Camping gezoch in de Pyreneeën

Gestart door Marcel, augustus 05, 2024, 09:57:28 AM

Vorige topic - Volgende topic

Marcel

Dag,

Zoals de titel al aangeeft: voor volgend zomer willen we onze vakantie vieren in de Pyreneeën. Nu zijn we nogal kritisch op de camping. Denk aan: ruime plekken, veel groen, zwembad (gewoon koel water, geen poespas verder), geen straatjes, kleinschalig en in de omgeving van het gebied waar we kunnen wandelen. Het is niet erg om eventjes in de auto te zitten om het startpunt van de dag te bereiken, maar max een half uur zeg maar.
We nemen twee brave pubers mee, maar die zijn tevreden met een zwembad, veld om te badmintonnen o.i.d.

Voorbeelden waar we erg blij mee waren: Belle Roche in Lalley en Camping de Martiniere in de Chartreuse.

Graag hoor ik tips!

A l e x

Ha dan zou ik kijken naar campings rondom Espot. Dat is de toegang tot het nationaal park aquistortes en estany sant Maurici. Een super mooi wandelgebied.

Camping La Mola bijvootbeeld. De XL plekken zijn echt mega. Daar kunnen wij 2x ruim op staan. 5 min rijden naar Epsot, vanwaar je met jeeps het park in wordt gebracht. Op 20-30 min rijden ook genoeg andere start locaties. Koelt in de avond heerlijk af voor een goede nachtrust.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Marcel

Dank je voor de tip. Ziet er inderdaad prachtig uit. Je staat wel wat dicht op elkaar als ik de foto's op zoover mag geloven.

A l e x

Dat zijn de plekken op het lager gelegen gedeelte. Bij de XL plekken is het veel ruimer. Wij stonden op 15x15. Naast de vouwwagen en de auto hielden we nog een heel grasveld over voor een eigen voetbal/sportveldje.

Marcel

Marcel

We hebben nu contact met de camping. Als we naar dat kaartje kijken zien we XL plekken langs de weg. Is dat vervelend?

A l e x

Dat hebben wij niet vervelend ervaren. De weg ligt een paar meter hoger dan de camping zelf.

Marcel

Als ik de plattegrond zie, zou ik een plek kiezen van de eerste rij  XL plekken. Plek 8 of 9 ofzo. Heb je een tip? Een beetje privacy en schaduw kunnen we wel waarderen.

A l e x

Genoeg flinke bomen in dat straatje voor schaduw. Vanwege de ligging in de bergen koelt het in de avond goed af en dat blijft tot halverwege de ochtend. Over privacy kan ik weinig zeggen, het blijft een camping.