Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Stoelen advies  (gelezen 4056 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 81
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S WF (ex CCV)
Stoelen advies
« Gepost op: augustus 03, 2019, 08:30:07 am »

Onze crespo standen stoelen zijn aan vervanging toe.
De leuningen moeten tijdens een vakantie diverse malen aangedraaid worden anders valt de stoel uit elkaar. Vragen die ik heb:
1, Hebben meer Crespo gebruikers deze ervaring
2. Zijn er stoelen die niet te gebruiken zijn op een grondzeil? Stoelen met poten??
3 positieve ervaringen van andere merk stoelen
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Stoelen advies
« Reactie #1 Gepost op: augustus 03, 2019, 08:41:32 am »

Ook wij hebben Crespo stoelen, inmiddels 11 jaar.
1. Deels. Bij één van de stoelen is er een moer die iedere vakantie moet worden aangedraaid. (Misschien helpt Lock Tight?)
2. Zo lang de beschermkapjes om de poten zitten, lijkt me dat geen probleem.
3. Dit zijn onze eerste stoelen, géén ervaring dus met andere merken.

@Vervanging: wij gaan tzt extra letten op de pak-maat van de stoel. Onze stoelen zitten prima, maar mogen van mij iets compacter opvouwen. Misschien iets om mee te nemen bij het vervangen...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Stoelen advies
« Reactie #2 Gepost op: augustus 03, 2019, 09:32:40 am »

Wij hebben crespo compact stoelen: ideaal want ze passen op de zijkant rechtopstaand tegen de achterbank van mijn megane maar ook in de Cabanon disselbak. En ze zijn ook nog eens lekker plat. Mijn ouders hebben dukdalf stoelen maar die zijn een stuk groter en eens per jaar moet ik met mijn servicebus langskomen want dan zitten alle torx schroeven los... mijn crespo stoelen hebben überhaupt geen schroeven
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.227
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Stoelen advies
« Reactie #3 Gepost op: augustus 03, 2019, 10:44:00 am »

Wij ook crespo, licht en plat, twee keer per week alle boutjes en moertjes vastdraaien. Is geen probleem, maar alle moeren zijn locknuts ( dus met een ringetje in de moer) maar gaan toch los. Voor de rest prima stoel, toch al een jaar of 12 in gebruik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.795
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Stoelen advies
« Reactie #4 Gepost op: augustus 03, 2019, 10:49:34 am »

Misschien de borgmoertjes een keer vervangen?
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Stoelen advies
« Reactie #5 Gepost op: augustus 03, 2019, 08:14:00 pm »

Wij ook crespo, licht en plat, twee keer per week alle boutjes en moertjes vastdraaien. Is geen probleem, maar alle moeren zijn locknuts ( dus met een ringetje in de moer) maar gaan toch los. Voor de rest prima stoel, toch al een jaar of 12 in gebruik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Ik zit 'as we speak' heerlijk op een Crespo standen stoel voor de tent te denken.... Welke schroeven hebben jullie het toch over??? Gevonden! Eentje zit er behoorlijk los zo te zien en steekt een heel eind uit. Zo maar even snel vastzetten...
Prima stoelen trouwens, licht, klapt plat en zit lekker. Geloof ook niet dat ze erg duur waren, maar dat weet ik niet meer, ze zijn al een aantal jaren oud...
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.795
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Stoelen advies
« Reactie #6 Gepost op: augustus 03, 2019, 09:48:03 pm »

Ik zit 'as we speak' heerlijk op een Crespo standen stoel voor de tent te denken.... Welke schroeven hebben jullie het toch over??? Gevonden! Eentje zit er behoorlijk los zo te zien en steekt een heel eind uit. Zo maar even snel vastzetten...
Prima stoelen trouwens, licht, klapt plat en zit lekker. Geloof ook niet dat ze erg duur waren, maar dat weet ik niet meer, ze zijn al een aantal jaren oud...

In het midden van de zitting waarschijnlijk waar de zitting aan de stoelpoot zit?

2 jaar geleden de kinderstoel vervangen voor een Crespo AL 215 compact , normale stoel met hoofdsteun die vrij compact inklapt wat de modelnaam ook doet vermoeden, met een los krukje kunnen de voetjes toch omhoog ;)

Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Stoelen advies
« Reactie #7 Gepost op: augustus 04, 2019, 04:56:52 pm »

Onze oude crespo stoelen moest regelmatig een torxschroevendraaier bij komen om ze weer vast te draaien. Die staan nu op zolder voor als de kids groot genoeg zijn. Hebben zelf weer nieuwe Crespo's gekocht. We hebben gekeken voor Teun stoelen, maar de showmodellen waren zo doorgezakt dat we toch weer voor Crespo zijn gegaan....
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Stoelen advies
« Reactie #8 Gepost op: augustus 04, 2019, 05:22:44 pm »



In het midden van de zitting waarschijnlijk waar de zitting aan de stoelpoot zit?

Yep, het scharnier van zitting, rugleuning en stoelpoot inderdaad. Schroef zit aan de binnenkant, valt daardoor niet zo op.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.795
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Stoelen advies
« Reactie #9 Gepost op: augustus 04, 2019, 09:14:17 pm »


Yep, het scharnier van zitting, rugleuning en stoelpoot inderdaad. Schroef zit aan de binnenkant, valt daardoor niet zo op.

Kwam hem vorige week ook voor het eerst tegen  :#
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Stoelen advies
« Reactie #10 Gepost op: augustus 04, 2019, 11:00:33 pm »

Bij mijn crespo's: regelmatig aandraaien,  bij 1 stoel de buis van de rugleuning gebroken bij de armlegger (vervangen voor 4 euro), 1 Stoelde bout van de zitting finaal door de buis en gisteren brak bij de 3e stoel een pijpje van de zitting.  Ik heb nu van 2 kapotte 1 hele gemaakt maar ben ook aan het kijken naar een mogelijke vervanging.  Ik heb de 205, de lage variant.
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Stoelen advies
« Reactie #11 Gepost op: augustus 05, 2019, 10:53:33 pm »

Ben voor stoelen van Brunner aan het kijken als vervanger voor onze 15 jaar oude Crespo's. Voordeliger dan Crespo en net zo goed, zelfs beter met een langere zitting alleen in NL wat lastig te krijgen.


https://www.campingwagner.de/product_info.php/info/p49753_Brunner-Dream-3D-Bowleg-C07-Campingstuhl--hellgrau.html
Gelogd

stieven.struyf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 82
  • Merk Vouwwagen: none yet
    • /
Re: Stoelen advies
« Reactie #12 Gepost op: augustus 06, 2019, 01:56:49 pm »

Wij hebben sinds gisteren deze bijgekocht:
https://www.decathlon.nl/p/kantelbare-kampeerstoel/_/R-p-13371?mc=8387482

Geen 5 kg, zitten comfortabel en zijn goedkoop.
Daarbuiten ben ik tot nu toe best tevreden van algemene prijs/kwaliteit van decathlon spullen.

Van Brunner daarentegen momenteel minder. We hebben vorig jaar een vouwsofa  van dit merk gekocht (best te vergelijken met vouwstoel voor 2 personen).
Is supercomfortabel, maar na 2,5 campeerweken met occasioneel gebruin is hij al doorgescheurd aan de armleuning. Het is nu ook niet dat we er wild mee omspringen of overbelasten.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Gelogd

Mdroog

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: 3Dog Traildog
Re: Stoelen advies
« Reactie #13 Gepost op: oktober 02, 2021, 06:57:58 pm »

Ben voor stoelen van Brunner aan het kijken als vervanger voor onze 15 jaar oude Crespo's. Voordeliger dan Crespo en net zo goed, zelfs beter met een langere zitting alleen in NL wat lastig te krijgen.


https://www.campingwagner.de/product_info.php/info/p49753_Brunner-Dream-3D-Bowleg-C07-Campingstuhl--hellgrau.html


Hallo, ik was nieuwsgierig of het de gewenste resultaten bied! Is Brunner echt fijner???
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Stoelen advies
« Reactie #14 Gepost op: oktober 02, 2021, 07:32:13 pm »

Wij hadden Dukdalf stoelen, inmiddels de ANWB stoelen (2020, per jaar zijn ze iets anders heb ik het idee).
Vouwen lekker compact en zitten ronduit prima. Waren ook zeker niet duur, maar je moet wel even wachten op de aanbieding. Dan gaan ze voor de helft van de normale vraagprijs (2 voor 1). Ieder jaar opnieuw is me opgevallen  :)
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal