Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: air barrier grondzeil  (gelezen 3235 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

claudia2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 60
air barrier grondzeil
« Gepost op: juni 14, 2016, 01:30:09 pm »

Goede middag

Binnen een 3 tal weekjes vertrekken we terug naar het zuiden....en ik wil het ieder jaar praktischer, tijd winnen, meer vakantie :-)

Ik vraag mij af...leggen jullie nog iets onder het air barrier grondzeil of niet....ondertussen leggen wij al 3 grondzeilen :( dat vraagt tijd....niet alleen om te leggen maar vooral om terug in te pakken)

- zo n blauw afdekzeil
- de air barrier
- gaatjestapijt

Misschien kan ik wel eentje minder leggen?

Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.415
  • Merk: kampeermiddel : CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: air barrier grondzeil
« Reactie #1 Gepost op: juni 14, 2016, 01:53:23 pm »

Wij gebruiken schildersfolie/plastic als onderleg, dan grondkuipzijl en dan tent tapijt...Wij spenderen daar eigenlijk juist  weinig tijd aan..
 
Schildersplastic gaat na de vakantie de prullebak in  :o
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: air barrier grondzeil
« Reactie #2 Gepost op: juni 14, 2016, 02:14:23 pm »

Maar bij sommige campings is schilders plastic verboden. Vraag of je het wel mag gebruiken. Wij gebruik uit ervaring eco/wortel doek dan grondzeil.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.415
  • Merk: kampeermiddel : CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: air barrier grondzeil
« Reactie #3 Gepost op: juni 14, 2016, 02:17:39 pm »

In de 15 jaar dat wij kamperen heeft nog geen enkele campingeigenaar me daar op aan gesproken..Overigens vouwen/rollen we het netjes weer terug, zodat het eigenlijk ook niet te zien is voor anderen, maar toch :+
Kaleplekken krijgen ze toch wel op het gras, of er nou een grondkuipzijl bisynol op ligt of blauwzijl of schildersfolie...  :**
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 1999
Re: air barrier grondzeil
« Reactie #4 Gepost op: juni 14, 2016, 05:11:44 pm »

wij leggen de air barrier direct op de grond, dus niets er onder.  Die wordt dan wel weer vies aan de onderkant.
Ik ben juist aan het overwegen of ik er toch geen worteldoek /ecodoek onder leg dat wat groter is zodat ik het kan terugslaan op de flappen, zodat die niet zo vies worden, want dat vind ik juist weer zo'n vervelend en tijdrovend werk. Maar dan moet je eigenlijk een heel groot doek kopen, waar je ook de wagen op zet en of dat nu weer handig is?
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: air barrier grondzeil
« Reactie #5 Gepost op: juni 14, 2016, 10:38:18 pm »

Ik heb dit jaar schermdoek uit de kassenteelt gebruikt. Via MP gratis een stuk van 4.40x70m opgehaald. De man was blij dat hij het kwijt kon. We knippen er een stuk af wat groter is dan de wagen en voortent en mikken het na de vakantie weg. Met dit stuk kunnen we ca 5 jaar vooruit. Gaat prima en kost niets.
Gelogd

claudia2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 60
Re: air barrier grondzeil
« Reactie #6 Gepost op: juni 15, 2016, 10:24:49 am »

Alvast bedankt voor de reacties...

Hm schildersplastiek inderdaad wel gemakkelijk de vuilbak in maar ik gooi niet zo graag dingen weg....en ik hou de vouwwagen graag netjes dus heb ook graag dat de grondzeilen netjes blijven :-)
dus.....gewoon dan maar de 3 zeiltjes.

Nog 2 weekjes.....spannend altijd ieder jaar opnieuw....
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: air barrier grondzeil
« Reactie #7 Gepost op: juni 15, 2016, 07:47:05 pm »

In de 15 jaar dat wij kamperen heeft nog geen enkele campingeigenaar me daar op aan gesproken..Overigens vouwen/rollen we het netjes weer terug, zodat het eigenlijk ook niet te zien is voor anderen, maar toch :+
Kaleplekken krijgen ze toch wel op het gras, of er nou een grondkuipzijl bisynol op ligt of blauwzijl of schildersfolie...  :**
Wij ook niet, misschien komt dat ook wel omdat we die campings proberen te vermijden.  :P

Afgelopen jaar lukte dat niet, eigenlijk moet ik zeggen niet op gelet bij boeken van hohencamping königskanzel
We kwamen er ook pas achter nadat we de vouwwagen compleet hadden staan.  ::)
Later hoorden we van de buurtjes op de camping dat het niet toegestaan was.
Een weer eerder was een stel dat gesommeerd was het zeil te verwijderen boos van de camping weggegaan.
Dat hebben ze op Zoover ook laten weten.

Ook wij gebruiken 3 lagen.
Maar onze airbarier is overleden.  :(
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal