Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Is de vouwwagen wel geschikt voor het type reizen dat we willen gaan maken?  (gelezen 1741 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jerreke

  • Gast

Sorry als deze post hier fout staat maar het is mijn eerste op dit forum.
Na dagen rondkijken op forums, nalezen van specificaties van vouwwagens, caravans en mobilhomes toch maar eventjes in de pen gekropen om de vraag te stellen want ik kan geen duidelijk antwoord vinden.
We zijn nu al enkele jaren niet meer op reis geweest en dat begint zich te wreken. Dus na lange gesprekken aan tafel met de vrouw beslist dat als we nog op vakantie willen gaan de komende jaren we beter af zijn met te gaan kamperen.
Ik vind dit geen probleem want ik heb vroeger al wel eens wild gekampeerd in zweden maar met een familie met 2 kinderen van 5 en 7 is dit geen oplossing.
Dus na wat zoeken ( eerst grote tenten maar vond ik zelf minder) uitgekomen bij een vouwwagen. Het nodige comfort en ruimte tegen een betaalbare prijs.  Maar toen ik begon te kijken of een vouwwagen wel geschikt was voor in het noorden van europa te kamperen ( winterkamping moet een mogelijkheid zijn) kon ik hier niet onmiddelijk iets over vinden.
Dus na deze lange uitleg ( sorry daarvoor) is mijn vraag dus of een vouwwagen geschikt is als verblijf in koud en vochtig klimaat. Want nu een investering doen om dan enkel naar het zuiden te kunnen trekken is nu niet echt de bedoeling.
Ik vraag me dan vooral af of een vouwwagen niet te koud, vochtig en oncomfortabel gaat zijn als je daar in de herfst of winterperiode staat of als het eens een week regent en je dus meer binnen zit.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Is de vouwwagen wel geschikt voor het type reizen dat we willen gaan maken?
« Reactie #1 Gepost op: juli 30, 2015, 01:25:57 pm »

Ik denk dat je het moet vergelijken met een tent. Dus net zo koud, maar het bed is wel van de grond. Maar ik persoonlijk zou voor winterkamperen niet direct aan een vouwwagen denken.
Gelogd

Jerreke

  • Gast
Re: Is de vouwwagen wel geschikt voor het type reizen dat we willen gaan maken?
« Reactie #2 Gepost op: juli 30, 2015, 01:28:47 pm »

hmm ja ik ben er maar bij uitgekomen omdat de andere opties ( caravan of mobilhome) in de buurt van onbetaalbaar komen. Back to the drawingboard I guess.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Is de vouwwagen wel geschikt voor het type reizen dat we willen gaan maken?
« Reactie #3 Gepost op: juli 30, 2015, 02:16:43 pm »

https://www.google.nl/search?q=camp+let+winter+challenge&espv=2&biw=1920&bih=1019&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CEEQsARqFQoTCPPo57HqgscCFWKN2wodrwcCjg


een goede kachel en isolatie van de wagenbak doen wonderen; de bak van bijvoorbeeld een Combicamp is extra te isoleren en de deksel ligt van de grond af; ook is de aanvullende afdekking rondom in dit geval aan te raden.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Is de vouwwagen wel geschikt voor het type reizen dat we willen gaan maken?
« Reactie #4 Gepost op: juli 30, 2015, 07:04:58 pm »

Voor vroeg in het seizoen wellicht eens kijken naar een oudere folding camper (Conway, Pennine of Dandy modellen) toch vaak nog wel betaalbaar te vinden, en naast de bedden van de grond een ruime binnenzit, volgens sommigen een 'halve caravan', maar boven dat interieur toch nog altijd dat heerlijke tentgevoel!

Voor ons (wij kamperen eigenlijk vooral in Engeland) een ideale oplossing, ook daar wil de regen nog wel eens langdurig vallen.
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Jerreke

  • Gast
Re: Is de vouwwagen wel geschikt voor het type reizen dat we willen gaan maken?
« Reactie #5 Gepost op: juli 30, 2015, 07:20:47 pm »

Ik heb die folding campers al wel eens gezien maar kan er niet onmiddellijk een verdeler van vinden?
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Gelogd

Froessen

  • Gast
Re: Is de vouwwagen wel geschikt voor het type reizen dat we willen gaan maken?
« Reactie #7 Gepost op: juli 30, 2015, 09:21:32 pm »

Rapido vouwcaravan zou ook een optie kunnen zijn, redelijk goedkoop te vinden alleen geen tentgevoel meer. Wel vaste wanden dus goed warm te krijgen met een kacheltje.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Is de vouwwagen wel geschikt voor het type reizen dat we willen gaan maken?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 01, 2015, 11:04:44 pm »

http://www.speurders.nl/overzicht/caravans-en-kamperen/conway-cruiser-vouwwagen-caravan-151948608.html?sr_ab=1&query=conway&local-postcode=&local-distance_value=0&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=

De Wit in Schijndel heeft er een paar staan, ik zie ze niet op de site staan (dus wellicht even bellen)

Zij zijn geen officiële dealer meer, wel geweest. Ze Komen wel steeds vaker voorbij op Marktplaats en Speurders. Wijzelf en volgens mij minimaal twee anderen hebben zelf geïmporteerd uit Engeland, daar is het aanbod op Preloved bij bijv. Burcroft veel tweedehands aanbod, van jong tot ouder.
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal