Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »
 31 
 Gepost op: Vandaag om 11:11:46 am 
Gestart door TimS90 - Laatste bericht door cewi
Dan heb je ook nog de inhaalverboden voor vrachtwagens EN auto's met aanhanger. Deze beslaan in mijn ogen een groot deel van Duitsland. Ik vind rijden door Duitsland bijna niet te plannen door de vele files en nog meer baustelle die vaak vertraging opleveren.
Zou voor het Gardameer fijn 2 dagen inplannen  :)

 32 
 Gepost op: Vandaag om 11:11:45 am 
Gestart door Floortje - Laatste bericht door WimS
Wij gebruiken ook een porta potti.

Ik ben vast geurdoof, maar ik ruik de vloeistoffen echt niet!

 33 
 Gepost op: Vandaag om 10:58:45 am 
Gestart door TimS90 - Laatste bericht door 6ink
Er zijn meer factoren die de snelheid bepalen dan alleen de tempo 100 ontheffing. Uiteraard de vouwwagen zelf, maar ook de auto, de belading en zeker ook persoonlijke factoren. Vorig jaar hadden wij een andere auto (lichter) en andere vouwwagen (ouder). Harder dan 100 was praktisch onmogelijk en niet veilig, omdat de vouwwagen begon te slingeren en stuiteren. Nu een zwaardere auto en een lichtere vouwwagen met grote wielen. Je voelt direct dat het comfortabel rijdt en dat je rustig 110/120 kunt rijden, of niet. Wat is tijdsverschil als je uiteindelijk op locatie bent aangekomen. Over het algemeen rijd ik met het verkeer mee. In Duitsland zie je dat de vrachtwagens en caravans voornamelijk helemaal rechts rijden, in het midden mensen zonder haast en/of een vouwwagen en helemaal links opgefokte Nederlanders die eindelijk eens zo hard mogelijk met hun auto kunnen rijden om zo snel mogelijk voor de gehuurde stacaravan te kunnen zitten  :H Bij die groep heb ik overigens ook ooit gehoord, inmiddels ben ik er ook achter gekomen dat de reis er naar toe ook vakantie is en zul je mij rechts of in het midden vinden.  :) Je mag trouwens ook niet met een combinatie langer dan 7 meter op de derde rijstrook rijden.

 34 
 Gepost op: Vandaag om 10:46:00 am 
Gestart door TimS90 - Laatste bericht door GJT
Die afstand zou ik naar Frankrijk wel in 1 dag aandurven (bij voorkeur max 800-1000km echter). Door Duitsland en Oostenrijk echter niet meer. Vorig jaar hebben we zowel de heen als terugweg veel vertraging gehad als gevolg van files door veel werkzaamheden en drukte door vakantieverkeer. Na heel wat jaren ervaring in Frankrijk vind ik dat (we rijden meestal op zondag) veel fijner en vlotter rijden.

Hopelijk is het weer daar dit jaar beter. :O

 35 
 Gepost op: Vandaag om 10:24:18 am 
Gestart door TimS90 - Laatste bericht door OhPeeCee
De reis ernaartoe is ook vakantie, voor mij is dat het geval. Boek niks op voorhand en als de locatie ok wil ik nog wel eens wat langer blijven. We zeggen alleen, we gaan richting, vul maar in. Tijdsduur is gerelateerd aan de periode dat poezen in het pension kunnen verblijven .

Kijkend naar mijn boordcomputer van de auto zie ik dat, sinds dat de wagen in mijn bezit is, er een gemiddelde snelheid van 69 km/uur staat over zo een 45000 km. De vakantie van 2023 (Duitsland en Oostenrijk) bracht over een afstand van rond de 3600 km en een gemiddelde snelheid van 63,2 per uur. De vw heeft een tempo 100 keuring. Dus of de tempo 100 toegevoegde waarde heeft, soms wel op de Duitse autowegen, voor Frankrijk, 130km/u  en Belgie, 120 km/u lichter dan 750kg, is dit niet nodig kun je bij rustig verkeer kilometers maken.
Oostenrijk heeft, naar mijn laatste info, de tempo 100 ook aanvaard. Maar ja, veel reparaties en dat soort dingen is het toch lastig om de 100 te halen. Inhalen mag je dan al niet meer met een aanhanger dus ben je gedwongen tot het rijden in de baan van de vrachtwagens, ook heuvel of berg op en dat is wel zeuren. Hou je er niet aan dan komt er zo'n groen/wit volkswagen of audi naast je rijden die dan driftig zwaaiend jouw in de juiste baan dirigeert, en dat is jammer, want de auto die de vw trekt heeft geen moeite met de aanhanger. Meeste automobielen die een vw trekken hebben genoeg vermogen en koppel om met 90 de berg op te kunnen.

 36 
 Gepost op: Vandaag om 10:06:18 am 
Gestart door TimS90 - Laatste bericht door sanderv
Een sticker zonder deelstaat stickertje is inderdaad waardeloos.
Spannend wel, het Gardameer. Een plek die ik niet zou aandurven...

 37 
 Gepost op: Vandaag om 09:16:49 am 
Gestart door Floortje - Laatste bericht door Arie1984
Wij gebruiken ook een "porta potty" maar dan van het merk Enders. Aangeschaft toen de tweeling zindelijk werd (anders bleven we lopen...  :H ).
Ook wij gebruiken de biologische vloeistof, ruikt inderdaad veel aangenamer en ook inderdaad het voordeel van maar 1 vloeistof voor beide tankjes.

 38 
 Gepost op: Vandaag om 09:09:12 am 
Gestart door TimS90 - Laatste bericht door Vouwwagen_ABC

Dat 'keurmerk' is overigens gewoon het wapen van die ene deelstaat. Als je wagen is gekeurd in een andere deelstaat staat dat wapen er dus niet op.
Mijn VW en mijn aanhanger hebben beide dan ook een stikker zonder dat wapen.
Elke deelstaat gebruikt z’n eigen wapen. Zonder wapen niet geldig:
https://www.bussgeldkatalog.org/100er-zulassung/
Citaat
Muss die Plakette ein Siegel aufweisen?
Ja, ohne dieses ist sie nicht gültig und der Anhänger darf nicht mit Tempo 100 gefahren werden.

Die van mij heeft het wapen van Hannover.

 39 
 Gepost op: Vandaag om 08:45:36 am 
Gestart door Floortje - Laatste bericht door Drikusniet
Wij gebruiken ook een porta potty, maar die standaard vloeistoffen ruiken / stinken mij veel te sterk. Daarom gebruik ik nu de biologische, die vindt ik persoonlijk veel aangenamer ruiken en zijn makkelijker in gebruik, wanneer je hebt maar 1 soort vloeistof nodig.

 40 
 Gepost op: Vandaag om 08:36:24 am 
Gestart door TimS90 - Laatste bericht door Alex
Ik doe het rustig aan.
Tussen de 90 en 100 en dan kom ik meestal zo rond de 80 km per uur gemiddeld uit.
En de eerste dag rijden we ongeveer 10 uur maximaal.

Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal