tolbadge

Gestart door fam smits 2, juni 04, 2023, 09:17:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

Marcel

Je lijkt inderdaad gelijk te hebben. Personenauto's vallen normaal gesproken in klasse 1.

FriedelP

Bij een scénic kan het al een groot verschil maken denk ik van de ouderdom van de auto. De oudere waren meer een monovolume ding en dus zeer korte snuit en boven de voorste wielas was de ruit al aan het starten. Daar ga je al rapper boven de 1,1 meter zitten bij de voorste as. De nieuwe zijn meer SUV model en kan het dus wel zijn dat het onder de 1,1 terecht komt.

metalpe

't is er een van 5 jaar. Als ik het zo op de foto zie, met de uitleg van Friedl, gaat hij inderdaad redelijk snel 'omhoog'.
Thuis eens nameten, maar met die getallen zullen veel auto's, zeker SUV's in klasse 2 vallen.
Volgend jaar maar binnendoor rijden daar.

Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk

Marcel

Maar hoe kom je er bij dat je in klasse 2 valt?

metalpe

Citaat van: Marcel op augustus 09, 2024, 06:44:36 AM
Maar hoe kom je er bij dat je in klasse 2 valt?
Ik rij met Waze als gps. En waze geeft altijd de 'geschatte' tolkosten op het traject weer. Het viel ons op dat wij altijd bijna op het dubbele waren. Echt ver boven de schatting. 

En dan was er een traject waar de prijzen geafficheerd stonden per km. Ik ken de getallen niet meer, maar er stond dan welke klasse hoeveel moest betalen per km. We hebben dat stuk, tussen die 2 tolstations, gekeken hoe ver we hadden gereden, en kwamen daar ook op het berdrag van klasse 2 uit. (In Portugal zie je bij het 2e station, waar je zonder badge zou moeten betalen dus, altijd op een schermpje het bedrag staan.)

Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk

Marcel

Vreemd. Ik kan me overigens voorstellen dat je voor vragen over je factuur niet bij Bip en go moet zijn.