Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Jamet goede keuze?  (gelezen 11972 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fetsevis

  • Gast
Jamet goede keuze?
« Gepost op: augustus 13, 2015, 11:41:47 am »

Beste mensen,

Wij willen een gebruikte vouwwagen aanschaffen voor de vakanties in de komende jaren. Vanuit mijn omgeving krijg ik veel te horen dat de Roadmaster een erg goede keuze is ivm opzetten en wegligging. Ik vind deze echter nog best prijzig, vooral in tegenstelling tot de Jamet. Wat zijn jullie ervaringen met de Jamet en hebben jullie tips voor het model? We zijn met zijn drieën. Twee volwassenen en een kind. De eerste jaren vinden we het fijn als het kind ook gewoon nog in de wagen slaapt, dus twee bedden is wel een eis. Daarnaast willen we ook graag fietsen mee kunnen nemen.

Daarnaast: aangezien wij pas volgende zomer een vouwwagen nodig hebben, heb ik dus weinig haast met de aankoop. Hebben mensen ervaring met het tijdstip van aankoop? Ik kan me voorstellen dat in het najaar/winter de prijzen wellicht wat lager zijn, maar het aanbod kan natuurlijk ook helemaal wegvallen..

Dank alvast!
Gelogd

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: Jamet goede keuze?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 13, 2015, 01:32:50 pm »

Ik kampeer al10 jaar met jamet, en vindt ze helemaal super. De trigano's zijn tegenwoordig iets netter afgewerkt, maar in principe zijn het dezelfde wagens. Als je een vw moet kiezen is ook belangrijk hoe je precies op vakantie wilt gaan, blijf je ergens drie weken staan of ga je trekken. Wil je veel binnen ruimte, of is een luifeltje voldoende, wil je lattenbodem bedden, of planken met matrassen.
Het aanbod gebruikte jamets is erg groot, dus daar zorgt er ook voor dat de prijs redelijk is. Ze zijn echt goed van kwaliteit. Je kunt ze het hele jaar kopen, maar vooral de laatste twee maanden voor de zomer vakantie gaan de prijzen flink omhoog.
Gelogd

Marinajl

  • Gast
Re: Jamet goede keuze?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 13, 2015, 04:39:32 pm »

Wij hebben 15 jaar naar volle tevredenheid gekampeerd met een Jamet: prima wagen voor een redelijke prijs.
Je verwacht toch ook geen Mercedes klasse als je een Nissan koopt? Maar hij rijdt wel!
Alle waar naar zijn geld!
Gelogd

Koos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 81
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte S WF (ex CCV)
Re: Jamet goede keuze?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 13, 2015, 08:20:50 pm »

Toen de kinderen klein waren zelf een aantal jaren een Jamet gehad.
De voordelen zoals wij ze ervaren hebben:
Veel ruimte, waardoor de kinderen allen binnen konden slapen en als het regende konden ze binnen spelen
Goede prijs/kwaliteit verhouding

Nadelen:
Koste veel tijd om hem op te bouwen en af te breken (model van 15 jaar geleden)
Worstelen met de keuken(pootjes) (keuken moest afgenomen worden)
Gelogd

jonne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Louisiana / HK Flyer
Re: Jamet goede keuze?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 13, 2015, 08:26:40 pm »

Net terug van de 4e keer twee weken met de Jamet Louisiana uit 2000. Wat een ramp om dat ding op te zetten en weer af te breken. De enorme ruimte maakt dat we nog twijfelen (alle snellere alternatieven zijn kleiner), maar wat vervloek ik dit kreng bij aankomst en vertrek ;)

Ook vandaag weer naar opvolgers gekeken.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet goede keuze?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 13, 2015, 08:46:46 pm »

4 jaar een zeer tevreden gebruiker van een Jametic geweest.Reden voor de huidige Cocoon is het gebruiksgemak. Geen gesjouw meer met een zware keuken. Als wij aankomen op het vakantieadres is het altijd bloedheet. De minste inspanning levert al veel zweet op. Vandaar de keus voor zo gemakkelijk mogelijk. Maar als we niet een Cocoon konden betalen dan kampeerden we nu nog in de Jametic.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: Jamet goede keuze?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 13, 2015, 08:48:33 pm »

Net terug van de 4e keer twee weken met de Jamet Louisiana uit 2000. Wat een ramp om dat ding op te zetten en weer af te breken. De enorme ruimte maakt dat we nog twijfelen (alle snellere alternatieven zijn kleiner), maar wat vervloek ik dit kreng bij aankomst en vertrek ;)

Ook vandaag weer naar opvolgers gekeken.
Jonne, dan wordt het tijd voor wat instructie of een handige kleur codering, want je kunt hem echt in een half uur hebben staan.
Gelogd

jonne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Louisiana / HK Flyer
Re: Jamet goede keuze?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 13, 2015, 08:49:31 pm »

Voel je vrij voor een instructie ;)
Je mag mee op vakantie :)
Gelogd

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: Jamet goede keuze?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 13, 2015, 09:23:04 pm »

Voel je vrij voor een instructie ;)
Je mag mee op vakantie :)


Kleur codering: groen rechts, blauw links, zwart in het midden, geel aan de keuken. De stokken het dichtst bij de nachttent 1 ring, plakband, de tweede twee ringen en de derde 3 ringen. De dwarsliggers krijgen op elk eind de kleur waar ze op uitkomen, en ook weer 1 ring het dichtst bij de wagen, 2 in het midden en 3 bij de voorkant. De keuken in geel: 1 ring het dichtst bij de wagen, twee voor de staander in het midden en drie voor de voorkant.
Zo heeft elke stok en unieke locatie.
Jonne, dan wordt het tijd voor wat instructie of een handige kleur codering, want je kunt hem echt in een half uur hebben staan.
Gelogd

Jazzper

  • Trigano Chantilly GL 2001
  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Chantilly GL 2001
Re: Jamet goede keuze?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 13, 2015, 09:28:42 pm »



Kleur codering: groen rechts, blauw links, zwart in het midden, geel aan de keuken. De stokken het dichtst bij de nachttent 1 ring, plakband, de tweede twee ringen en de derde 3 ringen. De dwarsliggers krijgen op elk eind de kleur waar ze op uitkomen, en ook weer 1 ring het dichtst bij de wagen, 2 in het midden en 3 bij de voorkant. De keuken in geel: 1 ring het dichtst bij de wagen, twee voor de staander in het midden en drie voor de voorkant.
Zo heeft elke stok en unieke locatie.

Wow! super. Ik heb ook zo iets maar niet met dubbele codering (locatie in 3D vlak ;)).

Ik vervloek zustermerk Trigano ook hoor. Wij hebben een huge Chantilly GL. Ik denk dat dat het equivalent van de Arizona of de Louisiana is. Uit 2001. Sec genomen het opzetten en afbreken zou ik ook in een half uur kunnen, maar waar het mis gaat is de context. Kinderen van 1,4 en 6 is alvast een zeer vertragende factor, maar zeker ook alle spullen. De bak en de auto liggen uiteraard propvol. Ik vraag me elke keer weer achteraf af waar het nou zo lang op geduurd heeft maar elke keer is het antwoord: ruis. Met regen nog erger want dan is het gepuzzel op de vierkante meter ipv alles uit de bak en auto trekken en rondslingeren over de campingplaats :)
Gelogd

jonne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Louisiana / HK Flyer
Re: Jamet goede keuze?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 13, 2015, 09:46:57 pm »

Herkenbaar!
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk: kampeermiddel : Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: Jamet goede keuze?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 13, 2015, 09:47:18 pm »

Wij hebben sinds vorig jaar een Jamet jametic rondo. Hiervoor hadden we jaren een trigano vendome. Ik vind de kwaliteit van de jamet prima. Wij hebben wel gekozen voor een snel opzetbaar model (voortent is ook meteen opgezet), met 2 vaste bedden met lattenbodem en een doorloopkeuken die er niet persé afhoeft.
Gelogd

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: Jamet goede keuze?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 13, 2015, 09:49:59 pm »

Wow! super. Ik heb ook zo iets maar niet met dubbele codering (locatie in 3D vlak ;)).

Ik vervloek zustermerk Trigano ook hoor. Wij hebben een huge Chantilly GL. Ik denk dat dat het equivalent van de Arizona of de Louisiana is. Uit 2001. Sec genomen het opzetten en afbreken zou ik ook in een half uur kunnen, maar waar het mis gaat is de context. Kinderen van 1,4 en 6 is alvast een zeer vertragende factor, maar zeker ook alle spullen. De bak en de auto liggen uiteraard propvol. Ik vraag me elke keer weer achteraf af waar het nou zo lang op geduurd heeft maar elke keer is het antwoord: ruis. Met regen nog erger want dan is het gepuzzel op de vierkante meter ipv alles uit de bak en auto trekken en rondslingeren over de campingplaats :)
Daarom is bij ons steevast het stramien bij aankomst: mijn vrouw gaat met de kinderen naar het zwembad en ik bouw de boel op. Als alles na een uurtje staat, dan komt ze terug en mag zij de kastjes bouwen en inpakken. Eventueel ga ik daarna nog even met de kinderen wat doen, maar meestal helpen ze wat mee, of hebben inmiddels de speeltuin ontdekt. Ze zijn nu 5 en 7
Gelogd

G.Suelmann

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 211
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country bj 2008
Re: Jamet goede keuze?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 14, 2015, 09:40:21 am »

Wow! super. Ik heb ook zo iets maar niet met dubbele codering (locatie in 3D vlak ;)).

Ik vervloek zustermerk Trigano ook hoor. Wij hebben een huge Chantilly GL. Ik denk dat dat het equivalent van de Arizona of de Louisiana is. Uit 2001. Sec genomen het opzetten en afbreken zou ik ook in een half uur kunnen, maar waar het mis gaat is de context. Kinderen van 1,4 en 6 is alvast een zeer vertragende factor, maar zeker ook alle spullen. De bak en de auto liggen uiteraard propvol. Ik vraag me elke keer weer achteraf af waar het nou zo lang op geduurd heeft maar elke keer is het antwoord: ruis. Met regen nog erger want dan is het gepuzzel op de vierkante meter ipv alles uit de bak en auto trekken en rondslingeren over de campingplaats :)

Wij hebben een Arizona uit 2002 en hebben alle stokken genummerd. De tekening zit (geplastificeerd) in een hoesje aan de binnenzijde van de deksel vd disselbak. Binnen 20 minuten staat de hele voortent. Maar daarna komt het inrichten.......(standaard blijkbaar teveel spullen nog bij ons). :N
Gelogd
Live today to create a memory for tomorrow...

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: Jamet goede keuze?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 14, 2015, 12:06:57 pm »

Wij hebben een Arizona uit 2002 en hebben alle stokken genummerd. De tekening zit (geplastificeerd) in een hoesje aan de binnenzijde van de deksel vd disselbak. Binnen 20 minuten staat de hele voortent. Maar daarna komt het inrichten.......(standaard blijkbaar teveel spullen nog bij ons). :N
Herkenbaar..... :)6]
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal