Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Meivakantie 2021  (gelezen 4545 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tessabrenninkmeijer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 64
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Lazy Jack
Meivakantie 2021
« Gepost op: februari 12, 2021, 05:47:32 pm »

Beste allemaal,

Wij willen heel graag in onze meivakantie lekker 2 weken gaan klappen (va 1 t/m 14 mei). Het plan is/was zuid-Frankrijk. Een beetje zon opzoeken dachten we. Maar meneertje Corona lijkt misschien wel wat roet in het eten te gooien.....

Toch willen we graag op vakantie. Nederland is dus dan optie 2 (als dat wel mag). Maar in mei kan het natuurlijk behoorlijk fris zijn in Nederland. Mijn vraag is dus eigenlijk, is kamperen in de meivakantie in Nederland goed te doen? En zo ja ook met kleine kindjes (2 en 4 jaar).

Wat zijn jullie ervaringen, hoe gaan jullie om met eventueel kou en regendagen? Wij houden van onze Malawi 2.0. Maar om een dag met 2 kinderen en een hond  opgesloten te zitten in een vouwwagen lijkt me niet echt heel prettig.....

Kortom ik hoor graag veel meivakantie ervaringen (ook met minder weer). Zodat ik ook dit avontuur aandurf.

Groetjes Tessa
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Meivakantie 2021
« Reactie #1 Gepost op: februari 12, 2021, 06:11:05 pm »

Wacht de covid regels af die dan nog van toepassing zijn. In mei kan het zeer fraai zijn, nachttemperatuur kan nog wel  eens laag zijn. Volg de weer berichten een week, 10 dagen voordat je weg wilt. Kinderen zullen vermaakt moeten worden door hun ouders, neem spel en sport mee.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
« Laatst bewerkt op: februari 12, 2021, 06:25:36 pm door OhPeeCee »
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Meivakantie 2021
« Reactie #2 Gepost op: februari 12, 2021, 07:50:19 pm »

In mei kan het fris zijn zowel overdag als in de nacht.
Maar overdag kan het ook al heerlijk zijn. Fleecedekens mee en het is prima te doen.
Wij hebben een livingstone ook niet groot, maar wij kunnen de luivel afsluiten. Das behoorlijk wat extra ruimte, nu waren onze 3 kids wel tieners in die tijd, dus ook wat meer ruimte nodig.
Wij boeken in de zomer een kleinere camping in de meivakantie kiezen we een grotere zodat er wat meer binnenactiviteiten zijn.
En ook op het bed kun je prima chillen in de avond:)6]
Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Meivakantie 2021
« Reactie #3 Gepost op: februari 12, 2021, 08:21:30 pm »

Wij zijn 6 jaar in de mei vakantie wezen kamperen in Nederland (vorig jaar ging helaas door corona niet door). We hebben de meivakanties altijd in Zeeuws Vlaanderen en op Texel  door gebracht. Onze dochter was 4 toen we starten met de meivakanties. We hebben de eerste 5 jaar altijd naar campings gekeken met wat faciliteiten zoals een binnenspeeltuin of binnenzwembad en animatie. Zo hebben de kinderen ook bij slechte dagen op de camping, maar buiten de tent, ook wat te doen. Echter nu met corona zullen dit soort faciliteiten ook vaak gesloten zijn en mis je een alternatief voor slechte dagen. Echt heel slechte dagen waarin je niets kunt hebben maar twee keer meegemaakt. 1 keer windkracht 9 met uitschieters van windkracht 10 en regen en 1keer (toen hadden we ook al omgeboekt naar een stacaravan) hebben we echt een dag met veel hagel gehad en die bleef ook anderhalf uur liggen. Meestal als het regent zijn er ook wel langere droge periodes om gewoon er lekker erop uit te gaan. De temperaturen kunnen erg variëren van overdag rond het vriespunt tot 25 graden. De nachten zijn vaak niet boven de 10 graden, ook bij mooi weer, dus zorg voor goede slaapzakken/kruiken/ extra fleecedekens enz. Ook nachten met -2 komen voor terwijl het overdag 20 graden is.  Dus kijk echt van te voren wat het weer wordt en boek dan pas en kijk wat de corona regels doen. Zeker bij slechter weer is het heerlijk om in een warm cafe even een kop koffie te pakken of iets binnen te bezoeken.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Meivakantie 2021
« Reactie #4 Gepost op: februari 12, 2021, 09:35:00 pm »

Het kan fris zijn maar ook heel warm.  Vaak sluit het klapweekend aan op de meivakantie,  we hebben alles gehad van hagel en nachtvorst tot stralend weer met 27 graden.

Tegen de kou, warme kleding, een kacheltje met omvalbeveiliging fleechedekentjes, daarvan kun je ook 'zakken' maken voor in de slaapzak en een elektrische deken in bed. 

Petflessen kun je vullen met heet water als kruik.

Wat ik altijd fijn vond voor mijn kinderen toen ze klein waren was een picknickkleed met waterdichte achterkant om op te spelen.  Verder regenbroeken, kaplaarzen en genoeg droge sokken ::)
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Meivakantie 2021
« Reactie #5 Gepost op: februari 12, 2021, 11:35:54 pm »

De meivakantie is 1 van uitersten qua weer is onze ervaring. Maar waar we zeker niet zonder willen is onze Zibro laser kachel. In de avond koelt het toch vlot af. Verder goede slaapzakken meenemen.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Meivakantie 2021
« Reactie #6 Gepost op: februari 13, 2021, 02:47:33 am »

Ik sluit me aan bij voorgaande reacties. Omdat je niet kan voorspellen hoe het weer is in die periode, zijn wij ook nooit 14 dagen weg geweest, maar maximaal 7 dagen. Wanneer je 14 dagen top weer hebt vermaak je je altijd wel. Maar wanneer 50% (of meer) van de dagen niet geweldig zijn, wordt het moeilijk om je te blijven vermaken wanneer je 14 dagen weg bent. Ook in zuid Frankrijk heb je in die periode het weer niet zeker en is er minder reuring.
Mijn advies is blijf dichter bij huis en ga niet voor de volledige 14 dagen maar voor een week en neem eventueel een optie op een tweede week. Is het die eerste week fijn en vermaak je je prima, dan verleng je. Is de eerste week matig en de vooruitzichten zijn niet veel beter, dan pak je in en ben je in een halve dag weer thuis.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Tessabrenninkmeijer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 64
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Lazy Jack
Re: Meivakantie 2021
« Reactie #7 Gepost op: februari 13, 2021, 09:32:58 am »

Dank voor de fijne bruikzame antwoorden. Het Nederland plan in trouwens camping lange paal op Vlieland. De camping is heel basic maar het eiland biedt mega veel mogelijkheden op Max een kwartier fietsen. Het eiland kennen wij in elk seizoen op ons duimpje dus dat komt wel goed. Idd de kachels gaan mee.... ook willen we pas gaan als zeker is dat de horeca, het zwembad en de bowlingbaan, ect ect open zijn. Zo kunnen we idd met slecht weer een dagje gaan zwemmen, bowlen of in een strandtent bij een vuurtje spelletjes spelen. Als alles nog dicht moet blijven vanwege Corona dan blijven we helaas thuis.

Gelukkig hebben wij wel redelijk doorgewinterde kinderen. De oudste speelt op een buiten BSO (BSO die lijkt op de scouting)  en de jongste op een een boerderij crèche waar hij oa buiten slaapt. Geen binnen kinderen dus. Met laarzen en regenpakken aan in de plassen stampen en door de regen rennen is ongeveer hun lievelings spelletje. Mijn zorg, krijg ik die natte regenpakken ooit weer droog l, hoe vochtig wordt mijn tent ect ect.

Maar ik denk dat we er voor gaan, mits de horeca open is. En idd goede tip om korter te boeken zodat je bij slecht weer zonder schuld gevoel weg kan.

Thanx!!!
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Meivakantie 2021
« Reactie #8 Gepost op: februari 13, 2021, 09:12:10 pm »

Gewoon doen. Wij staan al jaren in de meivakantie in Zeeland, mits inderdaad met een fatsoenlijke kachel is dit meer dan prima te doen. Temperatuur varieerde van 5 tot 25 graden, maar het kampeerplezier is altijd 100%  :)
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Meivakantie 2021
« Reactie #9 Gepost op: februari 15, 2021, 09:29:20 am »

Dank voor de fijne bruikzame antwoorden. Het Nederland plan in trouwens camping lange paal op Vlieland. De camping is heel basic maar het eiland biedt mega veel mogelijkheden op Max een kwartier fietsen. Het eiland kennen wij in elk seizoen op ons duimpje dus dat komt wel goed. Idd de kachels gaan mee.... ook willen we pas gaan als zeker is dat de horeca, het zwembad en de bowlingbaan, ect ect open zijn. Zo kunnen we idd met slecht weer een dagje gaan zwemmen, bowlen of in een strandtent bij een vuurtje spelletjes spelen. Als alles nog dicht moet blijven vanwege Corona dan blijven we helaas thuis.

Gelukkig hebben wij wel redelijk doorgewinterde kinderen. De oudste speelt op een buiten BSO (BSO die lijkt op de scouting)  en de jongste op een een boerderij crèche waar hij oa buiten slaapt. Geen binnen kinderen dus. Met laarzen en regenpakken aan in de plassen stampen en door de regen rennen is ongeveer hun lievelings spelletje. Mijn zorg, krijg ik die natte regenpakken ooit weer droog l, hoe vochtig wordt mijn tent ect ect.

Maar ik denk dat we er voor gaan, mits de horeca open is. En idd goede tip om korter te boeken zodat je bij slecht weer zonder schuld gevoel weg kan.

Thanx!!!
Hier ook geregeld in de Mei vakantie gaan kamperen met kinderen vanaf 1 jaar. Die kinderen vermaken zich wel ook in de regen/kou. Goede regenpakken is dan wel fijn idd. Die drogen redelijk snel omdat daar geen stof inzit. Extra veel sokken en extra broeken is wel fijn. Als het kan van technisch materiaal wat sneller droogt, ook voor jezelf  :#.
Drogen kan soms ook in het washok of de gemeenschappelijke binnen ruimte maar is afhankelijk van de camping en nu niet zeker dat het open is ivm COVID. Verder kachel mee en overdag actief zijn en in de avond wat eerder je bed in. Als het echt te koud of slecht weer is dan gaan we niet maar meestal is het laat in mei wel ok kampeer weer. Nu met COVID wachten we echt af of zwembad etc. open zijn zelfs in de zomervakantie wil ik niet op een half open camping zitten met de kinderen. Maar dat is erg persoonlijk.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Meivakantie 2021
« Reactie #10 Gepost op: februari 15, 2021, 10:02:09 am »

In mei hebben wij enkel het verlengde weekend van hemelvaart, dus geen echte vakantie. We hebben wel twee weken paasvakantie.


Echter nog niet vaak de kans gehad om in die twee periodes op verlof te gaan. De agenda's zitten dan meestal veel te vol.


Wel eens een keer begin juni weg geweest voor een verlengd weekend en toen ook temperaturen rond het vriespunt en 's nachts zwaar er onder gehad. Extra lagen kleren hebben de oplossing geboden.


Wij zoeken nu meestal geen campings uit met zwembaden of veel van dergelijke facciliteiten, daar we overdag meestal toch buiten de camping dingen bezoeken en doen of gaan wandelen.




Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Meivakantie 2021
« Reactie #11 Gepost op: februari 15, 2021, 11:13:10 am »

Wij kamperen ook altijd rond de hemelvaart in mei en het weer is inderdaad erg wisselend. We hebben dagen gehad die vergelijkbaar zijn met de zomer van boven de 20 graden. Ook weken van kou en regen dus tja ....... garanties heb je niet. Dat is ook eigenlijk wat ons betreft het enige nadeel van het voorjaar, verder alle voordelen van kamperen en vrij zijn.

Als je in het voorjaar weg wil zijn warme slaapzakken , goede luchtbedden voor de kinderen en eventueel een kachel wel lekker. De weersverwachtingen zijn tegenwoordig aardig goed dus weet je wat je mee moet nemen :-)

Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Meivakantie 2021
« Reactie #12 Gepost op: februari 15, 2021, 09:20:56 pm »

Overigens hebben wij afgelopen jaar vanwege iets met een voucher  :O ook in oktober op de camping gestaan (ook Zeeland). Ook zeer goed bevallen  :)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal