Er zijn meer factoren die de snelheid bepalen dan alleen de tempo 100 ontheffing. Uiteraard de vouwwagen zelf, maar ook de auto, de belading en zeker ook persoonlijke factoren. Vorig jaar hadden wij een andere auto (lichter) en andere vouwwagen (ouder). Harder dan 100 was praktisch onmogelijk en niet veilig, omdat de vouwwagen begon te slingeren en stuiteren. Nu een zwaardere auto en een lichtere vouwwagen met grote wielen. Je voelt direct dat het comfortabel rijdt en dat je rustig 110/120 kunt rijden, of niet. Wat is tijdsverschil als je uiteindelijk op locatie bent aangekomen. Over het algemeen rijd ik met het verkeer mee. In Duitsland zie je dat de vrachtwagens en caravans voornamelijk helemaal rechts rijden, in het midden mensen zonder haast en/of een vouwwagen en helemaal links opgefokte Nederlanders die eindelijk eens zo hard mogelijk met hun auto kunnen rijden om zo snel mogelijk voor de gehuurde stacaravan te kunnen zitten
Bij die groep heb ik overigens ook ooit gehoord, inmiddels ben ik er ook achter gekomen dat de reis er naar toe ook vakantie is en zul je mij rechts of in het midden vinden.
Je mag trouwens ook niet met een combinatie langer dan 7 meter op de derde rijstrook rijden.