tolbadge

Gestart door fam smits 2, juni 04, 2023, 09:17:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

superkoe32

Citaat van: metalpe op juni 19, 2024, 12:16:45 PM
Verdikke. Net dik €20 betaald voor de bip en go, en nu zie ik hier aan gratis alternatief!

't eerste poortje zal toch spannend zijn volgende week :)

Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk

Als het goed is zit er ook een barcode op die je altijd kan scannen bij een poortje mocht de slagboom niet open gaan :)

Jon

Citaat van: Roelm op juni 21, 2024, 05:06:58 PM
Hoe lang had je dan met de batterij gedaan ?
Ik dacht begrepen te hebben dat die 6 a 7 jaar meegingen.
Die van ons gaat al acht jaar mee en bleek bij de anwb-check afgelopen maart nog wel een tijdje mee te kunnen. De voorbije weken in Frankrijk functioneerde die nog prima.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

Steijlen

Citaat van: Steijlen op juni 12, 2024, 01:16:06 PM
Thanks, we wonen vlak bij het hoofdkantoor en in Den Haag Centrum zeiden ze al dat we daar heen moesten (toen had ik de badge niet bij me, ging even vragen wat we verkeerd hadden gedaan toen ik daar toevallig langs liep).
Moet er niet aan denken dat hij het niet doet in de zomer, met de tenttrailer achter de wagen ::)

Net bij de anwb geweest en de chip was kapot. Die vrouw zei dat ze er al meerdere had gehad.
Via Fulli krijgen we een nieuwe thuis opgestuurd, duurt 2-3 weken.

eriktiel

De eerste tol poorten, route de soleil, heb je bij Toul (tol bij Toul, ezelsbruggetje) Heb je 5 poorten, links 2 voor de abbo's (tolbadge) en 3 voor normaal gebruik. Deze gaan ook open als je er met de tolbadge staat.
Ik neem bij deze tolpoorten dus altijd de normale poort, dan weet je gelijk of de badge het doet. Gaat ie niet open, dus badge kapot, neem je een kaartje. Sta je bij de "T" en doet de badge het niet, dan staan ze gelijk te toeteren achter je. Dit is voor mij de check of de badge het doet. Piept ie, dan neem ik daarna altijd de meest linkse poortjes, de 30 km/h poortjes. Als je onder de 2 mtr ben (let op de eventuele dakkoffer!) werkt dat fantastisch.
Foto = Tolpoort Toul.
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

Jon

Wij nemen altijd de 30 km poortjes, ook zonder aanhanger rijden we die of de vrachtverkeer-poortjes.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

CEO

Ik kies eigenlijk altijd een vrij poortje, liefst 30 km poort.
Helaas al een aantal keren meegemaakt dat er, sorry, een Belg in de 30 km poort naar muntjes aan het zoeken was om te betalen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk

If you choose not to decide, you still have made a choice!

Arent

Weet iemand ik hoe het zit met de tolbadge en omleidingen / wegwerkzaamheden?

Wij hebben een BipenGo en zijn nu in Italië. Je betaald hier naar mijn weten per afstand / tijd dat je op de autostrand rijd. Wij zijn een paar nachten terug in werkzaamheden beland waardoor we de snelweg af, rondje rijden en de snelweg weer op moesten door de poortjes heen. Ik heb bij het invoegen de verkeerde van de vier opties gekozen waardoor ik nog twee extra rondjes mocht maken en dus nog twee keer in een uit mocht checken.
Nu denk ik dat dit niet de grootste kostenpost zal zijn ivm weinig afstand. Echter lag de afrit naar de camping er ook uit.  Hierdoor moest ik heen en weer 30 minuten om rijden en uit, in en weer uit checken van de tolweg.

Ik kan via de app helaas niet zien wat deze ritjes mij gekost hebben.
Zijn er mensen die dit al mee gemaakt hebben? En is het zinvol om tegen deze eventuele extra kosten in beroep te gaan omdat ze die zelf veroorzaakt hebben?

metalpe

Ik kan je niet helpen Arent, want ik heb zelf ook een vraag.

Ik rij met mijn bip en go intussen al een paar weken vrolijk rond in Portugal.
Mijn trajecten in Frankrijk en Spanje staan meteen in de app. Die van Portugal (ik rij door de groene V zonder te stoppen) komen er maar niet bij, terwijl het zo zou moeten volgens de faq... Als ik door de poort rij komt het bedrag wel altijd op de 'paal' te staan, maar dus niet in de app, terwijl die app wel degelijk aan m'n nummerplaat gekoppeld is.
Iemand al in Portugal geweest? Duurt het daar misschien langer omdat het via de nummerplaat gaat?

Ik heb al 2 berichten naar bip en go gestuurd via de app. De eerste al 10 dagen geleden, maar die reageren niet. Klantenservice 0.

CEO

Citaat van: Arent op juli 27, 2024, 06:44:03 PM
Weet iemand ik hoe het zit met de tolbadge en omleidingen / wegwerkzaamheden?

Wij hebben een BipenGo en zijn nu in Italië. Je betaald hier naar mijn weten per afstand / tijd dat je op de autostrand rijd. Wij zijn een paar nachten terug in werkzaamheden beland waardoor we de snelweg af, rondje rijden en de snelweg weer op moesten door de poortjes heen. Ik heb bij het invoegen de verkeerde van de vier opties gekozen waardoor ik nog twee extra rondjes mocht maken en dus nog twee keer in een uit mocht checken.
Nu denk ik dat dit niet de grootste kostenpost zal zijn ivm weinig afstand. Echter lag de afrit naar de camping er ook uit.  Hierdoor moest ik heen en weer 30 minuten om rijden en uit, in en weer uit checken van de tolweg.

Ik kan via de app helaas niet zien wat deze ritjes mij gekost hebben.
Zijn er mensen die dit al mee gemaakt hebben? En is het zinvol om tegen deze eventuele extra kosten in beroep te gaan omdat ze die zelf veroorzaakt hebben?

Laat ik vooropstellen dat ik geen Italië ervaring heb. Wel ervaring met Bip&Go.

Kijk eerst wat de kosten zijn: wij zijn op en naar naar de Provence geweest en betaalden daar zo'n 190 EUR voor. Dat is bij elkaar een slordige 1500 km tolweg.
Een half uur zou (even over de duim) 50 km zijn. Kom ik uit op een euro of 6... Maak zelf je keuze of je hier tijd in wil steken.
Tja, door een ander veroorzaakte omleiding. Als je op de weg rijdt moet je betalen. Het lijkt me een frustrerende bezigheid om hier een paar euro terug te krijgen.
Vakanties kosten geld, en misschien is het zinvol om eerst uit te vogelen hoe het werkt (per tijd lijkt me sterk: zou nooit meer iemand rust nemen lans de autostrada)...

Citaat van: metalpe op juli 27, 2024, 08:56:36 PM
Ik kan je niet helpen Arent, want ik heb zelf ook een vraag.

Ik rij met mijn bip en go intussen al een paar weken vrolijk rond in Portugal.
Mijn trajecten in Frankrijk en Spanje staan meteen in de app. Die van Portugal (ik rij door de groene V zonder te stoppen) komen er maar niet bij, terwijl het zo zou moeten volgens de faq... Als ik door de poort rij komt het bedrag wel altijd op de 'paal' te staan, maar dus niet in de app, terwijl die app wel degelijk aan m'n nummerplaat gekoppeld is.
Iemand al in Portugal geweest? Duurt het daar misschien langer omdat het via de nummerplaat gaat?

Ik heb al 2 berichten naar bip en go gestuurd via de app. De eerste al 10 dagen geleden, maar die reageren niet. Klantenservice 0.

De tolbadge vraag je aan in een land (in mijn geval Frankrijk) en die maatschappij stuurt een (digitaal) bericht uit naar de aangesloten maatschappijen. Helaas ben ik er achter gekomen dat dat niet altijd vlekkeloos verloopt (mijn oude badge, die ik als vermist heb opgegeven rijd nog rond en heeft in Spanje kosten gemaakt, die ze bij mij af willen schrijven).

Ook de registratie van de ritten verloopt via digitale berichten van de ene naar de andere maatschappij. Daar zit dus een risico(tje) dat het misgaat/langer duurt.

Ook factureert iedere maatschappij anders, waardoor tol in andere landen vaak pas een maand later wordt afgeschreven. Ik weet dat je van Spaanse tol een vooraankondiging krijgt, hoe het met de Portugese tol zit, weet ik niet. Maar daar zijn diverse scenario's mogelijk: ze geven het maandelijks door is er daar 1 van en dan kan je pas na enige tijd zien dat je tolkosten hebt gemaakt.

In zijn algemeenheid: in de app kan je best veel zien, maar online nog net iets meer. Misschien even inloggen online?
If you choose not to decide, you still have made a choice!

metalpe

Online inloggen helpt niet. Ik ga wat geduld hebben.
Volgens mij ben ik in Portugal trouwens als klasse 2 aangerekend. Ik vond het al erg duur, en gisteren kwam er op de camping iemand met dezelfde auto als ik me vragen of ik 'ook' als classe 2 was aangerekend.  Hij dus ook.
Daar ga ik toch onderuit proberen te komen. Renault Grand Scenic is toch maar een gemiddeld maatje auto. Als ze die al als klasse 2 aanrekenen, moeten ze dat bij veel auto's doen.
Maar aangezien de factuur dus WSS pas in een maand komt, zien we dat dan pas.

Bucharestblues

Citaat van: sammyvannorel op juni 11, 2024, 11:00:33 AM
Ik overweeg ook zo'n ding aan te schaffen, maar ik rijd met fietsen op het dak van mijn auto: kan ik dan ook met zo'n badge door de poortjes: de linkse poortjes zijn altijd voor lage voertuigen. Overigens met mijn creditcard werkt het ook altijd prima en eigenlijk altijd zonder file.

Complicerende factor is namelijk dat ik ook nog voorruit verwarming in mijn volvo heb (van die draadjes) weet iemand of het daar lekker doorheen straalt? ik zie mezelf al weer achteruitrijden met de vouwwagen bij een niet openend tolpoortje..... :J
Fulli werkt prima met volvo en voorruitverwarming. Geniaal systeem. We rollen net in Italie door een afrit en -na een jaar niet gebruik - 'piep' en de poort gaat open.
Verder eens met Hemertje, wij rijden van zondagochtend 3 tot zondagmiddag 15h al heel regelmatig zonder file over de tolwegen naar alpengebied. Klopklop.

metalpe

Ik heb intussen antwoord van bip en go. Ze zeggen dat mijn badge gewoon werkt.
Maar op de vragen die ik stelde (waarom zie ik de Portugese ritten niet, hoe moet ik die betalen, en wat met de klasse (want ik ben volgens) mij klasse 2 aangerekend), heb ik geen antwoord.

Service nul dus. Ik zou niet opnieuw een Bip en go nemen.

We hebben in Portugal wel wegen genomen waar geen poortjes waren, en het enkel via kastje kan. Maar in de app zie ik er niets van, en volgens mij zijn we meermaals klasse 2 aangerekend. Wordt vervolgd dus, eens de factuur komt..

Marcel

Dit zijn de spelregels over tol in Portugal:

https://www.reisroutes.nl/blog/portugal/tolwegen-tolvignetten-portugal/

Als een Scenic hoger is dan 1,10 val je in klasse 2.

En ik denk dat Bip en Go niet zo snel antwoord zal geven op dit soort vragen. Pas als ze echt aanleiding zien zullen ze dat doen.

FriedelP

1,10 meter lijkt me erg laag, denk niet dat je veel auto's gaat vinden die daar onder zitten buiten een aantal sportkarren.
Mijn Skoda Superb is geen hoge auto en zit al aan 1,4 meter.

jurjen_g

Voor de klasse indeling in Portugal meten ze de hoogte bij de vooras. Dus de meeste normale auto's zullen toch wel in klasse 1 vallen.