Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Op vakantie in Groot Brittanie, met de vouwwagen natuurlijk :-)  (gelezen 24737 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Op vakantie in Groot Brittanie, met de vouwwagen natuurlijk :-)
« Gepost op: november 10, 2017, 10:51:22 am »

Hoi allemaal,

Komend jaar willen we op vakantie naar Groot Brittanië. Nu heb ik al een aantal topics gevonden maar de meeste hiervan zijn een aantal jaren terug.

Wie is er de afgelopen 2 jaar op vakantie geweest in Groot Brittanie? En op welke camping heb je gekampeerd?

Wij hebben zelf al wel een aantal dingen die we willen "doen" maar helaas maar 3 weken vakantie dus ik vrees toch dat we moeten gaan kiezen:
- Londen
- Stonehenge
- Wales
- Hadrian wall
- Schotland (want ja, speel in een pipe and drumband, dus ....)

Groetjes, Jootje1710
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Op vakantie in Groot Brittanie, met de vouwwagen natuurlijk :-)
« Reactie #1 Gepost op: november 10, 2017, 12:09:04 pm »

Zal vooral niet al je opties gaan afwerken, dan zit je heel veel in de auto en dat houdt in dat je veel tegen heggen zit te kijken....
Gelogd

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: Op vakantie in Groot Brittanie, met de vouwwagen natuurlijk :-)
« Reactie #2 Gepost op: november 10, 2017, 10:58:22 pm »

Wij hebben afgelopen jaar Londen en de zuidwesthoek gedaan. Prima bevallen. Camping en boot via de britisch caravanning club. Die hebben camping waar je met een tenttrailer ook terecht kan.
Volgend jaar richting het noorden.


mar-ine
Gelogd

Polyidus

  • Gast
Re: Op vakantie in Groot Brittanie, met de vouwwagen natuurlijk :-)
« Reactie #3 Gepost op: november 11, 2017, 10:57:49 pm »

Wij zijn nu 2 zomers na mekaar naar Cornwall getrokken- en gaan dit jaar terug. Eerste keer met een tent, en vorige zomer met onze Holtkamper Kyte. Ideaal camperen - Cornwall is onze favoriete bestemming!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

pwg-van-ej

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 888
Re: Op vakantie in Groot Brittanie, met de vouwwagen natuurlijk :-)
« Reactie #4 Gepost op: november 12, 2017, 07:19:33 am »

Wij zijn nu 2 zomers na mekaar naar Cornwall getrokken- en gaan dit jaar terug. Eerste keer met een tent, en vorige zomer met onze Holtkamper Kyte. Ideaal camperen - Cornwall is onze favoriete bestemming!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Staat ook nog op ons wensenlijstje, zijn de plaatsen voor de vw qua formaat goed


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Polyidus

  • Gast
Re: Op vakantie in Groot Brittanie, met de vouwwagen natuurlijk :-)
« Reactie #5 Gepost op: november 12, 2017, 07:51:50 am »

Ja, tot nu toe telkens op een veld, geen afgebakende plekjes. Trewan Hall in St Columb Major is een aanrader!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Op vakantie in Groot Brittanie, met de vouwwagen natuurlijk :-)
« Reactie #6 Gepost op: november 12, 2017, 10:05:13 am »

Oh leuk, wij hebben een soortgelijk plan voor volgend jaar! Ik heb al wel wat ervaring met Groot Brittannië (fiets en wandelvakanties) maar dat is alweer lang geleden en niet met de vouwwagen en kids.
Wat ik mij vooral herinner naast het prachtige landschap, de geschiedenis zoals oude kerken, kastelen (er wordt niets gesloopt...), zijn de vriendelijke mensen. Het is ‘love’ dit en ‘dear’ dat, superaardig allemaal.

Wij gaan waarschijnlijk naar het noorden. De kinderen zijn weg van Harry Potter en daarom lijkt het me leuk om naar Alnwick Castle te gaan. Maar ook Londen mag niet ontbreken.
Voor een bezoekje aan Londen heb ik deze camping gevonden: ‘Abbey wood caravan club’, maar tips zijn welkom!

De afstanden vallen mij nog enigszins mee. Londen is een goede 500km (via de kanaaltunnel) en vanaf daar naar bijvoorbeeld Fort William (het begin van de Lochs) is 850km verder. Onderweg kom je dan langs het Peak- en Lake district en diverse steden dus genoeg mogelijkheden om wat tussenstops te maken.
In Newcastle kun je ook de boot terug pakken naar IJmuiden, dat scheelt heel veel kilometers. Helaas is dit voor ons geen optie (zeeziekte...).

Stonehenge zou ik ook heel graag willen zien. Maar dat is beter te combineren met Cornwall en/of Wales.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Op vakantie in Groot Brittanie, met de vouwwagen natuurlijk :-)
« Reactie #7 Gepost op: november 12, 2017, 07:35:40 pm »

Afgelopen jaar rondgetrokken van Beachy Head via Sidmouth naar Dartmoor, daarna Cornwall, omhoog naar Exmoor en uiteindelijk geeindigd in de Wye vallei op de grens met Wales. Veel gelopen (southwest coast path), wat minder gefietst, héél veel gezien en gedaan. Kan helaas geen foto's meer posten sinds Photobucket niet meer werkt, maar was echt zeer de moeite waard. Hebben uiteindelijk op 6 campings gestaan, steeds tussen de 4 en 7 nachten. Cornwall is inderdaad een aanrader, maar de overige gebieden deden er eigenlijk niet voor onder. Ontzettend vriendelijke bevolking. Wel verrassend veel aanspraak gehad op onze vouwwagen. Hebben diverse keren een 'rondleiding' kunnen geven.
Gelogd

DouweFlyer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Holtkamer Flyer
Re: Op vakantie in Groot Brittanie, met de vouwwagen natuurlijk :-)
« Reactie #8 Gepost op: november 13, 2017, 12:51:26 pm »

Afgelopen jaar naar Engeland geweest.
Eerst aantal dagen gestaan bij Londen op LeeValley Sewardstone. (http://www.visitleevalley.org.uk/).
Nette en praktische camping. Erg rustig, zeker voor een camping op ca. 50min. van centrum Londen.
Vanaf Harwich erg gemakkelijk aanrijden. Bus stopt op de camping en rijdt naar in 25 min. naar metrostation. Van daaruit 20 minuten naar Paddington.

Wanneer je nu de boor reserveert, gaat de aanhanger gratis mee. Met de optie om 24 uur vooraf te annuleren (ca. 50,= meerprijs) hoef je niet over het weer in te zitten.

Daarna naar Oxford gegaan en vervolgens terug naar East Anglia.
Afhankelijk van belangstellingen kan ik de National Trust Card aanraden. Soort museumjaarkaart voor zeer veel bezienswaardigheden (voornamelijk huizen en natuurgebieden) waar je dan gratis kunt parkeren en naar binnen kunt. Bij een beetje planning/ voorbereiding heb je de kaart er al na 6 huizen uit.

In 2010 met de kinderen (toen 8 en 10) via Dover langs zuidkust naar Cornwall geweest.
Gelogd

Polyidus

  • Gast
Op vakantie in Groot Brittanie, met de vouwwagen natuurlijk :-)
« Reactie #9 Gepost op: november 15, 2017, 12:27:03 pm »

Goeie tip! Inderdaad, National Trust membership is geweldig als je wat “Stately houses” en hun tuinen wil bezoeken. Een jaar-membership kan, maar er bestaan korte formules voor bezoekers aan de UK.
https://shop.nationaltrust.org.uk/national-trust-touring-pass/c56


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
« Laatst bewerkt op: november 15, 2017, 10:57:07 pm door Polyidus »
Gelogd

Iris

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 106
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018
Re: Op vakantie in Groot Brittanie, met de vouwwagen natuurlijk :-)
« Reactie #10 Gepost op: november 17, 2017, 08:38:38 am »

Wij gaan mogelijk ook naar Engeland volgend jaar, met oa een bezoekje aan Londen.
Hoe maken jullie de oversteek: per trein of overzetboot? Wat zijn de voor-/nadelen?
Wij wonen in Belgisch Limburg, dan is via Calais wellicht de aangewezen reisweg. Of vergis ik me daarin?
Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Op vakantie in Groot Brittanie, met de vouwwagen natuurlijk :-)
« Reactie #11 Gepost op: november 17, 2017, 01:01:49 pm »

De oversteek zal per boot gaan, waarschijnlijk via Calais, dat is de kortste tijd op zee. De trein is geen optie voor ons omdat onze auto op LPG rijdt.
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

Ellis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Eerst Trigano Alpha 2015, nu Holtkamper Cocoon Modulair 2015
Re: Op vakantie in Groot Brittanie, met de vouwwagen natuurlijk :-)
« Reactie #12 Gepost op: november 17, 2017, 06:34:47 pm »

Je kunt vanaf Calais oversteken, maar vaak is het vanaf Duinkerken goedkoper. Je zit dan een half uur langer op de boot, maar je bent vanaf nederland ook een half uurder in Duinkerken dan Calairs  8)

We zijn al heeeeeel vaak op en neer geweest. Als je vooral snel wilt, dan is de trein door de tunnel ook superrelaxed.

Trouwens als je graag naar schotland wilt, dan kan ik de overtocht ijmuiden-newcastle ook aanraden. Die kost wat meer (je slaapt op de boot), maar de volgende dag sta je in 2 uur rijden in Edinburgh.

Dat gezegd; ik zou wel kiezen wat je wilt zien/doen. Bv zuid engeland (Kent, Londen, Devon, Cornwall)
Of wales met misschien Somerset (ook heel leuk!), of schotland. Die laatste is een reis op zich.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Op vakantie in Groot Brittanie, met de vouwwagen natuurlijk :-)
« Reactie #13 Gepost op: november 17, 2017, 07:31:45 pm »


We zijn al heeeeeel vaak op en neer geweest. Als je vooral snel wilt, dan is de trein door de tunnel ook superrelaxed.


Wel een stuk duurder en uitgesloten met LPG. Wij pakken daarom ook de boot.
Gelogd

Ellis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Eerst Trigano Alpha 2015, nu Holtkamper Cocoon Modulair 2015
Re: Op vakantie in Groot Brittanie, met de vouwwagen natuurlijk :-)
« Reactie #14 Gepost op: november 18, 2017, 09:00:49 am »

Tja, tis kiezen tussen geld of tijd. Als je maar een weekend gaat, dan is de trein wel lekker. Dan staan wij binnen 4 uur op Engelse bodem. Maar met lpg gaat het niet inderdaad.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal