Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Holtkamper Astro XL ervaringsdeskundigen gezocht  (gelezen 2681 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ellis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Eerst Trigano Alpha 2015, nu Holtkamper Cocoon Modulair 2015
Holtkamper Astro XL ervaringsdeskundigen gezocht
« Gepost op: september 03, 2018, 02:39:43 pm »

Ik heb wat vraagjes voor mensen met ervaring met een Holtkamper Astro XL!

Helaas hebben we afscheid moeten nemen van onze Trigano Alpha (lang en vervelend verhaal met meerdere botsende auto’s en een auto en vouwwagen die total loss zijn...)

Maar we gaan vol goede moed weer op zoek naar een nieuwe klapper!

Nu hebben we ons oog laten vallen op een Holtkamper Astro XL, daarom ben ik op zoek naar wat gebruikerservaringen!

Ik vroeg me bv af; hoeveel spullen kun je kwijt op het bed? De wagen die we gezien hebben is een hardtop, en dat heeft ook onze voorkeur (komt door die Alpha he  :P)
Zou je bv slaapzakken (3 keer) en een slaapmatje er op kunnen laten liggen? Bij de Alpha ging de klep dan niet meer dicht (de luifel zat er ook nog aan)

Verder, kun je de hele luifel en het achtertentje er aan laten zitten bij het klappen?

En is de holtkamper Astro XL altijd geschikt voor een tempo 100 sticker? Of zijn er dan nog aanpassingen nodig?

En tenslotte; zijn er veel voorkomende mankementen bekend waar we op moeten letten als we tweedehands een wagen kopen?

Alvast super bedankt!
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Holtkamper Astro XL ervaringsdeskundigen gezocht
« Reactie #1 Gepost op: september 03, 2018, 08:03:51 pm »

Dat is een minder leuke reden om een andere klapper te nemen! Hopelijk alleen materiële schade?
Gelogd

MarkvdV

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
Re: Holtkamper Astro XL ervaringsdeskundigen gezocht
« Reactie #2 Gepost op: september 03, 2018, 08:14:18 pm »

Ik heb wat vraagjes voor mensen met ervaring met een Holtkamper Astro XL!

Helaas hebben we afscheid moeten nemen van onze Trigano Alpha (lang en vervelend verhaal met meerdere botsende auto’s en een auto en vouwwagen die total loss zijn...)

Maar we gaan vol goede moed weer op zoek naar een nieuwe klapper!

Nu hebben we ons oog laten vallen op een Holtkamper Astro XL, daarom ben ik op zoek naar wat gebruikerservaringen!

Ik vroeg me bv af; hoeveel spullen kun je kwijt op het bed? De wagen die we gezien hebben is een hardtop, en dat heeft ook onze voorkeur (komt door die Alpha he  :P)
Zou je bv slaapzakken (3 keer) en een slaapmatje er op kunnen laten liggen? Bij de Alpha ging de klep dan niet meer dicht (de luifel zat er ook nog aan)

Verder, kun je de hele luifel en het achtertentje er aan laten zitten bij het klappen?

En is de holtkamper Astro XL altijd geschikt voor een tempo 100 sticker? Of zijn er dan nog aanpassingen nodig?

En tenslotte; zijn er veel voorkomende mankementen bekend waar we op moeten letten als we tweedehands een wagen kopen?

Alvast super bedankt!
Ja, wij hebben sinds een jaar een Astro XL met harde deksel!

Wij klappen de achtertent mee in. Op het standaard matras hebben we nog een IKEA dekmatras (tuddal 5cm), 2 slaapmatten voor de kinderen, 2 volwassen slaapzakken, 2 kinderslaapzakken en twee grote klapstoelen (die wel goed plat opvouwen). Tot nu toe nog geen problemen gehad om hem dicht te klappen  met die bagage erop, maar ik heb ook niet het idee dat er nog veel marge in zit.

Onze vouwwagen heeft de tempo 100 keuring maar ik weet niet of daar iets extra voor gedaan moest worden. We hebben in ieder geval de groene schokdempers erop zitten en de banden zijn van fatsoenlijk formaat. Mocht je meer details nodig hebben dan moet ik dat even uitzoeken.

We hebben behalve 1 kapotte loper van een rits nog geen ervaring met specifieke Astro gebreken dus daar kan ik je niet mee helpen.

Wij zijn tot nu toe erg tevreden met de Astro. Hij is redelijk snel in de basis op te zetten, en je kan hem naar believen uitbreiden met voortent, kuipzeil, voorluifel en keukenluifel.

Succes met je keuze!

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk

Gelogd

MarkvdV

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
Re: Holtkamper Astro XL ervaringsdeskundigen gezocht
« Reactie #3 Gepost op: september 03, 2018, 08:17:45 pm »

 En we klappen de luifel ook mee in.

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk

Gelogd

Ellis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Eerst Trigano Alpha 2015, nu Holtkamper Cocoon Modulair 2015
Re: Holtkamper Astro XL ervaringsdeskundigen gezocht
« Reactie #4 Gepost op: september 03, 2018, 10:39:49 pm »

Dat klinkt positief!
Ik heb ondertussen elders op het forum de uitgebreide instructies van een andere fanatieke astro eigenaar gevonden, daar staat ook heel veel info in!

En inderdaad gelukkig alleen materiele schade, een hoop gedoe met verzekeringen enzo, maar geen persoonlijk letsel, daar hebben we veel geluk mee gehad.
Gelogd

Ellis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Eerst Trigano Alpha 2015, nu Holtkamper Cocoon Modulair 2015
Re: Holtkamper Astro XL ervaringsdeskundigen gezocht
« Reactie #5 Gepost op: september 10, 2018, 03:55:48 pm »

Nog een nabrander; weet iemand tot welk jaar de astro xl gemaakt is?
Ik ben er al tegen gekomen van 2012, maar niet nieuwer. Is dt het laatste productiejaar?
Gelogd

MarkvdV

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
Re: Holtkamper Astro XL ervaringsdeskundigen gezocht
« Reactie #6 Gepost op: november 04, 2018, 05:59:44 pm »

En Ellis. Heb je nog een mooie Astro gevonden of zoek je in de lente weer verder?

Gegeven het gebrek aan reacties op je laatste vraag zou 2012 inderdaad wel eens het laatste productiejaar kunnen zijn geweest.

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk

Gelogd

Ellis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Eerst Trigano Alpha 2015, nu Holtkamper Cocoon Modulair 2015
Re: Holtkamper Astro XL ervaringsdeskundigen gezocht
« Reactie #7 Gepost op: november 04, 2018, 08:05:58 pm »

De zoektocht naar een nieuwe vouwwagen is even op een laag pitje gekomen. We hebben het geld van de verzekering nog niet binnen (ze hadden al gewaarschuwd dat dat wel even kon duren...) en bovendien staan er nu beduidend minder wagens op marktplaats ed.
Maar de astro staat nog steeds hoog op ons lijstje! Maar ik heb ook stiekem nog naar een combi camp country zitten kijken. We vinden die hardtops vooral heel fijn!

Dus we zoeken nog even verder!
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Holtkamper Astro XL ervaringsdeskundigen gezocht
« Reactie #8 Gepost op: november 05, 2018, 11:28:48 pm »

Maar ik heb ook stiekem nog naar een combi camp country zitten kijken....
Goed plan!
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal