Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!  (gelezen 14262 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!
« Reactie #30 Gepost op: oktober 11, 2021, 04:46:15 pm »

Is meer misschien ook het gevoel dat je het kan afsluiten als je niet op de camping bent. En dat dan niet iedereen zo alles kan zien. Ligt misschien ook aan de prijs of we deze nemen.

mijn vrouw heeft zelf een hoes voor de keuken gemaakt, materialen bij ESVO gekocht

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=24471.0
Gelogd

pwg-van-ej

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 888
Re: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!
« Reactie #31 Gepost op: oktober 11, 2021, 04:46:48 pm »

Is meer misschien ook het gevoel dat je het kan afsluiten als je niet op de camping bent. En dat dan niet iedereen zo alles kan zien. Ligt misschien ook aan de prijs of we deze nemen.
Wij hebben een Kyte xl, met een fijne keuken die dicht kan… wij zijn afgelopen weekend naar de beurs geweest en de binnenruimte van de aero viel ons tegen.
Als je de prijs onderling bekijkt.. zit dat voor een groot deel in de keuken.. bij de Kyte zit die erbij.. bij de aero niet… bij de aero komt er dus een keuken en de afdichting bij…dan ben je bijna hetzelfde kwijt als de Kyte. Maar een dichte keuken heeft wel onze voorkeur.
Ook de plek vd windforce zat op een vreemde plek ten opzichte van de Kyte, maar ik weet niet of dat aan het model lag, dat op de beurs geshowd werd… veel plezier in Utrecht… altijd leuk om te kijken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!
« Reactie #32 Gepost op: oktober 11, 2021, 04:52:05 pm »

Wij hebben een Kyte xl, met een fijne keuken die dicht kan… wij zijn afgelopen weekend naar de beurs geweest en de binnenruimte van de aero viel ons tegen.
Als je de prijs onderling bekijkt.. zit dat voor een groot deel in de keuken.. bij de Kyte zit die erbij.. bij de aero niet… bij de aero komt er dus een keuken en de afdichting bij…dan ben je bijna hetzelfde kwijt als de Kyte. Maar een dichte keuken heeft wel onze voorkeur.
Ook de plek vd windforce zat op een vreemde plek ten opzichte van de Kyte, maar ik weet niet of dat aan het model lag, dat op de beurs geshowd werd… veel plezier in Utrecht… altijd leuk om te kijken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De plek en uitvoering van de Windforce van de Aero wordt in de Kyte 2022 voor het model van komend jaar overgenomen heb ik begrepen.
In de bodem, vrijwel in het midden rond de as i.p.v. voor de as aan 1 kant
Gelogd

pwg-van-ej

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 888
Re: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!
« Reactie #33 Gepost op: oktober 11, 2021, 04:57:06 pm »

De plek en uitvoering van de Windforce van de Aero wordt in de Kyte 2022 voor het model van komend jaar overgenomen heb ik begrepen.
In de bodem, vrijwel in het midden rond de as i.p.v. voor de as aan 1 kant
Dat hoop ik niet… maar misschien dat [mention]FamJan [/mention] dat in Utrecht kan navragen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

FamJan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero MTT 2022
Re: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!
« Reactie #34 Gepost op: oktober 11, 2021, 05:05:56 pm »

Ik zet de vraag op het lijstje erbij!  En houd jullie op de hoogte.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.965
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!
« Reactie #35 Gepost op: oktober 11, 2021, 05:18:04 pm »

Wij hebben een Kyte xl, met een fijne keuken die dicht kan… wij zijn afgelopen weekend naar de beurs geweest en de binnenruimte van de aero viel ons tegen.
Als je de prijs onderling bekijkt.. zit dat voor een groot deel in de keuken.. bij de Kyte zit die erbij.. bij de aero niet… bij de aero komt er dus een keuken en de afdichting bij…dan ben je bijna hetzelfde kwijt als de Kyte. Maar een dichte keuken heeft wel onze voorkeur.
Ook de plek vd windforce zat op een vreemde plek ten opzichte van de Kyte, maar ik weet niet of dat aan het model lag, dat op de beurs geshowd werd… veel plezier in Utrecht… altijd leuk om te kijken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wij komen van de kyte af en hebben juist voor de aero gekozen omdat we de binnenruimte zeldzaam gebruiken in de 8 jaar van de kyte misschien 1 of 2 keer.
Daarnaast wilden wij bij de keuken kunnen onderweg.
Ook de koelkast kunnen laden zonder op te zetten en ook niet de laatste dag je koelkast schoon hoeven maken zodat je thuis de wagen niet op hoef te zetten vonden wij ideaal.
Maar de kyte was en is ook een zeer fijne wagen.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!
« Reactie #36 Gepost op: oktober 11, 2021, 06:00:46 pm »

Dat hoop ik niet… maar misschien dat [mention]FamJan [/mention] dat in Utrecht kan navragen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

waarom niet?

citaat van iemand die vorige week HK gesproken heeft:

Citaat
De Kyte 2022 krijgt overigens hetzelfde eenmotorige WF systeem als de Aero nu heeft.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!
« Reactie #37 Gepost op: oktober 11, 2021, 06:34:34 pm »

De keuken afdichthoes is idd bij HK te koop.
Over de binnenruimte: wij komen van de Kyte XL en hadden daar binnen een op maat gemaakt extra grondzeil. Deze hebben we ingekort voor de Aero en de resterende strook is 55 cm breed. Dit is dus het verschil in binnenruimte. De luifel is zoals elders ook geschreven iets dieper.

Het systeem van de windforce wordt waarschijnlijk gewijzigd naar het systeem van de Aero omdat daarmee geen problemen meer zijn met 6amp stroom. Bij de Kyte gaat het soms met de minimale 10 amp ook niet goed. Ik weet niet of de elektronica niet ook toe te passen is op de huidige ventilatoren (dus moet dan beide aansturen), maar als dat had gekund hadden ze het wel gedaan neem ik aan.
« Laatst bewerkt op: oktober 11, 2021, 06:38:31 pm door GJT »
Gelogd

Yona

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 190
Re: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!
« Reactie #38 Gepost op: oktober 11, 2021, 07:20:37 pm »

Wij hebben van de zomer gekozen voor de Aero, wordt geleverd in maart. Binnen zitten we zelden. Bij slecht weer kun je nog prima binnen zitten met z'n  vieren. De juist open keuken vinden wij mooier. Vind het ook prettig dat de keuken makkelijk toegankelijk is. En evt bij noodweer rol je de luifel geheel op naar de tent in en kun je de keuken sluiten en de waterdichte groene afdekhoes erover plaatsen
Gelogd
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!
« Reactie #39 Gepost op: oktober 11, 2021, 09:30:40 pm »

Wij kamperen met een Cocoon Aero. Wij, 2 personen, hebben gekozen voor de Cocoon Aero op MTT frame vanwege de grote luifel, opzetgemaak (na blazen storm frame uit drukken. Geen pootjes op grondzeil). Bereikbaarheid keuken als wagen is ingeklapt. Dat de keuken zichtbaar is voor Jan en aliman ach dat maakt niet zoveel uit. De ruimte in de keukenkast gigantisch, laatste wat we vullen is de koelbox. En binnen zitten doen we eigenlijk niet. 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

FamJan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero MTT 2022
Re: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!
« Reactie #40 Gepost op: oktober 18, 2021, 10:34:20 am »

Zo, even een kort verslag van het bezoek aan Holtkamper.
Om met het belangrijkste te beginnen: wij hebben een Aero gekocht, geleverd in maart 2022!!  8) :>
Met kindertent S, wagenschort, hordeur, voorwand, reservewiel en bigfeet.
Nu al zin in om ermee op vakantie te gaan!

Om op de vragen van hierboven antwoord te geven: de Windforce in de Kyte wordt inderdaad vervangen door dezelfde als de Aero, dit in de 2022 modellen. Ook het ritssysteem om bij de Pack-&-Go te komen in de Kyte wordt aangepast, wordt ook 1 rits. Maar dit zijn ze nu aan het uittesten en proberen.
De Afdekhoes voor de keuken is nu nog niet te koop. Wel zijn ze zelf nu een nieuwe aan het maken om deze toch weer op de accessoire lijst te kunnen zetten. Deze wordt waarschijnlijk groen ipv de lichte kleur. Prijs is nog niet bekend.

Dus de Kyte en Aero komen nog dichter bij elkaar te liggen qua alles, behalve binnenruimte t.o.v. buitenruimte en de keuken kunnen gebruiken tijdens het rijden.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!
« Reactie #41 Gepost op: oktober 18, 2021, 11:19:12 am »

dank voor de update!
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!
« Reactie #42 Gepost op: oktober 18, 2021, 12:16:44 pm »

Gefeliciteerd. Mooie klap dagen  toegewenst.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2021, 12:22:51 pm door OhPeeCee »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!
« Reactie #43 Gepost op: oktober 18, 2021, 12:57:22 pm »

Gefeliciteerd met de nieuwe wagen!

Dus de Kyte en Aero komen nog dichter bij elkaar te liggen qua alles, behalve binnenruimte t.o.v. buitenruimte en de keuken kunnen gebruiken tijdens het rijden.

Dat is nog eens innovatie, ik neem aan gepatenteerd? Lijkt me echt super handig om de keuken tijdens het rijden te kunnen gebruiken :H
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Kyte of Aero Windforce? Ervaringsadvies gezocht!
« Reactie #44 Gepost op: oktober 18, 2021, 07:20:53 pm »

Zo, even een kort verslag van het bezoek aan Holtkamper.
Om met het belangrijkste te beginnen: wij hebben een Aero gekocht, geleverd in maart 2022!!  8) :>
Met kindertent S, wagenschort, hordeur, voorwand, reservewiel en bigfeet.
Nu al zin in om ermee op vakantie te gaan!

Om op de vragen van hierboven antwoord te geven: de Windforce in de Kyte wordt inderdaad vervangen door dezelfde als de Aero, dit in de 2022 modellen. Ook het ritssysteem om bij de Pack-&-Go te komen in de Kyte wordt aangepast, wordt ook 1 rits. Maar dit zijn ze nu aan het uittesten en proberen.
De Afdekhoes voor de keuken is nu nog niet te koop. Wel zijn ze zelf nu een nieuwe aan het maken om deze toch weer op de accessoire lijst te kunnen zetten. Deze wordt waarschijnlijk groen ipv de lichte kleur. Prijs is nog niet bekend.

Dus de Kyte en Aero komen nog dichter bij elkaar te liggen qua alles, behalve binnenruimte t.o.v. buitenruimte en de keuken kunnen gebruiken tijdens het rijden.

Gefeliciteerd! Wel een raar verhaal over die hoes voor de keuken. Die van ons is ook het groen van de rest van de tent. Hij is ook zeker wel te koop. Ze hebben er een mal van en kunnen hem zo maken. Hij staat niet op de lijst idd en wij moesten er ook naar vragen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal