Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Hoe lang doen jullie over waterpas zetten?  (gelezen 9096 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Hoe lang doen jullie over waterpas zetten?
« Reactie #30 Gepost op: mei 03, 2012, 09:57:46 pm »

Deze week de boel waterpas mogen zetten.
Eerst een waterpas op de dissel en voor-achter d.m.v. het neuswiel waterpas.
Vervolgens de waterpas dwars leggen, zat een verschil van ongeveer 4-5 cm.
Daardoor duurde het waterpas zetten wat langer, voor 2 cm heb ik wel een plankje.

In dit geval heb ik een stukje grasmat weggeschept achter het wiel, met andere woorden een vlak kuiltje van een 4 cm diep.
Daarna de boel een stukje naar achteren geduwd en de boel stond waterpas.
Pootjes uitdraaien voor de steun en klaar.
zal de camping eigenaar blij mee zijn als iedereen een stukje grasmat weg gaat halen om de zaak waterpas te zetten   :P

@Geertje
Ik heb maandag de Smitveld opgezet in Berg en Dal, ik denk dat ik 5 tot hooguit 10 minuten bezig ben met waterpas zetten. Wij hebben ook een driehoekig waterpasje op de dissel gelijmd zitten, misschien niet perfect maar goed genoeg om niet te rollen in bed  :J
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

nikkel1964

  • Gast
Re: Hoe lang doen jullie over waterpas zetten?
« Reactie #31 Gepost op: mei 03, 2012, 10:23:01 pm »

Niels, welk wiel bedoel je met het rechterwiel? Als je achter of voor de wagen staat?

Gezien vanaf de achterzijde van de wagen, het is het wiel aan de kant waar het deksel naar beneden gaat.
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: Hoe lang doen jullie over waterpas zetten?
« Reactie #32 Gepost op: mei 03, 2012, 10:34:38 pm »

Gezien vanaf de achterzijde van de wagen, het is het wiel aan de kant waar het deksel naar beneden gaat.

Tip: spreek altijd van links en rechts alsof de wagen achter de auto hangt. Dan kan niemand zich vergissen ;)
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Hoe lang doen jullie over waterpas zetten?
« Reactie #33 Gepost op: mei 03, 2012, 10:48:07 pm »

Tip: spreek altijd van links en rechts alsof de wagen achter de auto hangt. Dan kan niemand zich vergissen ;)

Dat ben ik zelf inderdaad ook zo gewend, het is voor mij geen discussie wat 'links' en 'rechts' van de wagen is. Ben opgegroeid in de theatertechniek, daar is het al sinds mensenheugenis een uitgemaakte zaak wat de linker- en wat de rechterkant van het podium is: altijd gezien vanuit de zaal. Een enkel amateurgezelschap vergist zich daar nog wel eens in, met alle vermakelijke (voor ons dan...) gevolgen van dien.  Laat staan als we ze vragen of hun podiumopstelling om de Koperen Kees heen bedacht is (= bij 'echte' theaters een nagel op de vloer die het exacte midden van de podiumopening aangeeft). Maar dit even als volledig off-topiczijnde anecdote  ter zijde!  :#
Gelogd

Kooikertje

  • Gast
Re: Hoe lang doen jullie over waterpas zetten?
« Reactie #34 Gepost op: mei 03, 2012, 10:50:27 pm »

We hebben afgelopen weekend voor het eerst gekampeerd met onze cocoon. Waterpasje op de keuken gelegd en vervolgens in beide richtingen waterpas gezet. Ik denk hooguit 3 minuten? Het was wel een redelijk vlak veldje, dus ik weet niet of het altijd zo makkelijk zal gaan. Maar het was in ieder geval zo gepiept.
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: Hoe lang doen jullie over waterpas zetten?
« Reactie #35 Gepost op: mei 03, 2012, 11:11:21 pm »

We hebben afgelopen weekend voor het eerst gekampeerd met onze cocoon. Waterpasje op de keuken gelegd en vervolgens in beide richtingen waterpas gezet. Ik denk hooguit 3 minuten? Het was wel een redelijk vlak veldje, dus ik weet niet of het altijd zo makkelijk zal gaan. Maar het was in ieder geval zo gepiept.

Makkelijk als de keuken aan de wagen vast zit ;)

Las hier ook een keer van mensen die hem op de dissel perfect waterpas hadden gezet. Alleen bleek de dissel onder een hoek te staan  :H
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Hoe lang doen jullie over waterpas zetten?
« Reactie #36 Gepost op: mei 04, 2012, 10:11:04 am »

zal de camping eigenaar blij mee zijn als iedereen een stukje grasmat weg gaat halen om de zaak waterpas te zetten   :P

Maar dit doe ik wel zo netjes mogelijk. Netjes uitsteken, wegscheppen en vervolgens tussen de struikjes gelegd (ook een beetje verdiept zodat het niet uitdroogt).
Wanneer we weggaan leg ik het lapje weer netjes terug.
De grasmat moet natuurlijk geen gatenkaas worden  ;)
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Hoe lang doen jullie over waterpas zetten?
« Reactie #37 Gepost op: mei 04, 2012, 04:48:56 pm »

Ik zet de vouwwagen ook altijd waterpas, en niet evenwijdig aan de grond. Dat heeft twee redenen: ik heb een hekel aan een scheef bed, en de tweede reden is dat keuken bij ons vast zit aan de wagen. Als die scheef staat, staat de koelbox en de keuken ook scheef en dat kookt niet prettig (bakolie loopt naar één kant, etc). Dat kan er inderdaad toe leiden dat de deksel niet volledig ondersteunt wordt na het uitklappen, maar daarvoor neem ik plankjes mee. En de tijd die ik nodig ben om 'm waterpas te krijgen hangt heel sterk af van de plek. De ene plek is van zich mooi vlak en dan duurt het 5 minuten. Met een ongelijke ondergrond kan het iets langer duren.
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re: Hoe lang doen jullie over waterpas zetten?
« Reactie #38 Gepost op: mei 06, 2012, 11:49:48 am »

Wij zetten hem ook waterpas, zoveel mogelijk. Hoe lang we daar over doen, hangt van de ondergrond af. Het kan in 10 minuten. Misschien is dat nog wel wat ruim. Afgelopen zomer hebben we al doende geleerd: eerst zetten we met neuswiel waterpas, daarna met de pootjes (wielen blijven op de grond) en daarna de bedden nog. Als het goed is, rollen we daarna niet meer van bed  ;)
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Re: Hoe lang doen jullie over waterpas zetten?
« Reactie #39 Gepost op: mei 06, 2012, 05:14:50 pm »

Dit onderwerp is vaker ter sprake gekomen, het hangt ook van het merk wagen af of de pootjes mogen dragen of niet.
Inderdaad. Bij onze klapper is het juist de bedoeling dat de wielen vrij komen te hangen. Anders komt het met de rest van de wagentent niet goed.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal