Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Ak parade royale van 10inch naar 13inch wielen met banden  (gelezen 2498 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alpen snuiver

  • Gast
Re: Ak parade royale van 10inch naar 13inch wielen met banden
« Reactie #15 Gepost op: september 12, 2018, 11:25:55 pm »

Om wat voor vw ging het? Een vouwwagen met een peitz onderstel wordt een ET waarde van 0 gehanteerd, neem je de eerste velg die heeft een ET waarde van 35, dat betekent dat de velg 35mm naar buiten komt zetten, en omdat die band  breder is en de originele, lijkt het mij dat je met wielkast verbreders moet gaan rijden, wederom ik kan het verkeerd hebben, dus corrigeer me als ik het fout heb.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.042
  • Merk: kampeermiddel : Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Ak parade royale van 10inch naar 13inch wielen met banden
« Reactie #16 Gepost op: september 12, 2018, 11:46:29 pm »

Om wat voor vw ging het? Een vouwwagen met een peitz onderstel wordt een ET waarde van 0 gehanteerd, neem je de eerste velg die heeft een ET waarde van 35, dat betekent dat de velg 35mm naar buiten komt zetten, en omdat die band  breder is en de originele, lijkt het mij dat je met wielkast verbreders moet gaan rijden, wederom ik kan het verkeerd hebben, dus corrigeer me als ik het fout heb.

Andersom, hoe hoger de ET, hoe verder het wiel naar binnen staat:



Dus van ET 0 naar ET 35 zet de hartlijn van de velg 35 mm naar binnen. Veel 10 inch velgen zijn ET0, veel 13 inch velgen ET35. Wielen komen dan dus al met al zo'n 7 cm dichter op elkaar te staan. Met 35 mm spacers kom je dan weer op ET 0 uit. Maar da's een verdomd dure hobby...
Gelogd

Alpen snuiver

  • Gast
Re: Ak parade royale van 10inch naar 13inch wielen met banden
« Reactie #17 Gepost op: september 12, 2018, 11:52:32 pm »

Deze velg heb ik nodig, https://www.aanhangwagendirect.nl/losse-velg-4jx13h-steek-4x100-et0.html


http://link.marktplaats.nl/m1310200073?utm_source=whatsapp&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Combineer ik deze met de band uit de bovenstaande  advertentie, dan kom ik op een diameter van 59cm en de wielkast is  57cm.
Dus er moet een lagere band op en die heb ik tot op heden niet gevonden.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.042
  • Merk: kampeermiddel : Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.042
  • Merk: kampeermiddel : Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Gelogd

Alpen snuiver

  • Gast
Re: Ak parade royale van 10inch naar 13inch wielen met banden
« Reactie #20 Gepost op: september 13, 2018, 12:00:18 am »

Andersom, hoe hoger de ET, hoe verder het wiel naar binnen staat:



Dus van ET 0 naar ET 35 zet de hartlijn van de velg 35 mm naar binnen. Veel 10 inch velgen zijn ET0, veel 13 inch velgen ET35. Wielen komen dan dus al met al zo'n 7 cm dichter op elkaar te staan. Met 35 mm spacers kom je dan weer op ET 0 uit. Maar da's een verdomd dure hobby...

Ja je hebt gelijk, Op zich moeten die spacer wel te vinden zijn in vw golf 2 land, maar 30mm dat zijn idd flinke dingen.
Ik ga morgen het bedrijf eens bellen.
Gelogd

Alpen snuiver

  • Gast
Re: Ak parade royale van 10inch naar 13inch wielen met banden
« Reactie #21 Gepost op: september 13, 2018, 12:03:24 am »

De informatie komt nu even niet meer binnen, morgen ga ik verder, wederom bedankt.
Gelogd

JeroenGouda

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 165
  • Merk: kampeermiddel : alpenkreuzer
  • ex- alpenkreuzer parade royal met panoramatent
Re: Ak parade royale van 10inch naar 13inch wielen met banden
« Reactie #22 Gepost op: september 13, 2018, 07:19:03 am »

Op je banden kan je nog fors besparen door bij tweedebands of used tyre centre te kijken, ik haal daar al jaren mijn autobanden. De banden hebben altijd nog minimaal 4 mm profiel maar kosten maar een fractie van nieuwe! bv voor mijn auto: nieuw setje michelins € 490,-, gebruikt € 180,-
Gelogd
alpenkreuzer parade royal met panoramatent 1996

Johanpg

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 110
  • Merk: kampeermiddel : Alpenkreuzer GT Royale
Re: Ak parade royale van 10inch naar 13inch wielen met banden
« Reactie #23 Gepost op: september 13, 2018, 08:11:31 am »

Maar dat zijn niet de banden die je wil. Die hebben mensen al een aantal jaar onder een aanhanger gehad en zijn dus al uitgedroogd, dus garantie voor een klapband onder je vouwwagen. Lekker nieuwe banden halen. Als dat niet kan financieel moet je je afvragen of je wel een vouwwagen moet nemen.
Gelogd
Alpenkreuzer GT Royale achter Ford Focus 1.5 TDCi PowerShift

JeroenGouda

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 165
  • Merk: kampeermiddel : alpenkreuzer
  • ex- alpenkreuzer parade royal met panoramatent
Re: Ak parade royale van 10inch naar 13inch wielen met banden
« Reactie #24 Gepost op: september 13, 2018, 10:44:29 am »

Beetje kort door de bocht Johan, je bent er zelf bij en kan altijd even de leeftijd van de band controleren met de DOT code die erop staat en kijken of je droogtescheurtjes ziet in de band. En je oordeel over de financiën slaat helemaal nergens op, ik denk niet dat jij in staat bent om in de beurs van een ander te kijken of wel?
Gelogd
alpenkreuzer parade royal met panoramatent 1996

Johanpg

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 110
  • Merk: kampeermiddel : Alpenkreuzer GT Royale
Re: Ak parade royale van 10inch naar 13inch wielen met banden
« Reactie #25 Gepost op: september 13, 2018, 11:16:00 am »

Dat kan ik niet, maar een band van 4a5 jaar oud moet er onderweg, en dat zijn juist de banden die bij de 2de hands banden handel liggen. En daar uit concludeer ik dat als je op 2 banden 100euro wil besparen dat het verkeerde zuinig heid is. Waarom risico nemen met 1 van de belangrijkste dingen voor de veiligheid.
Gelogd
Alpenkreuzer GT Royale achter Ford Focus 1.5 TDCi PowerShift

Alpen snuiver

  • Gast
Re: Ak parade royale van 10inch naar 13inch wielen met banden
« Reactie #26 Gepost op: september 13, 2018, 12:48:39 pm »

Ik hoef in principe nergens op de besparen, maar het moet wel allemaal binnen de perken blijven, ook qua maten en veiligheid e.d.
185 80 13 bandjes op een originele velg kom ik alsnog op een diameter van 56.2 uit terwijl ik net aan 57cm ruimte heb.
Bij dat 12inch setje kom ik op 53.7cm uit, daar kan ik mee leven en de prijzen nieuw voor velg en band zijn ook te doen.
Dus idd ik ga voor de compromis, die ene inch daar heb ik geen probleem mee en aan die wielkasten hoef ik dan niet te rommelen.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.762
Ak parade royale van 10inch naar 13inch wielen met banden
« Reactie #27 Gepost op: september 13, 2018, 03:26:50 pm »

Kijk zo zijn we toch ergens gekomen. Top!!
En om evt het, dan nog aanwezige, hoogteverschil op te heffen kun je altijd nog kijken naar de oplossing om je koppeling hoger op je dissel te monteren. Wat een makkelijkere oplossing is dan de door mij aangedragen optie van je vw hoger op zijn as te zetten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
« Laatst bewerkt op: september 13, 2018, 03:31:01 pm door Theu »
Gelogd

Alpen snuiver

  • Gast
Re: Ak parade royale van 10inch naar 13inch wielen met banden
« Reactie #28 Gepost op: september 13, 2018, 04:27:28 pm »

Ontzettend bedankt allemaal, het hoogte verschil gaat het idd niet oplossen, maar hij staat wel 1inch hoger voor bijna de zelfde prijs als een een 10inch velg+band.
En ga ik er met de herfst aan beginnen dan pak ik die steunen ook meteen aan, het was tijdens de rit een ergernis een schuin staande vw achter mn auto, bij bobbels oid ga je toch zitten loeren of hij het wel haalt.
Nogmaals bedankt!
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal