Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Vegetarisch klappen  (gelezen 6229 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Vegetarisch klappen
« Gepost op: mei 16, 2018, 12:23:15 am »

Ik lees van alles over barbecues, skottelbraaien en legio recepten van vlees en vis en begin me af te vragen of het percentage vegetariërs/veganisten onder de klappers overeenkomt met het landelijke percentage(5%). Waar ik ook wel nieuwsgierig naar ben is of de vleeseters de moeite nemen om in ieder geval biologisch in te kopen. Mij lijkt dat wanneer je een natuurminnaar bent, en dat ben je als kampeerder, min of meer rekening houdt met dierenwelzijn. Of zie ik dat niet goed? 
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

muis

  • Gast
Re: Vegetarisch klappen
« Reactie #1 Gepost op: mei 16, 2018, 12:38:23 am »

Ik ben zeker geen vegetariër en biologisch koop ik soms. 

Ik verplaats deze vraag even naar algemeen, kokkerellen is voor recepten en ik zou zeggen: kom maar op met de vegetarische recepten in het kokkerellen gedeelte (dus niet in dit topic)
Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Vegetarisch klappen
« Reactie #2 Gepost op: mei 16, 2018, 01:18:55 am »

Wij zijn geen vegetariër. Probeer wel biologisch, maar het aanbod daarin vind ik wel erg summier, helaas. Soms doe ik ook een dag geen vlees, gewoon omdat het niet áltijd hoeft of omdat ik er geen zin in heb.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Vegetarisch klappen
« Reactie #3 Gepost op: mei 16, 2018, 02:09:49 am »

Ik ben beslist geen vegetariër. Ik hou van de natuur en eet hem dan ook graag. Liefst gemarineerd aan een stokje op de grill. Biologisch koop ik als andere versies er niet zijn, want de smaak en kwaliteit van met name biologische groenten is niet anders dan van niet biologische groenten. Alleen rond de kerst ga ik naar de groene slager voor een biologische vrolijke kip die een zo goed leven gehad heeft dat-ie 20 Euro per kilo moet kosten. En bij de coq au vin die ik daarvan maak is het verschil wel duidelijk te merken.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Vegetarisch klappen
« Reactie #4 Gepost op: mei 16, 2018, 07:13:52 am »

Geen vegetariër. Koop soms biologische maar vind het wel duur. En een goed stuk vlees gaat er altijd wel in. En over vegetariër heb ik zo mijn eigen mening.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Klapkuikuh

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 174
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
  • Het is binnen buiten dan warmer.
Re: Vegetarisch klappen
« Reactie #5 Gepost op: mei 16, 2018, 07:28:34 am »

Misschien heb ik het fout, maar ik krijg een beetje het gevoel mij te moeten verantwoorden.
Hier ook zeker geen vegetariër.
En ik zie het net als in het geloof, ik geloof zelf niet maar laat iedereen in zijn waarde.
Andersom heb ik daar vaak mijn twijfels bij.

Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Vegetarisch klappen
« Reactie #6 Gepost op: mei 16, 2018, 08:32:13 am »

Ik houd van een klein stukje vlees, dus dat eet ik 5 dagen per week graag bij mijn avondeten, de rest van de dag/week eet ik praktisch geen vlees(-waren). Ik eet vaak kip en vind het dan wel stukken lekkerder als dat een kip van de lokale boerderij is waar ze lekker hebben kunnen rondscharrelen.

Omdat ik graag gezond eet en ook rekening wil houden met het milieu ging mijn voorkeur uit naar biologisch eten. Maar sinds daar steeds meer feiten over bekend worden wordt dat steeds minder. Zoals hier ook beschreven: http://www.welingelichtekringen.nl/natuur-en-milieu/723834/biologisch-voedsel-niet-gezonder-niet-duurzamer-en-niet-lekkerder.html
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Vegetarisch klappen
« Reactie #7 Gepost op: mei 16, 2018, 11:11:44 am »

Ik eet bij voorkeur geen vlees. indien wel.. altijd beter leven.  mijn jongste dochter is overtuigd vegatrisch en daar passen w e ons bij aan. Moeilijk wel, want mijn vriendin kan een stukje vlees wel waarderen waar ik het dus totaal niet mis.

Het valt in het buitenland niet altijd mee omdat in supermarkten weinig kant en klaar vegatarische producten te vinden zijn, maar ach.. ik kook toch graag met vers en zeker in het buitenland kan je vaak weer wel mooie producten vinden. . Op een lokale markt vind je dan bijvoorbeeld noten. .

Helaas.. echt vaste recepten heb ik niet om te delen. ik kijk wat ik tegenkom en ga daar mee aan de slag. overigens altijd gewoon koken, heel soms een wegwerp bbq en nooit op zo'n schotelding.

Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Vegetarisch klappen
« Reactie #8 Gepost op: mei 16, 2018, 01:23:08 pm »

Misschien heb ik het fout, maar ik krijg een beetje het gevoel mij te moeten verantwoorden.
Hier ook zeker geen vegetariër.
En ik zie het net als in het geloof, ik geloof zelf niet maar laat iedereen in zijn waarde.
Andersom heb ik daar vaak mijn twijfels bij.
Activistische vegetariërs zullen ongetwijfeld stellen dat als jij het gevoel hebt je te moeten verantwoorden, je eigenlijk al weet dat wat je doet moreel verwerpelijk en schadelijk voor het milieu is of zou zijn. Dat klopt ook wel, maar dat is maar al te vaak in feite een selectieve verontwaardiging.
Gelogd

Skaihosh

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: 2023 tot ?? Combi-Camp Country Xclusive; 2018 tot 2023 Trigano Vendome GL 1998
  • Van bouwwagen naar vouwwagen ;-)
Re: Vegetarisch klappen
« Reactie #9 Gepost op: mei 16, 2018, 01:48:14 pm »

De eerste keer klappen moet nog gaan gebeuren (misschien dit weekend 1e testje, vrijdag eerst eens uit de stalling halen), maar thuis niet vegetarisch, op vakantie nooit vegetarisch, dus vegetarisch klappen gaat 'm niet worden.

Maar procentueel ligt dit topic nog aardig op schema zo te zien :)
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Vegetarisch klappen
« Reactie #10 Gepost op: mei 16, 2018, 01:59:44 pm »

Nope. Elke dag een (al dan niet kleine) portie vlees/vis. Bio kopen is vaak veel te duur. Fruit of asperges koop ik heel soms bij de boer, eieren bij de buren, maar dat is eerder uit gemak en omdat het daar goedkoper is.
Ergens is dat hypocriet misschien, maar als je met z'n vieren bio wil leven, komt dat erg duur uit en heb je veel minder keuze.

We letten er wel op om zo veel mogelijk seizoensgroenten te eten, we proberen geen eten weg te gooien en sorteren (thuis) nauwgezet ons afval. Da's al een stapje in de 'goeie' richting.

Ik zie de logica tussen kamperen en natuurliefhebber zijn ook niet echt eigenlijk. Op zich zijn we redelijke natuurliefhebbers, maar om nu te zeggen dat wij, omdat we een vouwwagen hebben, meer van de natuur houden dan onze buren die op hotel gaan, niet op reis gaan of een huisje huren, daar zie ik echt geen logica in.  De vouwwagens hangen altijd achter de auto, wat toch geen superpropere manier is om op vakantie te gaan. Vorig jaar heb ik op vakantie 6000km met de auto gereden.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Vegetarisch klappen
« Reactie #11 Gepost op: mei 16, 2018, 02:24:43 pm »

Wij eten zoveel mogelijk biologisch en bewust.  We eten tegenwoordig minder vlees en kiezen voor beter leven.

Vanwege ziekte en voedingsintoleranties binnen ons gezin hebben we ons daarin moeten verdiepen. Sinds we bewuster en gezonder eten merken we een aanmerkelijk positief verschil. Voor ons niks meer uit pakjes en gefermenteerde rotzooi.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Vegetarisch klappen
« Reactie #12 Gepost op: mei 16, 2018, 05:16:12 pm »

Voor alle duidelijkheid: hoewel wij beiden overtuigd vegetariër zijn is de vraag vooral gesteld uit nieuwsgierigheid en omdat ik weinig tot niets gezien heb op dit mooie forum aangaande het onderwerp.
Iedereen eet wat die wil, zo simpel is dat, maar desondanks zal ik binnenkort wat fijne recepten posten onder 'kokkerellen'.
@metalpe
De relatie natuurliefhebber en kamperen is voor ons evident, we verblijven alleen maar op kleine natuurcampings en maken zo weinig mogelijk kilometers. Dat we daarvoor brandstof verbruiken is een gegeven, maar een vouwwagen achter de fiets is geen optie :N
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Vegetarisch klappen
« Reactie #13 Gepost op: mei 16, 2018, 05:31:47 pm »

Ieder zijn ding he.

Wij zijn echte carnivoren en bourgondiers (belgen he  :) ).
Dagelijks heb ik voor het werk te maken met vega,gluten vrij enz... en probeer het voor iedereen zo lekker mogelijk te maken.
Voor onszelf graag een stuk vlees met vet aan wat een heerlijke smaak geeft en je hoeft het vet niet op te eten.
Tegenwoordig zie ik niet anders dan mager vlees in de winkels liggen wat de smaak zeker niet ten goede komt helaas.

We gaan wel eens kijken naar recepten van de topicstarter,je weet nooit he. :)
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Vegetarisch klappen
« Reactie #14 Gepost op: mei 16, 2018, 05:55:09 pm »



@metalpe
De relatie natuurliefhebber en kamperen is voor ons evident, we verblijven alleen maar op kleine natuurcampings en maken zo weinig mogelijk kilometers. Dat we daarvoor brandstof verbruiken is een gegeven, maar een vouwwagen achter de fiets is geen optie :N

Dan begrijp ik het ;)
Nu, ik schat dat met de auto + vouwwagen naar Z-Frankrijk/Spanje, en daar een maand kamperen (zelf elke avond koken) wel een massa minder uitstoot en afval teweegbrengt dan met het vliegtuig naar Turkije en daar even lang in een all-in resort te gaan. Je zit sowieso dichter bij de natuur.


Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal