Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Eerste ervaring met Cabanon Manga  (gelezen 2326 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

danielwillemsen84

  • Gast
Eerste ervaring met Cabanon Manga
« Gepost op: september 13, 2018, 08:41:19 am »

We zijn net thuis van een mooie vakantie met een gehuurde Cabanon Manga. Vind het leuk om onze ervaring te delen! Het was de aller eerste keer dus misschien staan er vreemde dingen, schroom niet om commentaar te geven!

De pro's
- echt het tent gevoel, ook al zullen fervente tentisten dit bestrijden.
- heerlijk geslapen door het buitengevoel maar met lattenbodem en matras.
- koelde goed af met goed ventileren.
- lag snaarstrak achter de auto, 120 op de peage was geen probleem.
- met voortent heerlijk ruim, al hadden we niet de praktische dingen als kastjes om neer te zetten.
- regen gehad, ondanks wat kleine schoonheidsfoutjes als de zijraampjes van de voortent niet dicht doen, geen vocht gezien!

De con's
- opbouwen was de eerste keer echt veel meer werk dan voorgespiegeld, maar ergens kan dit wel logisch zijn. We hadden geen tijd om te oefenen, wel handig als de mogelijkheid bestaat.
- geen idee of ik iets verkeerd heb gedaan na de eerste keer afbreken maar bij tweede keer opzetten schoof het frame niet meer goed??? Linksvoor en rechtsachter schoven stok 19 niet meer. Met een beetje hulp van de camping klusjesman is het wel gelukt maar twijfel aan de constructie als ik me niet bewust ben van missers wat betreft op en afbreken. Hierdoor niet meer doorgereisd naar de uiteindelijke bestemming, maar mocht de vakantiepret niet deren.
- ondanks van de grond af slapen vonden we het nog best koud slapen, maar dat is persoonlijk.

Al met al een fijne eerste ervaring met de cabanon vouwwagen, er stonden meerdere, heb een Jamet gezien en 2 modellen in crème rood (merk weet ik even niet), maar vond de boog constructie wel het mooiste. Wat mij betreft komt er eentje, mijn vrouw twijfeld nog dus waarschijnlijk huren we nog 1 jaar zo'n aluminium ding wat ze een caravan noemen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.587
Re: Eerste ervaring met Cabanon Manga
« Reactie #1 Gepost op: september 13, 2018, 04:59:04 pm »

Nou, mooie ervaring toch? Twijfels zijn vrij normaal, hebben wij ook gehad, eveneens na de eerste keer. Gewoon nog een keer huren!
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.749
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: Eerste ervaring met Cabanon Manga
« Reactie #2 Gepost op: september 13, 2018, 06:58:30 pm »

Als je zonder oefenen op vakantie de klapper gaat opbouwen dan ben je wel even bezig.
Maar goed oefening baart kunst.
Bij de meeste beginners die om hulp vragen adviseer ik altijd uitgebreid en rustig te oefenen.

Het opzetten in de showroom gaat vaak heel vlot maar ja op de camping heb je geen mooie vloer zoals op in de showroom.

Als wij de klapper op zetten doen we dat in alle rust. Dan moet ik er wel bij zeggen dat we twee weken op 1 camping staan.
 
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 815
Re: Eerste ervaring met Cabanon Manga
« Reactie #3 Gepost op: september 13, 2018, 08:32:18 pm »

Klopt.
We hebben onze dit jaar (nieuw gekocht) intussen 7 of 8 keer opgezet, met thuis en in de winkel erbij en dat ging van traag met vloeken, tot , 'kom, we zetten hem effe op'.
Voor je een beslissing maakt zou je echt een paar keer moeten proberen.

Een caravan met enkel een luifeltje is sneller, maar de meeste caravans hebben een voortent en dat duurt even lang of langer.
Maar dat terzijde: als je 1000km naar het zuiden rijdt met een vouwwagen, tegen 120 of met een caravan met luifeltje, tegen 95, staat je vouwwagen, zelfs als het je eerste keer is en het niet vlot gaat, al uren en uren op eer die met z'n caravan aankomt :)

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Gelogd

Fam Knijff

  • Gast
Re: Eerste ervaring met Cabanon Manga
« Reactie #4 Gepost op: september 14, 2018, 06:07:34 am »

Wij hebben een Mercury (2016) Wij hebben door omstandigheden deze pas dit jaar voor de 2e keer opgezet. Volgens het filmpje van de wit is het in 20 minuten te doen. Maar wij zijn echt (op ons dooie gemak) 2 1/2 uur bezig.

Ook omdat het pas de 2e keer is, zijn wij misschien te voorzichtig met opzetten en te  kieskeurig/nauwkeurig .Ook wij staan 2 weken op 1 camping.

Oefening baart kunst. Voor volgend seizoen hebben we al weer wat dingen gezien die anders kunnen.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk: kampeermiddel : Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Eerste ervaring met Cabanon Manga
« Reactie #5 Gepost op: september 14, 2018, 09:10:31 am »

Ik weet niet met hoeveel personen jullie zijn, maar als realistische klapsnelheid een van jullie eisen is, kan je natuurlijk ook naar een ander type vouwwagen kijken. Ik kom van een caravan met luifel en heb nu een vouwwagen die net zo snel staat, maar wel veel ruimer.

We zijn 1 keer weg geweest met de HK Kyte XL en de eerste keer hebben wij alles samen gedaan, met de handleiding erbij. Vanaf afkoppelen tot volledig klaar was 35 minuten, dus inclusief op de plaats duwen, waterpas zetten en opzetten van tent en luifel en keuken gebruiksklaar. Als we het een beetje efficient doen, gaat dit lukken in een minuut of 20. Bij de caravan had ieder zijn eigen taak en stond die ook in 20 minuten, maar dat was wel toen we hem 3 jaar hadden en ieder rustig zijn taakjes deed.

Nu is de Kyte slechts een voorbeeld waar ik zelf ervaring mee heb, maar ook 3Dog, Campooz, Campwerk en Combicamp staan met luifel in 20 minuten. En er zijn er vast meer die ik niet zelf bekeken heb.
« Laatst bewerkt op: september 15, 2018, 09:01:08 pm door RDDR »
Gelogd

danielwillemsen84

  • Gast
Re: Eerste ervaring met Cabanon Manga
« Reactie #6 Gepost op: september 15, 2018, 07:37:41 pm »

Bedankt voor de reacties allemaal! Op zich was op en afbreken van de slaaptent in mn eentje goed te doen, de voortent heb je echt iemand nodig om de voorste stok te geleiden en de middelste stok in te ritsen.

Inmiddels staat de tent weer terug bij de verhuurder, heb nog even een rondje gelopen op de verkoop afdeling, werd toch wel warmer van de tenten dan van de caravans die er stonden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.587
Re: Eerste ervaring met Cabanon Manga
« Reactie #7 Gepost op: september 16, 2018, 05:22:58 pm »

......werd toch wel warmer van de tenten dan van de caravans die er stonden....
En dat is toch wel een gezonde ontwikkeling:-)
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal