Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: disseladapter tbv fietsenrek Kyte-S  (gelezen 1747 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MINIkyte

  • Gast
disseladapter tbv fietsenrek Kyte-S
« Gepost op: februari 22, 2015, 06:47:09 pm »

LS

In een eerder bericht had ik al wat vragen gesteld over onze nieuwe Kyte-S - wil wat verder inzoomen in een oplossing tbv een fietsenrek. Er is mij door Holtkamper verteld dat een disseladapter bij een Kyte-S niet mogelijk is. Het is mij nog steeds niet helder waarom dat niet zou passen. Een disseladapter van Al-ko is instelbaar en dus over verschillende breedtes toe te passen. Verder komt het fietsenrek wat hoger te zitten, dus zou er volgens mij geen probleem moeten zijn mbt de handrem. De diepte van mijn fietsenrek is op de uiterste punten 44cm.

Iemand ervaring met een disseladapter op een Kyte?

Mvgr Fokko
Gelogd

MINIkyte

  • Gast
Re: disseladapter tbv fietsenrek Kyte-S
« Reactie #1 Gepost op: maart 02, 2015, 11:07:54 pm »

Opgelost! De Alko disseladapter gewoon omdraaien + stelbuizen onderling wisselen zodat deze netjes in het A-frame vallen - dit levert exact de ruimte op dat nodig is. Het montagegat tbv kogel komt hiermee aan de voorzijde van de zgn adapterbalk ipv achterzijde.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: disseladapter tbv fietsenrek Kyte-S
« Reactie #2 Gepost op: maart 03, 2015, 08:39:09 am »

Kan je hier een foto (of foto's) van plaatsen? Ik zou dit als optie ook wel achterhand willen houden als er een keer fietsen mee moeten. Komen je fietsen niet erg hoog te staan en wordt de disseldruk geen probleem?

Edit: inmiddels al foto's gevonden van vergelijkbare constructies. Ik zie ook dat de kosten van een adapter niet opwegen tegen een Fiamma Carry Bike. Voor mij is deze laatste daarom aantrekkelijker.
« Laatst bewerkt op: maart 03, 2015, 09:54:34 am door GJT »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal