verdeeld.

En voor wat betreft 2e hands of nieuw? Bij ons was er geen twijfel, net een kleine (inmiddels is de tweede er ook bijna) en nog veel jaren plezier willen kamperen dus automatisch een nieuwe zodat alles nog zo lang mogelijk mee kan.
En er waren er toen nog geen tweede hands.
En we vonden het 2011 model mooier!

Dit is mijn mening. Ik ben benieuwd wat je besluit zal worden.
Houd ons op de hoogte
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Aanschaf Cabanon Mercury disselbak of niet
« Reactie #11 Gepost op: februari 02, 2012, 09:24:24 pm »

Gelogd

Wytze

  • Gast
Re: Aanschaf Cabanon Mercury disselbak of niet
« Reactie #12 Gepost op: februari 02, 2012, 10:17:33 pm »

Bedankt voor de tip! Eens checken wat het is.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Aanschaf Cabanon Mercury disselbak of niet
« Reactie #13 Gepost op: februari 03, 2012, 06:40:11 am »

Wij hebben dan wel een Jametic 2010 nieuw gekocht omdat gebruikt niet veel goedkoper was, we een vrij jonge vw wilde en de nieuwe kleuren mooier vonden. Dat terzijde. Wij hebben een disselbak en een fietsdrager. In de Jametic past alle rommel met gemak. wij zijn dan maar met 3 personen. De disselbak gaat er op als we naar het buitenland gaan, daar fietsen we toch niet met die mafkezen in auto's en geen fietspaden. Dan gaan eigenlijk alleen de losse stokken er in. In NL gaat de Fiamma er op. Weegt amper wat. Moderne fietsen wegen overigens rond de 20 kg, dus let op de kogeldruk. Je zou ook kunnen kiezen voor een topkoffer op de auto voor alle spullen die mee moeten. Dan kan er vrij veel mee en heb je beide opties in wezen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

goofychick

  • Gast
Re: Aanschaf Cabanon Mercury disselbak of niet
« Reactie #14 Gepost op: maart 03, 2012, 08:51:42 pm »

Hier ook de grote disselbak aangeschaft, en zouden niet zonder willen, zelf twee kinderen.....onze koelkast staat erin en nog wat losse andere spullen.....en dan hebben we nog een Volvo V70, dus dan voor wat minder handig en fietsen op het dak en disselbak erbij.....althans daar zou ik voor kiezen.....als je al niet hebt gekozen....hihihihi.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal