Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Flyer of Spacer  (gelezen 5844 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

suuzz

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 27
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition '#03996
Flyer of Spacer
« Gepost op: augustus 09, 2021, 06:01:03 pm »

Hai,

Ik heb op dit moment een Trigano Odyssee, uit '99 (met ondertent, gastencabine, luifel met zijwanden). Maar door scheiding zal ik voortaan alleen met 2 kinderen (4 en 6) op vakantie gaan.
De Odyssee kan ik zelf wel uitklappen (met moeite, 1 van de uittrekstokken gaat heel zwaar). Maar inklappen is echt een no go. Laat staan het verrijden van de keuken.

Ik ben dus opzoek naar een vouwwagen die ik alleen kan opzetten, voor mijzelf en 2 kinderen. Ik ben wel erg gehecht aan de leef- en opbergruimte die ik heb/had in de Odyssee. Ik ben aan het kijken naar een Trigano Alpha (met zijtent), CombiCamp Country (met zijtent) Holtkamper Flyer of Holtkamper Spacer. (Al denk ik dat er in de Spacer te weinig leefruimte zit)

Als ik filmpjes zie van de Flyer, zou ik hem makkelijk zelf kunnen opzetten, maar ik zit met de keuken. Is die net zo zwaar/onhandig als de Odyssee? Misschien helpt het als ik dan tijdelijk de koelbox en gasfles eruit haal?

Ik kijk uit naar jullie antwoorden en suggesties.

Eisen:
- Liefst evenveel leef en opbergruimte als de Odyssee
- Door 1 persoon op te zetten.
- Met keuken (wellicht is er een aardige Fransoos m/v of Nederlander m/v die mij helpt met de keuken, maar ik ben het liefst onafhankelijk)
- Liefst onder de 3500 euro.
Gelogd
Trigano Odyssee '99 - (2019 - 2021)
Holtkamper Flyer Expedition '96

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Flyer of Spacer
« Reactie #1 Gepost op: augustus 09, 2021, 06:11:25 pm »

Een Flyer is wel ideaal, maar ja de keuken. Als je de koelkast niet veel volle flessen bevat is het zeker wel te doen. De tip om de keuken makkelijk te verrijden is om het neuswiel zo ver mogelijk uitdraaien (dissel zo hoog mogelijk krijgen) dan de wieltjes van de keuken uitdraaien, daar na de dissel weer laten zakken en dan komt de keuken los van de dissel, optillen en wegkruien. Terug zetten is makkelijker. Mijn rouw deed altijd de flyer zelf opzetten en in klappen. Je moet er ook handigheid in krijgen. Bij een spacer kan je de keuken laten staan, maar de ruimte onder de luifel is veel minder dan bij de flyer. Flyer heeft ook nog de wagen bak.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Bastiaan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 52
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2010 White edition
Re: Flyer of Spacer
« Reactie #2 Gepost op: augustus 14, 2021, 05:24:47 pm »

Volgens mij is een lege keuken goed te doen, maar hij gaat zelden leeg mee verwacht ik.
Ik deed het verplaatsen altijd in mijn eentje, maar dat was met een volle keuken wel best zwaar. Is trouwens ook nogal afhankelijk van de ondergrond.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Flyer of Spacer
« Reactie #3 Gepost op: augustus 14, 2021, 07:22:09 pm »

Je zou ook kunnen kijken naar een Combi Camp Flexi. Deze lijkt erg op de Odyssee (vorm en grootte), maar de keuken hoeft er niet af. Er is ook een T&T versie zonder keuken.  Het zwaarste is het openklappen van het tweede bed. Ik kan het net alleen, maar bij ons liggen ook de slaapzakken en voorwand erop. Zonder is het alweer een stukje lichter.
Gelogd

Bastiaan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 52
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2010 White edition
Re: Flyer of Spacer
« Reactie #4 Gepost op: augustus 14, 2021, 08:28:25 pm »

Is niet helemaal je vraag, maar herinner me ineens dat er eerder een vraag geweest is over een vouwwagen in je eentje opzetten.
Bij zoeken kwam ik er zelfs twee tegen:

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=24642.0
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=19648.msg263121#msg263121

Misschien heb je er wat aan
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Flyer of Spacer
« Reactie #5 Gepost op: augustus 14, 2021, 10:35:34 pm »

Ik zet de Flyer in mn eentje op, zelfs die keuken lukt nu prima. Het is niet het gewicht maar het "hoe haal je deze het makkelijkst van de dissel "
Verder is de wagen gewoon makkelijk te doen in je eentje  :J

Op het klapweekend in september zijn er sowieso 2 Flyers (allebei met 1 opzetter) en een Spacer, je bent welkom om te komen kijken :J
Gelogd

suuzz

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 27
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition '#03996
Re: Flyer of Spacer
« Reactie #6 Gepost op: augustus 16, 2021, 03:07:16 am »

Op het klapweekend in september zijn er sowieso 2 Flyers (allebei met 1 opzetter) en een Spacer, je bent welkom om te komen kijken :J

Wanneer is dat klapweekend? Ik kan dat nergens terug vinden, moet je daarvoor lid zijn?
Gelogd
Trigano Odyssee '99 - (2019 - 2021)
Holtkamper Flyer Expedition '96

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Flyer of Spacer
« Reactie #7 Gepost op: augustus 16, 2021, 09:54:00 am »

Gelogd

L1esje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer
Re: Flyer of Spacer
« Reactie #8 Gepost op: augustus 25, 2021, 10:42:35 pm »

Dag Suuzz,

Mijn eerdere post lijkt verdwenen in cyberspace dus hier een nieuwe poging  cry. Wij hebben met onze kinderen altijd gekampeerd in een Flyer. Nu ze niet meer meegaan hebben we een Spacer gekocht. Hoewel we dachten daarmee kleiner te gaan kamperen vinden we hem in de praktijk eigenlijk ruimer aandoen dan de Flyer. Met name de ruimte onder de luifel (voortent) is vierkanter en naar ons idee praktischer te benutten. Toen de kinderen te groot werden voor de inklapbare picknicktafel vonden we het in de Flyer wat lastiger om elkaar niet in de weg te zitten.

Voordeel van de Flyer vonden we vooral dat de kinderen er hun eigen plekje hadden en dat beide slaapcabines niet al te dicht op elkaar zitten. Fijn als je niet tegelijk naar/uit bed gaat. Het zitje op de wagenbak gebruikten we eigenlijk vooral als 'kleedkamer', we zaten ook bij regen liever in de voortent. Of -bij mooi weer- onder de luifel.
Nadeel van de Flyer is inderdaad dat de 'slaaplade' over de dissel schuift en dat je dus elke keer de keuken moet verwijderen als je de Flyer opzet. Dat die niet van zijn plek hoeft is erg fijn aan de Spacer, vooral als je op doorreis bent. Een zwaarbeladen disselkeuken kan vooral in langer gras of op oneffen ondergrond soms toch best een uitdaging zijn in je eentje.

Het bed in de Spacer vinden we comfortabeler dan die in de Flyer. Sowieso omdat die een lattenbodem heeft. Daarnaast staat de slaaplade van de Flyer op poten en dus iets minder stabiel waardoor wilde woelers soms ongewild de rest van het gezin laten meewiebelen :#. Nadeel bij de Spacer is dan weer dat je eigenlijk alleen via het deksel naar de slaapcabine kunt en je dus over de dekselslapers moet klauteren als je er later in of eerder uit wilt. Je zou natuurlijk (een van) de kinderen in de cabine kunnen laten slapen maar dat is niet voor elk gezin een bruikbare oplossing.

We vonden de Flyer wel iets eenvoudiger (strak) op te zetten dan de Spacer. De luifel is minder diep en dus wat gemakkelijker af te spannen in je eentje. De spacer heeft langere luifelstokken die in drieën vouwen, moet je even wat behendigheid in krijgen voordat dat net zo soepel gaat als bij de Flyer. Wat wel weer prettiger is aan de Spacer, is dat je minder tentdoek hoeft in te vouwen en dat hij vooral met een natte tent gemakkelijker dicht gaat.

Ook het beladen (en uitpakken) van de Spacer ging bij ons een stuk soepeler dan bij de Flyer, je kunt er grotere dingen in kwijt en kunt er veel spullen standaard in laten liggen. Omdat je in de Flyer het gangpad zult gebruiken voor de grotere spullen en (beperkt) het bed, moet je bij elke stop alles in- en uitladen en zullen er meer spullen in de voortent belanden.

Misschien vertel ik je niets nieuws en misschien hebben andere Flyer/Spacerbezitters weer hele andere overwegingen maar ik hoop dat je toch iets hebt aan deze bevindingen. Mocht je het toch lastig vinden om te beslissen wat het beste past: Holtkampers zijn zo waardevast dat je het zonder al te veel risico een keer zou kunnen uitproberen. Wanneer je een wat oudere uitvoering vindt in goede staat en voor een redelijke prijs, verkoop je hem met een beetje geluk weer door zonder dat je iets op de prijs hoeft laten vallen (hebben wij zelf al een aantal keren ondervonden. In ieder geval veel succes met je beslissing!
Gelogd

Rex

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Re: Flyer of Spacer
« Reactie #9 Gepost op: september 08, 2021, 12:22:48 pm »

De vraag, Flyer of een Spacer, is ook een vraag die mij bezig houdt.

Nu hebben wij een oude De Waard tent. Echt een prachtige tent, waar het niet dat het een beste klus is om deze op te zetten. Maar als hij eenmaal staat  :P
Ook het slaapcomfort gaat mij tegen staan (al hebben wij een Exped Megamat Duo 10). Die ligt goed, maar ik wil graag van de grond af slapen. Kortom, er moet een vouwwagen komen.

We zijn met zijn 2, maar er is een kleine op komst (maart 2022). Wel hebben wij een hond (Golden Retriever), maar die zou prima kunnen slapen in de afgesloten voortent.
Ik ben zelf een jongen met lengte (1.95) en als ik kijk naar de bedden van de Flyer denk ik wel dat ik de benen erover kan gooien. Bij de Spacer denk ik ook wel.

Kortom...keuzes keuzes...  ::)
Gelogd
Holtkamper Spacer Expedition /// 2008

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Flyer of Spacer
« Reactie #10 Gepost op: september 08, 2021, 12:42:24 pm »

Tja, 195 cm lang. Flyer en Spacer bed verschillen niets
Om van dr grond af te slapen misschien onderstaande.

Geloof dat het bed in nieuwste Aero of Kyte wel langer zijn



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Flyer of Spacer
« Reactie #11 Gepost op: september 08, 2021, 01:26:01 pm »

Bed in de Kyte en Aero 210 bij 155


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Rex

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Re: Flyer of Spacer
« Reactie #12 Gepost op: september 08, 2021, 03:54:44 pm »

Tja, 195 cm lang. Flyer en Spacer bed verschillen niets

Nee klopt, ben ik nu ook achter.
Alleen bij de Flyer kan ik de voeten er makkelijker uitgooien, want dan liggen deze op het bankje.
Bij de Spacer hangen mijn voeten in de lucht.
Gelogd
Holtkamper Spacer Expedition /// 2008

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Flyer of Spacer
« Reactie #13 Gepost op: september 08, 2021, 06:10:42 pm »

De vraag, Flyer of een Spacer, is ook een vraag die mij bezig houdt.

Nu hebben wij een oude De Waard tent. Echt een prachtige tent, waar het niet dat het een beste klus is om deze op te zetten. Maar als hij eenmaal staat  :P
Ook het slaapcomfort gaat mij tegen staan (al hebben wij een Exped Megamat Duo 10). Die ligt goed, maar ik wil graag van de grond af slapen. Kortom, er moet een vouwwagen komen.

We zijn met zijn 2, maar er is een kleine op komst (maart 2022). Wel hebben wij een hond (Golden Retriever), maar die zou prima kunnen slapen in de afgesloten voortent.
Ik ben zelf een jongen met lengte (1.95) en als ik kijk naar de bedden van de Flyer denk ik wel dat ik de benen erover kan gooien. Bij de Spacer denk ik ook wel.

Kortom...keuzes keuzes...  ::)

Zie de opzet en afbreek instructie handleiding van de Spacer die ik ooit heb gemaakt

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=20599.0
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Flyer of Spacer
« Reactie #14 Gepost op: september 08, 2021, 06:55:24 pm »

De vraag, Flyer of een Spacer, is ook een vraag die mij bezig houdt.

Nu hebben wij een oude De Waard tent. Echt een prachtige tent, waar het niet dat het een beste klus is om deze op te zetten. Maar als hij eenmaal staat  :P
Ook het slaapcomfort gaat mij tegen staan (al hebben wij een Exped Megamat Duo 10). Die ligt goed, maar ik wil graag van de grond af slapen. Kortom, er moet een vouwwagen komen.

We zijn met zijn 2, maar er is een kleine op komst (maart 2022). Wel hebben wij een hond (Golden Retriever), maar die zou prima kunnen slapen in de afgesloten voortent.
Ik ben zelf een jongen met lengte (1.95) en als ik kijk naar de bedden van de Flyer denk ik wel dat ik de benen erover kan gooien. Bij de Spacer denk ik ook wel.

Kortom...keuzes keuzes...  ::)

@Rex waarom kijk je nie5 naar een Aart Kok wagen? Deze hebben ook een de waard uitstraling en ook lange bedden
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal