Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen aangegeten door muizen.  (gelezen 6971 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

John Boender

  • Gast
Re: Vouwwagen aangegeten door muizen.
« Reactie #15 Gepost op: november 11, 2012, 04:33:54 pm »

De stalling vrij houden van ongedierte is de enige echte oplossing, muizen is altijd een risico van het plaatsen van je klapper bij boeren bedrijven ed. Muizen gif in je klapper nooit doen, zijn immers ook lok middelen. Oke met een beetje geluk heb je dan de daders. >:(
Gelogd

basvanhethul

  • Gast
Re: Vouwwagen aangegeten door muizen.
« Reactie #16 Gepost op: februari 16, 2013, 11:22:51 am »

Is het niet een idee om een groot dik pvc zeil op de grond te leggen en dan je vw er op te rijden, dan het zeil met een spanband om je vw trekken en klaar. De kans dat ze daar door heen gaan is wel klein hoor
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen aangegeten door muizen.
« Reactie #17 Gepost op: februari 16, 2013, 06:38:29 pm »

een muis heeft maar 0.5 cm nodig om door te gaan. wij kamperen al heel wat tijd met een vouwwagen en die hebben altijd bij een boer gestaan. Wij hebben het nog nooit meegemaakt dat er muizen inzaten in de stalling
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Vouwwagen aangegeten door muizen.
« Reactie #18 Gepost op: februari 16, 2013, 08:35:39 pm »

Wat belangrijk is:

*
sop de keuken en kastjes goed af zodat er geen etensgeuren achter blijven.
*
Laat geen voedingsmiddelen achter in de vouwwagen. Hoe lang het ook houdbaar is of hoe kort je hem ook inklapt. (inpakken vakantie niet mee gerekend natuurlijk).
Gelogd

primera

  • Gast
Re: Vouwwagen aangegeten door muizen.
« Reactie #19 Gepost op: februari 17, 2013, 11:32:41 am »

maar betreft de vouwwagen,

Je kan er voor laten kiezen om een nieuwe doek te nemen,
Of je verkoopt hem in onderdelen.

De dissel levert nog wel 50 tot 120 euro op.
Afhankelijk van het draagvermogen en model van de dissel.
Als je een disselbak hebt levert deze nog 50 euro op.
Soms meer ligt weer aan model en afmeting en de bevesteging.

De draaipoten levert je nog 30 euro op.

De rest is afhankelijk als er vraag naar is.
Gelogd

hillie-1

  • Gast
Re: Vouwwagen aangegeten door muizen.
« Reactie #20 Gepost op: februari 18, 2013, 10:55:33 pm »

Bedankt voor al jullie reacties, lees het nu pas!!!! Nu ik de wagen verkocht heb.
Ik kreeg geen meldingen op de mail.

Maar goed, ik heb hem voor 100,- kunnen verkopen, gelukkig. Het is een schrale troost want de schade is een paar duizend euro. Maar ben allang blij dat ik hem heb kunnen verkopen en dat ik hem niuet helemaal gedemonteerd heb moeten afvoeren bij de stort.
Ik weet zeker dat alle elastiekjes heel goed vast zaten, en dat is strak! En toch zijn de muizen erdoor gekomen. Ik durf dus echt niet meer om een vouwwagen aan te schaffen.
De verzekering heeft niets uitgekeerd omdat ze zeggen dat je altijd risico loopt in een schuur, maat ja een muis komt zelfs in een woonhuis dus dat is eigenlijk een flauw argument.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Vouwwagen aangegeten door muizen.
« Reactie #21 Gepost op: februari 19, 2013, 06:57:54 am »

Je kunt overwegen een vouwwagen met een vaste deksel te kopen, Hier komt geen muis in...
Zeker niet in een roadmaster, die is muis proof. Alleen tijdens het voor en najaarsweekenden komt er wel eens een hele grote muis in, maar die drinkt alleen de koffie, wijn en eet soms wat pannekoeken op.....maar dat is ingecalculeerd... :P
Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Vouwwagen aangegeten door muizen.
« Reactie #22 Gepost op: februari 21, 2013, 11:16:05 pm »

Een paar modellen van HK hebben ook een vaste deksel. Wij hebben nu een Flyer, daar kan ook echt geen muis doorheen komen.
Hopelijk blijven ze straks wel weg van onze cocoon. Gelukkig hebben we een kat die dol is op muizen...
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Vouwwagen aangegeten door muizen.
« Reactie #23 Gepost op: februari 22, 2013, 09:47:33 am »

Een paar modellen van HK hebben ook een vaste deksel. Wij hebben nu een Flyer, daar kan ook echt geen muis doorheen komen.
Hopelijk blijven ze straks wel weg van onze cocoon. Gelukkig hebben we een kat die dol is op muizen...
Doe cocoon heeft eeg harte deksel maar is wel rondom afgeloten met een rits dus hier kan volgens mij ook niet gauw een muis tussen komen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Biers

  • Gast
Re: Vouwwagen aangegeten door muizen.
« Reactie #24 Gepost op: mei 17, 2018, 09:56:09 pm »

Hallo. Is het een idee om een vouwwagen met zeil zo goed als mogelijk dicht te maken zodat de kans op muizen kleiner wordt ?

Ik heb nu om onze Jamet een spanband getrokken en daar achter latten die tegen het zeil drukken zodat alles eigenlijk goed dicht zit.

Ik vraag mij af of dat kwaad kan voor het doek, moet dit kunnen luchten ? Iemand enig idee ? ?
« Laatst bewerkt op: mei 17, 2018, 10:05:00 pm door Biers »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen aangegeten door muizen.
« Reactie #25 Gepost op: mei 17, 2018, 10:16:06 pm »

Nee denk niet dat het echt zal helpen omdat een muis slechts een ruime van een halve centimeter nodig heeft.
In de 20 jaar dat ik Vouwwagens heb is er in de stalling nog nooit een muis in de vouwwagen geweest.  (Op de camping wel maar dat is een ander verhaal)
Voor het doek zal het niet uitmaken, dat kan er wel tegen.
« Laatst bewerkt op: mei 18, 2018, 07:49:19 am door muis »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vouwwagen aangegeten door muizen.
« Reactie #26 Gepost op: mei 18, 2018, 07:46:23 am »

Nee denk niet dat het echt zal helpen omdat een muis slechts een ruime van een halve centimeter nodig heeft.
In de 20 jaar dat ik Vouwwagens heb is er in de stalling nog nooit een muis in de vouwwagen geweest.  (Op de camping wel maar dat is een ander verhaal)
Voor het doel zal het niet uitmaken, dat kan er wel tegen.
En anders vreten ze wel door het zeil heen als ze er in willen. Als er geen voedsel in zit komt er niet snel een muis in de wagen in de stalling. Daarnaast denk ik dat de stallingshouder zal trachten muizen te weren in de stalling. Katten en/of gif.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 409
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Vouwwagen aangegeten door muizen.
« Reactie #27 Gepost op: mei 18, 2018, 08:33:20 am »

Dit is toch wel de grootste nachtmerrie van de vouwwagenbezitter denk ik. Althans van die met een dekzeil. Ook wij maken goed schoon. Sommige stallingen zijn "muiswerend" door diepe muren las ik ergens. Die van ons niet, maar toen ik ging kijken zag ik een kat lopen. Dat scheelt al een boel.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Vouwwagen aangegeten door muizen.
« Reactie #28 Gepost op: mei 18, 2018, 09:00:52 am »

Lijkt me inderdaad een grote nachtmerrie. Ben blij dat ik een roadmaster heb met een vast deksel daar kan niks in

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vouwwagen aangegeten door muizen.
« Reactie #29 Gepost op: mei 18, 2018, 09:45:43 am »

Lijkt me inderdaad een grote nachtmerrie. Ben blij dat ik een roadmaster heb met een vast deksel daar kan niks in

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Zou ik niet te veel op vertrouwen. Zoals al aangegeven heeft een muis maar een klein beetje ruimte nodig.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal