Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Baby in de vouwwagen  (gelezen 5540 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roadmaster3030

  • Gast
Baby in de vouwwagen
« Gepost op: mei 30, 2018, 10:02:16 am »

Hallo

Deze zomer gaan we voor het eerst een lange periode met de vouwwagen op vakantie. We hebben 2 kinderen waaronder 1 baby van een paar maanden oud. 1 van ons zal met de baby in 1 cabine slapen (mede ivm nachtvoedingen)
Nu hebben we een weekend uitgeprobeert maar dit bleek geen succes.
We twijfelen om nu een deryan tentje in de slaapcabine te zetten snachts (om rollen door de tent te voorkomen)
Wie heeft hier ervaringen mee? Is dit niet te warm?

Ik hoor graag ervaringen en misschien zelfs nog andere tips. ( een kampeerbedje in het tussengedeelte is helaas geen optie)

Mvg

Roadmaster 3030
Gelogd

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: Baby in de vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: mei 30, 2018, 10:11:20 am »

Toen onze oudste mee ging in de tent (toen ook een paar maanden). Lag hij ook in een deryan tentje in onze slaaptent. Dat ging bij ons prima en was niet te warm. Anders gewoon aanpassen wat hij aan heeft.

Ik lees ook veel mensen die een camping bedje neer zetten. Daar heb ik geen ervaring mee

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Gelogd

Maarten77

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 60
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama Easy Access
Re: Baby in de vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: mei 30, 2018, 10:20:32 am »

Ons zoontje was 4/5 maanden toen we voor het eerst met de vouwwagen weggingen. Dat was een weekend in het voorjaar en toen heeft hij uiteindelijk nog bij ons in bed gelegen vanwege de kou snachts ( nachtvorst).
Tijdens de zomervakantie was hij een half jaar en heeft hij prima  geslapen in een Deryan tentje op het tweede bed. Wij hadden wel een grote Deryan box waarin hij relatief veel ruimte had. Weet niet of dat veel uitmaakt. Misschien wel handig om voor de vakantie al een beetje te laten wennen. Ons zoontje vond het i.i.g. erg leuk.
Dit jaar gaat hij voor het eerst op het grote bed slapen in een slaapzak. Hij is nu 3,5. Ben benieuwd hoe dat gaat  :)
Gelogd

hfolkers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 102
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Baby in de vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: mei 30, 2018, 10:24:49 am »

Bij ons hebben de oudsten in een campingbedje/kinderwagenbak in de voortent gelegen het eerste jaar dat ze mee gingen (oudste nog in de gewone tent bedenk ik me nu ineens...).
vanaf dat ze één waren in een (peuter)Derjan op het tweede bed. Twee tentjes tegenover elkaar. Werkt prima, alleen voor het middagslaapje zetten we hem (vanwege de warmte) vaak buiten de tent in de schaduw.
Warmte hangt een beetje af van wanneer en waar je campeerd. 's Nachts wordt het toch vaak wat koeler, dan kan de extra bescherming juist positief zijn. en gewoone een dun slaapzakje / dekentje mee nemen als het wel warm is.
Gelogd

Maarten77

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 60
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama Easy Access
Re: Baby in de vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: mei 30, 2018, 10:58:38 am »

Tsja, middagslaapjes...
Dat was meestal in de kinderwagen / buggy na een half uur lopen. En dan in de schaduw parkeren.
In de tent is het, wat mij betreft, overdag vaak te warm voor een middagslaapje. Temperaturen boven de 40 graden zijn geen uitzondering. Ligt er natuurlijk wel aan waar je bent.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Baby in de vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: mei 30, 2018, 11:11:31 am »

Wij hebben campingbedje gebruikt.
Voor in slaap vallen hebben we vaak wandeling met buggy of autoritje gemaakt.

Bij vroeg wakker worden, lekker douchen in de familiedouche en daarna ochtendwandeling. Voordeel rustig bij de douches, in de ochtend zie je nog eens een ree of zo en als je terugkomt komt de bakker zo'n beetje warme croissants en een journal Hollandais bezorgen.
Gelogd

Klapkuikuh

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 174
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
  • Het is binnen buiten dan warmer.
Re: Baby in de vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: mei 30, 2018, 11:57:24 am »

Wij hadden een Deryan tentje mee naar Griekenland toen ons zoontje 6 maanden was.
Ging prima. En het was knap warm op een apartement daar.
Dus in een vouwwagen moet dat zeker lukken.
Gelogd

Roadmaster3030

  • Gast
Re: Baby in de vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: mei 30, 2018, 01:05:30 pm »

Dus een deryan tentje IN de slaapcabine moet dus goed te doen zijn? Overdag kan hij dan inderdaad ook buiten slapen. Afgelopen weekend was het flink warm in de slaapcabine overdag. Hij sliep wel gewoon maar een beetje lucht is toch helemaal niet verkeerd ;)

Dit jaar gaan we naar frankrijk dus de temp in de nacht zal vast net zo wisselen als bij ons in nl ;)

Het gaat er voornamelijk om dat hij beperkt word in de bewrgingen. Zodat ik hem snachts niet in de slaapcabine hoef te zoeken ;)
Gelogd

Caspers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 84
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi T&T
Re: Baby in de vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: mei 30, 2018, 01:25:57 pm »

We hebben altijd een Deryan in de slaapcabine gehad, zowel de kleine als de grote. Afhankelijk van de warmte kleden en een slaapzak aantrekken.

Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk

Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Baby in de vouwwagen
« Reactie #9 Gepost op: mei 30, 2018, 02:26:57 pm »

Wij gebruikten de Nomad Kids Travel Bed van katoen. Beide kids hebben hier in geslapen. Gedurende de nacht stond deze op een bed of in de tent en overdag is deze buiten te gebruiken voor het middagslaapje. Ventileert ook erg goed en het katoen ademt. Ook prettig als ze met het hoofdje tegen de kant aan gaan liggen.
Ideaal voor in de slaaptent omdat deze een boveningang én een zij-ingang heeft.

Het ding is door de uitstekende pootjes wel wat breed. Wij hebben deze pootjes daarom ingekort/afgezaagd. Dit heeft nooit geleid tot een rollend bed..  :) Je houdt dan de breedte over van een camping bed matrasje (die passen er precies in).
Gelogd

Meinke Schouten

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re: Baby in de vouwwagen
« Reactie #10 Gepost op: mei 30, 2018, 04:18:54 pm »

Hier ook Deryan vanaf 5 maanden. Ging prima.
Gelogd

Chrissie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura
Re: Baby in de vouwwagen
« Reactie #11 Gepost op: mei 30, 2018, 04:24:21 pm »

Inderdaad wel handig om - als je voor zo'n Deryan tentje gaat- eerst eens uit te testen of jullie kleintje dat wat vindt.
Onze jongste is net 1 jaar en zet het op een brullen als ze zo'n ding in moet. Bij onze oudste was het weer anders: hij vond het niet eng, maar juist te leuk en blééf er in rondrollen en stoeien.
Een campingbedje past dus bij jullie niet in het gangpad?
Wij gaan een extra gordijn/afscheiding maken in de voortent waar overdag (en misschien ook 's nachts) de jongste gewoon in haar campingbedje in kan liggen. Soort van extra slaapkamertje. Er gaat wel een muggendoek of klamboe over het bedje.
Is dat misschien iets voor jullie?
Gelogd

ArjanF

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2017
Re: Baby in de vouwwagen
« Reactie #12 Gepost op: mei 30, 2018, 09:41:58 pm »

Deryan tentje is perfect!! De nacht alleen in 2e cabine en middagslaapjes lekker in de schaduw onder de bomen achter dw vouwwagen. Al onze 3 kinderen hebben er in geslapen, ook voor nood in hotel onderweg werkt dit prima. En ja, ze wennen er wel aan hoor en afhankelijk van de temperatuur aankleden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Scooby-Doo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 19
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Baby in de vouwwagen
« Reactie #13 Gepost op: mei 30, 2018, 11:07:38 pm »

Die periode gebruikten wij de baby wieg van de kinderwagen (bugaboo). Compact, voorkomt wegrollen, voldeed prima. We hadden een klamboe stof meegenomen ivm muggen.
Later pas bij risico uitklimmen overgegaan op deryan. Werkt uitstekend!

Ik kwam er een keer eentje per toeval tegen bij een plaatselijke kringloop. Volgens mij wisten ze niet wat het was  ::), koste echt niets  :H , maar ja, we hadden er niet nog een nodig.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Baby in de vouwwagen
« Reactie #14 Gepost op: mei 30, 2018, 11:44:09 pm »

Wij hebben beide jongens in een campingbedje in de voortent gehad. Wij zaten toch meestal onder de luifel.  Als we wel binnen zaten hingen we een grote handdoek over de zijkant tegen het licht van onze lamp, dat was voldoende.

Toen ze groter werden ging de oudste in het zijtentje, dit zat naast ons bed (oude enkelklapper) de rits kon boven of beneden dus die deden we hoog dicht.  De jongste sliep in het ondertentje met 3 jaar, vond hij helemaal geweldig  :J
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal