Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: vouwwagen alleen op te zetten  (gelezen 8634 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caspers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 84
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi T&T
Re: vouwwagen alleen op te zetten
« Reactie #15 Gepost op: augustus 04, 2020, 09:14:41 am »

Weet u of je bij De Wit het opzetten en inklappen kan testen? Ik moet toegeven, ik was totaal niet naar Campooz aan het kijken, maar nu, hoe meer ik die bekijk, hoe geweldiger ik 'm vind.
Campooz ziet er mooi uit maar qua gemak tipt het niet aan het Camplet uitklap systeem of HK en voor 1 persoon is de Lazy Jack inclusief tentje uitdagend.

Check ook de ruimte die een keuken inneemt in de bak. Check YouTube trouwens voor uitklap filmpjes zonder editing, dus real-time uitklappen door 1 persoon zonder timelapses of skips.

Sent from my GM1913 using Tapatalk

Gelogd

Baai

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: cabanon manga
Re: vouwwagen alleen op te zetten
« Reactie #16 Gepost op: augustus 04, 2020, 09:33:38 am »

Ik ben een moeder alleen met, inmiddels 2 pubers. Ik kampeer met een HK Flyer. Dat is voor mij op alle fronten goed te doen. Een tweepersoonsbed en op de deksel ruimte voor 2 personen,  kinderen evt in een stapelbed.

Mijn broer had deze en was daar tevreden over, maar voor mij leek me die niet zo handig. Ik vond het er wat rommelig uitzien dat al hun bakken met gerief in dat tussenstuk stonden, met zitbanken waar je toch nooit op zit. En het leek wel alsof de kinderen in een put moesten stappen voor hun tentje.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: vouwwagen alleen op te zetten
« Reactie #17 Gepost op: augustus 04, 2020, 03:14:59 pm »

Bijzonder!
Misschien ligt het aan de campings waar je staat, of wie je bent :) , maar onze ervaring is dat mensen altijd zeer behulpzaam zijn. Soms is het meer de vraag hoe kom je na de hulp weer netjes van ze af.....
Maar als ik zelf iemand bezig zie die iets mist, handje nodig heeft, of kinderen die even "teveel" zijn dan vraag ik altijd of ik behulpzaam kan zijn.
Tja. we kwamen aan. Bekeken de plaats, koppelden de Jametic en later de Cocoon af en schoven die op zijn plek. dat ging altijd vlot en zonder haperen. Dan komen mensen ook niet vragen of ze kunnen helpen. en normaliter stond het spulletje in een half uur en had men vaak nog niet eens door dat we er waren. Vooral de Cocoon ging altijd lekker soepel. En ik zou ook niet weten waar een vreemde mee zou moeten helpen. Hooguit met het op de plaats duwen van de klapper. Van de rest weten ze zeer waarschijnlijk niets van af en ben je die hulp liever kwijt dan rijk denk ik maar.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: vouwwagen alleen op te zetten
« Reactie #18 Gepost op: augustus 04, 2020, 03:15:22 pm »

Bijzonder!
Misschien ligt het aan de campings waar je staat, of wie je bent :) , maar onze ervaring is dat mensen altijd zeer behulpzaam zijn. Soms is het meer de vraag hoe kom je na de hulp weer netjes van ze af.....
Maar als ik zelf iemand bezig zie die iets mist, handje nodig heeft, of kinderen die even "teveel" zijn dan vraag ik altijd of ik behulpzaam kan zijn.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

muis

  • Gast
Re: vouwwagen alleen op te zetten
« Reactie #19 Gepost op: augustus 04, 2020, 06:32:55 pm »

Mijn broer had deze en was daar tevreden over, maar voor mij leek me die niet zo handig. Ik vond het er wat rommelig uitzien dat al hun bakken met gerief in dat tussenstuk stonden, met zitbanken waar je toch nooit op zit. En het leek wel alsof de kinderen in een put moesten stappen voor hun tentje.
Tja,  bij mij is dat inmiddels mijn inloopkast / badkamer,  toen er nog wel geslapen werd op de deksel  gingen ze via de deur, niet via het tussenstuk.  Dat hielden we dicht. Mijn kinderen slapen inmiddels al geruime tijd in een eigen tentje
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: vouwwagen alleen op te zetten
« Reactie #20 Gepost op: augustus 04, 2020, 06:43:35 pm »

Persoonlijk vond ik het openklappen van de trigano Galleon (dubbelklapper) makkelijker dan van onze Teun TT4 (nu te koop als Alpenkreuzer Parade) ik kan het wel alleen maar het vraagt wat handigheid. De tent opzetten is een ander verhaal, dat is nu gewoon veel makkelijker. Nou ja... eigenlijk het opruimen. Wij hebben geen vaste keuken maar een vouwkeuken. Dat bevalt me ook echt supergoed. Sommigen gebruiken een keuken vooral ook als extra bergruimte maar de bak heeft bergruimte genoeg. De cc Flexi is wat dat betreft vergelijkbaar. 

 Is zo’n opus achtige niet eigenlijk een slimmere oplossing voor je?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: vouwwagen alleen op te zetten
« Reactie #21 Gepost op: augustus 04, 2020, 06:47:59 pm »

Trouwens.. als je het beddegoed (wat he daar ook voor gebruikt) direct na het seizoen wast en op de bedden legt en zo de wagen alvast dichtklapt dan scheelt dat al best wat ruimte. De camplet kan van achter volgens mij ook open en zo kan je kratjes naar binnen schuiven. De dakkoffer kan ook op de camplet. Mss is het zo meer haalbaar voor je.   Een Camplet is wel een erg lekker handelbare wagen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: vouwwagen alleen op te zetten
« Reactie #22 Gepost op: augustus 04, 2020, 06:53:31 pm »

Weet u of je bij De Wit het opzetten en inklappen kan testen? Ik moet toegeven, ik was totaal niet naar Campooz aan het kijken, maar nu, hoe meer ik die bekijk, hoe geweldiger ik 'm vind.
Bij de Wit weet ik niet maar denk dat dat zeker wel kan bij de vouwwagenzaak in Amersfoort
« Laatst bewerkt op: augustus 05, 2020, 07:21:05 am door Jeronimo »
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Baai

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: cabanon manga
Re: vouwwagen alleen op te zetten
« Reactie #23 Gepost op: augustus 04, 2020, 09:53:04 pm »

Ik ben nog even in een vouwwagenzaak gaan piepen. De Campooz leek me leuk, maar als ik hem in het echt zag, lijkt het me iets minder praktisch. De laadbak is wel heel erg groot, niet zo simpel om via het luik onder het bed aan al dat gerief te kunnen. De kar zelf voor achter de wagen is ook zeer groot, ik heb het liever compacter.

Dus ik kijk dan toch weer naar de Cabanon Manga, maar dan misschien toch beter zonder bermkeuken. Ik hoop dat er genoeg plaats is in de bak voor een plooikeuken, al het kookgerief en dan nog al de rest dat je wilt meesleuren. Maar met wat puzzelen moet het wel lukken. Mijn tunneltent nu zet ik ook probleemloos op mijn eentje op, dus ik heb er vertrouwen in dat dit ook moet lukken.
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: vouwwagen alleen op te zetten
« Reactie #24 Gepost op: augustus 04, 2020, 10:20:33 pm »

Vraag anders of je de manga mag uitklappen. Dan kun je kijken of je de stangen die je in en uit elkaar moet schuiven om het frame te stabiliseren in je eentje voor elkaar krijgt. En de bedden klappen is ook best zwaar, al kun je bij de nieuwere modellen misschien de poten vasthouden, bij de oudere trek je dan de schroeven uit de bodemplaat ::)
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: vouwwagen alleen op te zetten
« Reactie #25 Gepost op: augustus 05, 2020, 09:25:07 am »

Ik zou sowieso niet voor een dubbelklapper gaan maar voor een 123 systeem.
Ik had eerst een Mercury en als je dan voor 1 nacht staat staat je koelkast en de keuken, en alles wat niet in het gangetje past etc buiten (regen..). Je hebt dan echt niks ruimte. Qua opzetten is het echt een heel ding, zo'n Mercury.

Nu een trigano Odyssee en die kan ik in m'n eentje prima opzetten, al doen we het meestal met 2.  Als je nu enkel het slaapgedeelte zet, staat de voortent er automatisch bij. Afgelopen 5 dagen hebben we zo gestaan, dat kan prima als je een plek met veel natuurlijke schaduw hebt. Toen stonden we op 45minuten helemaal gesteld, waterpas, keuken erbij, stroom, alles uitgepakt (geen luifel, geen vloer).  Luifel en vloer (leggen we 9 van de 10 niet) etc erbij, gaat toch richting 1u15-1:30. Maar dat is dan ook het dakkoffer en zo, alles van a tot z, om Lang te staan.

Als je die niet mooi vindt, wat ik begrijp want smaken verschillen (en qua kleur vind ik de Mercury zelf ook nog steeds mooier), zijn er genoeg varianten op de odyssee, zoals de complets en de combi camp, jametic..

Je hebt ook de campooz en holtcamper etc, die vind ik ook mooi, maar ik zou de kinderen liever niet op de 'grond' leggen. Vanaf de dag dat zij in een tentje slapen, is zoiets denk ik wel nog handiger/sneller, maar dat heb ik van horen zeggen ;)

Kijk dat je zeker een jaargang hebt met easy load, zodat je de bak thuis kan vullen, en zodat op de camping, als'ie op staat, het bed ook in de andere richting open kan, zodat je niet alles door een klein gaatje moet schuiven.

De keuken is wel iets om over te denken..
In een keuken zit alles. Als je geen keuken hebt, moet je alles apart meenemen, wat veel plaats inneemt. Een keuken zou mijn voorkeur zijn. Met wielen is rijden nooit een probleem. 't Is enkel het momentje dat je ze er 'af' heft, wat niet zo handig is alleen...

Succes alleszins, met de zoektocht!

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

Baai

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: cabanon manga
Re: vouwwagen alleen op te zetten
« Reactie #26 Gepost op: augustus 08, 2020, 09:54:34 pm »

Ik begin nu meer en meer overtuigd te geraken van de combi camp flexi. Met die vario luifel is die best wel nog mooi. Ik zie dat er toch enkele T&T's tweedehands te koop staan.
Het zou sowieso pas voor volgende zomer zijn, dus ik heb nog tijd.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: vouwwagen alleen op te zetten
« Reactie #27 Gepost op: augustus 09, 2020, 12:36:44 am »

Wij staan met onze CC Flexi T&T op het najaarsklapweekend. Voel je “vrij” om even te komen gluren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 162
Re: vouwwagen alleen op te zetten
« Reactie #28 Gepost op: augustus 18, 2020, 03:13:27 pm »

Kijk ook eens bij Buite Lewe, net als vele andere merken snelklappers en door 1 persoon op te zetten. Wel net als o.a. de Campooz een Trailer tent met een bagagewagen als basis. Door plastic bakken te gebruiken met wieltjes (o.a. verkrijgbaar bij de Ikea) en een stang met een haak kan je uiteraard makkelijk de bagagewagen vullen. De Buite Lewe kan ook aan de voorkant deels open en optioneel helemaal. Dat laatste werkt natuurlijk alleen maar zolang je geen disselbak en/of fietsendrager op de dissel monteert.
Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: vouwwagen alleen op te zetten
« Reactie #29 Gepost op: augustus 18, 2020, 06:03:45 pm »

Kijk ook eens bij Buite Lewe, net als vele andere merken snelklappers en door 1 persoon op te zetten. Wel net als o.a. de Campooz een Trailer tent met een bagagewagen als basis. Door plastic bakken te gebruiken met wieltjes (o.a. verkrijgbaar bij de Ikea) en een stang met een haak kan je uiteraard makkelijk de bagagewagen vullen. De Buite Lewe kan ook aan de voorkant deels open en optioneel helemaal. Dat laatste werkt natuurlijk alleen maar zolang je geen disselbak en/of fietsendrager op de dissel monteert.

Krijg je voor iedere aantoonbare Buite Lewe reclame uiting €100 korting?  :P
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal