Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: tolbadge  (gelezen 6705 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 361
  • Merk: kampeermiddel : 3DOG Traildog
Re: tolbadge
« Reactie #30 Gepost op: juni 11, 2024, 11:00:50 am »

Wij hebben ondertussen al 10 jaar een tolbadge. Eerst een exemplaar alleen geschikt voor Frankrijk via de ANWB. Later een gratis aanbieding via fulli.com geschikt voor Fr, Sp, P en I.

Werkt prima, meestal kan je met een bagde met 30km/uur gewoon doorrijden door de uiterst linkse poortjes.
Deze poortjes hebben wel een hoogte beperking van 2 meter, met een dakkoffer op de auto raakte de kunststof hoogte indicator aan de ingang soms net de dakkoffer.
(Sinds wij een vouwwagen hebben blijft de dakkoffer thuis.)

Zeker in de begintijd was het tijdvoordeel groot. Tegenwoordig zie je dat steeds meer mensen een badge hebben en er soms ook een kleine file voor de badge-poorten staat. Het aantal badge-poorten neemt gelukkig ook toe. Wij willen niet anders meer.

Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.460
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016
Re: tolbadge
« Reactie #31 Gepost op: juni 11, 2024, 11:09:36 am »

Complicerende factor is namelijk dat ik ook nog voorruit verwarming in mijn volvo heb (van die draadjes) weet iemand of het daar lekker doorheen straalt? ik zie mezelf al weer achteruitrijden met de vouwwagen bij een niet openend tolpoortje..... :J
Bij dergelijke voorruiten is er meestal een zone in buurt van de spiegel die niet bedraad is en waar je dan best dergelijke zaken aanbrengt om te voorkomen dat signaal wordt tegen gehouden.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.785
Re: tolbadge
« Reactie #32 Gepost op: juni 11, 2024, 12:32:49 pm »

Ik overweeg ook zo'n ding aan te schaffen, maar ik rijd met fietsen op het dak van mijn auto: kan ik dan ook met zo'n badge door de poortjes: de linkse poortjes zijn altijd voor lage voertuigen. Overigens met mijn creditcard werkt het ook altijd prima en eigenlijk altijd zonder file.

Complicerende factor is namelijk dat ik ook nog voorruit verwarming in mijn volvo heb (van die draadjes) weet iemand of het daar lekker doorheen straalt? ik zie mezelf al weer achteruitrijden met de vouwwagen bij een niet openend tolpoortje..... :J
Wij rijden al jaren met voorruitverwaming in onze Ford(s) en ook al jaren met een tolbadge achter de voorruit en nog nooit (noemenswaardige) problemen gehad.
Hij zit bij ons achter de binnenspiegel op het zwarte vlak.
Gelogd

Kevin2

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee GL 2.2
Re: tolbadge
« Reactie #33 Gepost op: juni 11, 2024, 02:32:53 pm »

Zelfde ervaring met voorruitverwarming. Geen probleem als je ‘m rechts achter de binnenspiegel monteert.

En als je hoger bent dan 2m kan je inderdaad niet meer door de ‘doorrij’ poortjes. Maar de badge werkt ook bij de andere poortjes dus je hoeft niet meer je credit card te pakken. Vind ik ook wat waard.

Oh en achteruitrijden is sowieso niet nodig. Als ‘ie het niet doet dan kan je altijd een medewerker oproepen. Met de code die achterop de tolbadge staat kunnen ze alsnog de slagboom voor je openen.
« Laatst bewerkt op: juni 11, 2024, 02:34:35 pm door Kevin2 »
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 454
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Monaco
Re: tolbadge
« Reactie #34 Gepost op: juni 11, 2024, 03:58:07 pm »

...
En als je hoger bent dan 2m kan je inderdaad niet meer door de ‘doorrij’ poortjes. Maar de badge werkt ook bij de andere poortjes dus je hoeft niet meer je credit card te pakken. Vind ik ook wat waard.
....

dan bespaar ik mezelf de 2 euro per maand: is toch weer een half biertje :)
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.735
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: tolbadge
« Reactie #35 Gepost op: juni 11, 2024, 08:59:59 pm »

Vergeet, als je inderdaad om dat halve biertje verlegen zit :H, niet om je registratie voor de poort-loze tolwegen te regelen. De boete bij te laat betalen kan aardig oplopen!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Kevin2

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee GL 2.2
Re: tolbadge
« Reactie #36 Gepost op: juni 12, 2024, 10:42:25 am »

Vergeet, als je inderdaad om dat halve biertje verlegen zit :H, niet om je registratie voor de poort-loze tolwegen te regelen. De boete bij te laat betalen kan aardig oplopen!

Dat is alleen van toepassing op Portugal toch?

Ben wel groot voorstander van tolwegen zonder poortje. Die files voor tolpoortjes zijn toch niet meer van deze tijd.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.735
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: tolbadge
« Reactie #37 Gepost op: juni 12, 2024, 11:27:04 am »

In Frankrijk komt het meer en meer, nu nog een beperkt aantal tolwegen, maar jaarlijks komen er bij.

Nooit meer gezellig in de file voor de tolpoortjes....
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Steijlen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 28
  • Welk kampeermiddel : Campwerk Family
Re: tolbadge
« Reactie #38 Gepost op: juni 12, 2024, 11:38:16 am »

Niemand ooit gehad dat de badge het niet meer deed?
Mijn man was 2 weken terug in Frankrijk en bij de eerste 2 poortjes deed hij het prima, maar daarna heeft hij elke staat van dienst geweigerd.
Vorig jaar pas aangeschaft.

(blijkt wel dat manlief het zakje heeft weggegooid, waardoor hij 'los' in de kluis heeft gelegen..)
We moeten nog even terug naar de ANWB winkel, nog geen tijd voor gehad.
Gelukkig hoefde hij niet achteruit met de tenttrailer, die had hij niet mee.
Gelogd

Albert83

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 29
  • Merk: kampeermiddel : Camplet Savanne 2010
Re: tolbadge
« Reactie #39 Gepost op: juni 12, 2024, 12:11:14 pm »

Vergeet, als je inderdaad om dat halve biertje verlegen zit :H, niet om je registratie voor de poort-loze tolwegen te regelen. De boete bij te laat betalen kan aardig oplopen!

ANWB:
"Let op: Op de A79 en een deel van de A4 in Frankrijk staan geen tolpoortjes meer. Vanaf juni 2024 op de A14 (regio Parijs) ook niet meer.
Voorkom een boete door binnen 72 uur na het gebruik van de wegen te betalen. Dit kan bij parkeerterreinen langs de weg of online. Met een tolbadge hoef je niks te doen."
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 440
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte 2022
Re: tolbadge
« Reactie #40 Gepost op: juni 12, 2024, 12:12:37 pm »

In Frankrijk komt het meer en meer, nu nog een beperkt aantal tolwegen, maar jaarlijks komen er bij.

Nooit meer gezellig in de file voor de tolpoortjes....

Ja, is echt jammer!

Nooit meer de ergernis omdat je een kwartier achter iemand staat die eerst drie bankkaarten probeert en daarna overal muntjes vandaan moet halen om te betalen.
En die om te beginnen natuurlijk te ver van de automaat af staat ::)
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.492
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi 2.0
Re: tolbadge
« Reactie #41 Gepost op: juni 12, 2024, 12:42:19 pm »

ik heb nog nooit in een file gestaan bin die poortjes.  vond het wel soepel gaan.  alleen altijd wel lang wachten als je weer eens verkeerd was aangeslagen en ik geen woord frans spreek, omdat ze de fietsen op het dak hadden gemeten.

Gelogd
Adventure Awaits

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.561
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: tolbadge
« Reactie #42 Gepost op: juni 12, 2024, 01:05:12 pm »

Niemand ooit gehad dat de badge het niet meer deed?
Mijn man was 2 weken terug in Frankrijk en bij de eerste 2 poortjes deed hij het prima, maar daarna heeft hij elke staat van dienst geweigerd.
Vorig jaar pas aangeschaft.

(blijkt wel dat manlief het zakje heeft weggegooid, waardoor hij 'los' in de kluis heeft gelegen..)
We moeten nog even terug naar de ANWB winkel, nog geen tijd voor gehad.
Gelukkig hoefde hij niet achteruit met de tenttrailer, die had hij niet mee.
Kijk dan wel even welke anwb winkel want volgens mij kunnen niet alle winkels de batterij even doormeten.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Steijlen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 28
  • Welk kampeermiddel : Campwerk Family
Re: tolbadge
« Reactie #43 Gepost op: juni 12, 2024, 01:16:06 pm »

Kijk dan wel even welke anwb winkel want volgens mij kunnen niet alle winkels de batterij even doormeten.

Thanks, we wonen vlak bij het hoofdkantoor en in Den Haag Centrum zeiden ze al dat we daar heen moesten (toen had ik de badge niet bij me, ging even vragen wat we verkeerd hadden gedaan toen ik daar toevallig langs liep).
Moet er niet aan denken dat hij het niet doet in de zomer, met de tenttrailer achter de wagen ::)
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.561
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: tolbadge
« Reactie #44 Gepost op: juni 12, 2024, 01:24:08 pm »

Dan kun je op de knop drukken en je badge nummer doorgeven zodat ze het poortje open doen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal