Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Advies koelkast; plaatsing en gewicht en alternatief  (gelezen 3639 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jvdpol

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Gerjak Tago Settler
Advies koelkast; plaatsing en gewicht en alternatief
« Gepost op: september 24, 2018, 09:07:33 pm »

Sinds kort hebben we een Gerjak Tago Settler vouwwagen. Deze vouwwagen is voorzien van een doorloopkeuken waar in het midden een koelkast geplaatst kan worden. Nu zijn we al in het bezit van een Mobicool C40 koelkast. Een super apparaat, maar enorm zwaar, zo'n 22 kg. Daarnaast is hij behoorlijk groot.
Hebben jullie ervaring met het plaatsen van een koelkast in de bermbeuken tijdens de reis? Ik ben er gezien het gewicht een beetje huiverig voor (Slingeren, stuiteren etc)
De koelkast op de dissel is helaas geen optie vanwege een fietsendrager en omdat we geen mega grote auto hebben (Kia Rio) is de achterbank of kofferbak ook niet echt een optie.

Ik heb al wat verder gezocht, maar veel lichte en iets kleinere compressor koelkasten zijn er niet. Ik heb één goede optie gevonden, de Mobicool FR40. Deze is een stuk smaller én ruim 10 kg lichter.

Hebben jullie nog goede tips of ideeën qua plaatsing of alternatieven?
Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Advies koelkast; plaatsing en gewicht en alternatief
« Reactie #1 Gepost op: september 24, 2018, 09:13:13 pm »

Als je weinig ruimte in de auto hebt zou ik overwegen om een dakkoffer te gebruiken voor al je dekens en lichte spullen en achterin je auto de koelbox te plaatsen. Ik geef er namelijk de voorkeur aan om op vakantie voldoende koelruimte te hebben, in plaats van een (te) kleine koelbox waarbij je voortdurend ruimte tekort komt of moet zitten puzzelen om je spullen te bewaren.

Wij hebben een keuken die qua afmetingen gelijk is aan die van jullie en hebben bewust een extra grote koelbox gekocht die niet in de bermkeuken past. Die koelbox gaat in de auto omdat we er dan ook makkelijk bij kunnen onderweg zonder het zeil van de wagen te moeten halen.
Gelogd
Wat is jouw klapband?

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Advies koelkast; plaatsing en gewicht en alternatief
« Reactie #2 Gepost op: september 24, 2018, 10:02:19 pm »

De koelbox past toch wel in het koffer van de auto?? Dan kan je ze, mits je 12v in de kofferbak hebt, onderweg gebruiken. De lichtere spullen kunnen dan in een dakkoffer of zo.

Zo niet, als de auto te klein is hiervoor, zou ik eerder een koelbox huren op vakantie. In de meeste campings kan dat, maar da's wel een beetje jammer als je zelf zo'n goede box hebt..

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Gelogd

jvdpol

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Gerjak Tago Settler
Re: Advies koelkast; plaatsing en gewicht en alternatief
« Reactie #3 Gepost op: september 27, 2018, 08:57:25 pm »

Bedankt voor de tips, maar de C40 paste niet fatsoenlijk in de auto. Inmiddels is de oplossing voor het probleem gearriveerd!  :)
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Advies koelkast; plaatsing en gewicht en alternatief
« Reactie #4 Gepost op: september 28, 2018, 02:10:29 pm »

Hebben jullie ervaring met het plaatsen van een koelkast in de bermbeuken tijdens de reis? Ik ben er gezien het gewicht een beetje huiverig voor (Slingeren, stuiteren etc)

Ik begrijp dat je al een nieuwe hebt gekocht, maar heb je het eigenlijk wel geprobeerd? Wie zegt dat hij gaat slingeren en stuiteren?
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Advies koelkast; plaatsing en gewicht en alternatief
« Reactie #5 Gepost op: september 28, 2018, 02:16:49 pm »


In de handleiding is aangegeven dat de keuken met max 25 kg mag worden belast. Tot dat gewicht zal het dus geen probleem zijn, let hier dan wel op de kogeldruk, dat die niet te laag wordt.


Ikzelf doe het niet, ik vervoer de koelbox in de auto omdat ik bij zo'n gewicht toch bang ben voor de ophangbeugels. Die lijken mij niet zo sterk.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Advies koelkast; plaatsing en gewicht en alternatief
« Reactie #6 Gepost op: september 28, 2018, 02:51:56 pm »

In de handleiding is aangegeven dat de keuken met max 25 kg mag worden belast. Tot dat gewicht zal het dus geen probleem zijn, let hier dan wel op de kogeldruk, dat die niet te laag wordt.


Ikzelf doe het niet, ik vervoer de koelbox in de auto omdat ik bij zo'n gewicht toch bang ben voor de ophangbeugels. Die lijken mij niet zo sterk.
Daar zit je dan al snel aan als je er een koelkast inzet, zeker die van de TS als die leeg al 22,5 kg is kan er net wat beleg en boter in. Want de borden,bestek, gasfles(?) etc. wegen ook wel wat dus dan zou je alleen een lege koelkast erin kunnen zetten.
Gelogd

jvdpol

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Gerjak Tago Settler
Re: Advies koelkast; plaatsing en gewicht en alternatief
« Reactie #7 Gepost op: september 28, 2018, 02:53:53 pm »

Dat is voor mij inderdaad ook een doorslaggevende reden geweest om dat niet te doen. Het gewicht op de keuken zou daarmee al snel boven die limiet komen. De koelkast die we gekozen hebben heeft maar een paar liter (ik meen 2) minder ruimte, maar is een stuk smaller en ruim de helft lichter.
Gelogd

klerpal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: gerjak tago settler crossing
Re: Advies koelkast; plaatsing en gewicht en alternatief
« Reactie #8 Gepost op: september 28, 2018, 10:16:07 pm »

Ik heb ook een Tago Settler, ik heb maar 1 lattenbodem en neem een normale koelkast (hoog 85cm breed 50cm en diep 50cm) mee plat op de bodem van de Vouwwagen, gewicht tussen de assen. Ook in de stalling ligt de koelkast plat en hij staat maar 3weken rechtop op de camping. werkt fantastisch.
Gelogd

Yona

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 191
Re: Advies koelkast; plaatsing en gewicht en alternatief
« Reactie #9 Gepost op: januari 26, 2019, 12:00:31 pm »

Bedankt voor de tips, maar de C40 paste niet fatsoenlijk in de auto. Inmiddels is de oplossing voor het probleem gearriveerd!  :)

Super koelkast, gebruik hem nu een aantal jaar!
Veel plezier ermee
Gelogd
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.

Jhomburg

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Combicamp anniversary 2016
  • Altijd vakantie
Re: Advies koelkast; plaatsing en gewicht en alternatief
« Reactie #10 Gepost op: juni 02, 2019, 08:52:32 pm »

Even dit topic een ferme tik geven , wij zijn nieuw in vouwwagenland en op zoek naar een koelkastje overal zie ik de mobicool voorbij komen maar waarom niet gewoon een kleine normale koelkast.

Is stuk lichter en koelt beter denk ik ??
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Advies koelkast; plaatsing en gewicht en alternatief
« Reactie #11 Gepost op: juni 02, 2019, 09:03:50 pm »

Deur open bij een normale koelkast en de koude lucht valt eruit
Bij de campingkoelkasten met de klep boven blijft de koude in de bak

Gelogd

jvdpol

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Gerjak Tago Settler
Re: Advies koelkast; plaatsing en gewicht en alternatief
« Reactie #12 Gepost op: juni 02, 2019, 09:12:31 pm »

De afgelopen dagen is de FR40 voor het eerst mee geweest op vakantie. Een prima koelkast, koelt perfect en is stil.
Ik wilde perse een compressor koelkast ipv een absorptie model. Je komt dan volgens mij al redelijk snel uit op mobicool.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Advies koelkast; plaatsing en gewicht en alternatief
« Reactie #13 Gepost op: juni 02, 2019, 09:25:25 pm »

Of een Waeco compressor koelkast
Tip: kijk eens bij de Duitse websites, scheelt zomaar veel geld
Gelogd

stieven.struyf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 82
  • Merk Vouwwagen: none yet
    • /
Re: Advies koelkast; plaatsing en gewicht en alternatief
« Reactie #14 Gepost op: juni 02, 2019, 11:25:47 pm »

Even dit topic een ferme tik geven , wij zijn nieuw in vouwwagenland en op zoek naar een koelkastje overal zie ik de mobicool voorbij komen maar waarom niet gewoon een kleine normale koelkast.

Is stuk lichter en koelt beter denk ik ??
Wij hebben een barkoelkast van Ikea. Koelt super en past net in de disselbak van onze raclet. Is ook nog eens goedkoop.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal